အၾကင္ရဟန္းသည္ကား လူတို႔၏ကုသုိလ္ကမၼပထတရားဆယ္ပါးထက္ သာလြန္ျမင့္ျမတ္လွစြာေသာ စ်ာန္၊မဂ္ဖိုလ္တရားမ်ား မိမိ၌ထင္ရွားမရွိေသးမွန္းအတပ္သိၿပီးျဖစ္ေနပါလ်က္က ကိေလသာတို႔ကို ဖ်က္ခြင္းႏို္င္စြမ္းရွိသည့္ ထုိဉာဏ္ျမင္အထူးပါရွိေသာ ဥတၱရိမႏုႆဓမၼ(လူတို႔၏အားထားရာ ကုသုိလ္ကမၼပထေခၚ ကုသုိလ္ကံေျမာက္ေစသည့္ ပုညကိရိယ၀တၳဳဆယ္ပါး သို႔မဟုတ္ ဒုစ႐ုိက္တို႔၏ဆန္႕က်င္ဘက္သုစ႐ုိက္တရားဆယ္ပါးထက္ သာလြန္ျမင့္ျမတ္ေသာ ထိုစ်ာန္တရား မဂ္တရား ဖုိလ္တရား)မ်ား မိမိ၌ရွိေလဟန္ေဆာင္၍
-ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္ ငါသိ၏။
-ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္ ငါျမင္၏။
ဤသို႔၀ါၾကြားေသာအားျဖင့္ လူတို႔ကို ေျပာၾကားျငားအံ့။ ထိုသို႔ေျပာၾကားျပီးရာကာလမွေနာက္ သူတစ္ပါးတို႔က ထိုကိစၥေမးစစ္လာ၍ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မေမးဘဲျဖစ္ျဖစ္ မိမိမွာအာပတ္သင့္ၿပီး(ပါရာဇိကက်ၿပီး)ျဖစ္ေခ်ရကား စင္ၾကယ္ရာစင္ၾကယ္ေၾကာင္း လူ၊ သာမေဏအျဖစ္သို႔ လုိလားေတာင့္တလ်က္က
ငါ့ရွင္ ငါသည္ကား ဤစ်ာန္မဂ္ဖိုလ္တရားမ်ားကို တကယ္လွ်င္မသိပါဘဲလ်က္က သိ၏ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ တကယ္လွ်င္ မျမင္ပါဘဲလ်က္ကလည္း ျမင္၏ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အခ်ီးႏွီးစကား တမင္သက္သက္၀ါၾကြား၍ ႏႈတ္ထြက္မွားခဲ့ပါၿပီ။ ဤသို႔၀န္ခံစကားေျပာၾကားရာ၏။
က။ မိမိထိုတရားရရာရေၾကာင္း တကယ္လည္း အားထုတ္ေနသည္။
ခ။ မိမိထိုတရားမ်ဳိး တကယ္ရေနၿပီဟုလည္း အထင္ရွိေနသည္။
ထိုရဟန္းမ်ဳိးကို ပလပ္၍ သက္သက္၀ါၾကြားအခ်ီးႏွီးစကားေျပာၾကားမွားေသာ ဤရဟန္းသည္လည္း သာသနာေတာ္မွ ဆံုး႐ႈံုးၿပီျဖစ္ေတာ့သျဖင့္ ရဟန္းေကာင္းမ်ားႏွင့္ေပါင္းသင္းခြင့္မရွိေစရ။
စတုတၳေျမာက္ပါရာဇိက၏ေနာက္ခံ၀တၳဳဇာတ္ေၾကာင္း
၀ဇၨီတိုင္း ၀ဂၢဳမုဒါျမစ္ကမ္းေနရဟန္းတို႔သည္ ထိုတိုင္း၀ယ္ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးမႈေဘးဆိုးႀကီးႀကံဳသျဖင့္ ဆြမ္းကြမ္းကိစၥမ်ားမလြယ္ကူၾကေလေတာ့ရကား အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမႈလြယ္ကူလာေစရန္ အႀကံအဖန္မ်ားျဖင့္ တစ္ပါးလွ်င္တစ္ပါးအျပန္အလွန္
မည္သူကား စ်ာန္ရပုဂၢိဳလ္ႀကီးျဖစ္ေနၿပီ။
မည္သူကား ေသာတာပန္အဆင့္ထိ ခရီးေရာက္သြားၿပီ။
မည္သူကား ရဟႏၱာႀကီးပင္ ျဖစ္သြားၿပီ။
ဤသို႔လွ်င္မရွိတရားတြင္ အရွိတရားျပင္ဆင္၍တင္ကာ တစ္ပါးႏွင့္တစ္ပါးအျပန္အလွန္ ေျမွာက္စားေပးၾကေခ်ရာ လူတို႔ခမ်ာ အဟုတ္မွတ္ထင္လ်က္က ၄င္းတို႔အတြက္ႀကီးပြားတုိးတက္ပါေစေတာ့ အႀကံျဖင့္
အခ်ဳိ႕ကား မိဘတို႔ကိုပင္ မေကၽြးေမြးႏိုင္သည့္ အစားအစာမ်ားျဖင့္ ပူေဇာ္ၾကကုန္၏။
အခ်ဳိ႕ကား သားသမီးကိုပင္ မစားေစဘဲ ထိုရဟန္းတို႔ကိုသာ လွဴဒါန္းၾကကုန္၏။
အခ်ဳိ႕မွာမူကား မိမိသည္ပင္ အငတ္ခံလ်က္က ထိုရဟန္းမ်ားကိုသာ ေပးလွဴၾကကုန္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ရဟန္းမ်ားစားေပါက္ေခ်ာင္ၾကေလကုန္သတည္း။
သီတင္းကၽြတ္ၿပီ ထံုးစံအတိုင္းထိုရဟန္းမ်ားလည္း ဘုရားထံအဖူးေမွ်ာ္၀င္ၾကေလရာ ဘုရားရွင္ကားသိေတာ္မူျမင္ေတာ္မူသည့္တုိင္ စကားစရေစရန္ ရည္သန္ေတာ္မူ၍ ``ဘယ့္ႏွယ့္လဲ သင္တို႔ကား ၀ါတြင္းကာလ ဆြမ္းကိစၥ မွ်တၾကပါ၏ေလာ´´ေမးရာ မွ်တပါေၾကာင္းျပန္လည္ကာ ေလွ်ာက္ထားၾကေလကုန္၏။
``အဘယ္သို႔မွ်တၾကေလသနည္း ´´ တဆင့္တက္ေမးေတာ္မူရာ ျဖစ္ေၾကာင္းစံုအကုန္ပင္ေပၚလြင္ေခ်ေတာ့၏။ ထိုအခါဘုရားရွင္သည္ ``ရဟန္းတို႔ သင္တို႔၏လုပ္ရပ္သည္ကား ရဟန္းေကာင္းမ်ား၏အလုပ္မ်ဳိးမဟုတ္ခဲ့ေခ်ၿပီ။ သင္တို႔၏တစ္၀မ္းတစ္ခါး ဆြမ္း၏တစ္နပ္စားမွ်ကို လိမ္လည္လွည့္ျဖား ၀ါၾကြားလ်က္က ဤရယူျခင္းမ်ဳိးမ်ားသည္ သင္တို႔ကိုယ္သင္တို႔ ကိုယ့္ဗိုက္ကို သားလွီးဓါးျဖင့္ ျဖတ္ေတာက္၍သရသည္ေလာက္ မျမတ္ေခ်ၿပီ´´။ ဤသုိ႔လွ်င္ ကဲ့ရဲ႕ခ်ဳ႕ံခ်ေတာ္မူ၏။ ဆက္လက္၍ ဓါးျပႀကီးငါးဦးအေၾကာင္းကို ေဟာၾကားေတာ္မူပါ၏။
သာသနာ့ေတာအုပ္ၾကားမွ ဓါးျပႀကီးငါးဦး
ရဟန္းတို႔
၁။ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ကား ရာေထာင္မ်ားစြာေသာ တပည့္ပရိသတ္မ်ားၿခံရံလ်က္က ၿမိဳ႕ရြာအႏွံ႕ေဒသစာရီခရီးဆန္႕၏။ ဆန္႕လ်က္ကပင္ ``အင္း ဘယ္ေတာ့မ်ားမွ ဒါယကာ ဒါယိကာမတို႔၏ ပူေဇာ္အထူးကိုခံယူရပါမည္နည္း။´´ ဤသို႔စဥ္းစားေနဘိ၏။ ထိုသို႔လွည့္လ်က္က စဥ္းစား စဥ္းစားလ်က္က လွည့္သည့္အတိုင္းပင္လွ်င္ လူဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ား၏ ပူေဇာ္အထူးကိုခံရေခ်၏။
ရဟန္းတို႔ ထိုရဟန္းမ်ဳိးသည္ကား ငါဘုရားသာသနာ၏ ႀကီးပြားေရးကိုလည္း မႀကံရြယ္၊ ေ၀ေနယ်တို႔၏ အက်ဳိးကိုလည္း မရြယ္ကိုး။ စင္စစ္ငါဘုရား၏ သာသနာကိုမွီလ်က္က မိမိ၏ႀကီးပြားရာႀကီးပြားေၾကာင္းကိုသာ ငဲ့ေသာေၾကာင့္ ထိုရဟန္းကား ပထမတန္းစား ဓါးျပႀကီးတည္း။ ရဟန္းတို႔
၂။ ေနာက္ရဟန္းသည္ကား ငါလွ်င္ေဟာထားအၿမိဳ႕က္တရားမ်ားကို ၄င္းကိုယ္တုိင္ထိုးထြင္းသိအလား ေဟာၾကားလ်က္က ငါဘုရား၏တရားေတာ္ကိုခုိးယူဘိ၏။ ထိုရဟန္းကား ဒုတိယတန္းစား ဓါးျပႀကီးတည္း။ ရဟန္းတို႔
၃။ ေနာက္ရဟန္းသည္ကား သီလစင္ၾကယ္ေလသူရဟန္းေကာင္းမ်ားကို သီလမစင္ၾကယ္သူမ်ားဟူ၍ ေစာ္ကားပုတ္ခတ္ဘိ၏။ ထိုရဟန္းသည္ကား တတိယတန္းစား ဓါးျပႀကီးတည္း။ ရဟန္းတို႔
၄။ ေနာက္တစ္ပါးရဟန္းကား သံဃာပိုင္ေက်ာင္းမွစ၍ ျမက္၀ါးစသည္မ်ားကို လူတို႔အားလက္ေဆာင္ပဏၰာအျဖစ္ ေပးေလကမ္းေလ၏။ ထိုရဟန္းသည္ကား စတုတၳအတန္းအစားဓါးျပႀကီးတည္း။ ရဟန္းတို႔
၅။ ေနာက္ဆံုးရဟန္းမွာမူကား မိမိ၌ထင္ရွားမရွိေသာ စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္တရားမ်ား မိမိ၌ရွိေနေလဟန္တမင္၀ါၾကြားလ်က္က လူတို႔အား ေျပာၾကားဘိ၏။ ထိုရဟန္းမ်ဳိးသည္ကား တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ်သာ လိမ္ညာရာက်ေစသည္မဟုတ္။ တစ္ေလာကလံုးကိုပါ လိမ္ရာညာရာေရာက္ေနၿပီျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အႀကီးအက်ယ္ဆံုးေသာပဥၥမတန္းစား (အတန္းကုန္) ဓါးျပႀကီးပင္တည္း။ ဤသို႔လွ်င္ဓါးျပႀကီးငါးဦးအေၾကာင္း အက်ယ္တ၀င့္ေဟာၾကားေတာ္မူၿပီးေနာက္ ဤသိကၡာပုဒ္ေတာ္ကို ပညတ္ေတာ္မူခဲ့ပါသတည္း။
အထင္မွား၍ေျပာမိေလရာ
တစ္ဖန္သီလအထူးစင္ၾကယ္လ်က္က ကမၼ႒ာန္းတရားကိုခ်ည္းတကယ္အဟုတ္အဟတ္ အားထုတ္ေနၾကပါကုန္ေသာ ရဟန္းမ်ားစြာတို႔သည္
မိမိတို႔၏ သမာဓိဖိအားႏွင့္တကြ စ်ာန္ကိစၥမ်ားကပါ လႊမ္းမိုးထားဆဲ၊ နီ၀ရဏမ်ားႏွင့္တကြ ရာဂ၊ေဒါသ၊ေမာဟမ်ား မထၾကြလာေတာ့ေသာအခါ ၄င္းရာဂစသည္တို႔ ေသၿပီအထင္ျဖင့္ ရဟန္းကိစၥၿပီးေၾကာင္း ေျပာမိၾကေလကုန္၏။
မိမိတို႔ရွိ သမာဓိအားမ်ားကလည္းနည္း၊ စ်ာန္အဂၤါမ်ားကလည္း မဖိစီးထားႏုိင္ခ်ိန္နီ၀ရဏမ်ားႏွင့္ ထိုကိေလသာမ်ားတစ္ဖန္ေခါင္းေထာင္ထလာၾကျပန္ကုန္၏။ ထိုအခါသံသယမ်ား ကိုယ္စီ၀င္လာၾက၏။ ငါတို႔ယခင္က ဟုတ္ေလအံ့ အထင္ျဖင့္ ေျပာခဲ့မိသည္မွာ ပါရာဇိကမ်ားက်ေလေရာ့သလားဟူ၍ ထိုကိစၥညီေတာ္အာနႏၵာမွတဆင့္ ဘုရားထံနားေတာ္သြင္းေလွ်ာက္ထားၾကေလရာ တကယ္ရၿပီထင္မိသျဖင့္ ေျပာဆိုမိေသာရဟန္း လိမ္ညာ၀ါၾကြား မုသားအရာမေျမာက္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသိကၡာပုဒ္မွ ကင္းလြတ္ေစျခြင္းခ်က္ ထုတ္ေတာ္မူခဲ့ပါသတည္း။
အတြင္းသိႏွင့္အတြင္းရွိမဟုတ္ေလဘဲ
ရဟန္း
ဤသိကၡာပုဒ္ပါဠိ၌ အနဘိဇာနံ(န+အဘိ+ဇာနံ)ဟူ၍ အဘိသဒၵါျဖင့္ အထူးျပဳထားသည္မွာ စာလာေပလာအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ သူတစ္ပါးစကားနားၾကား၍ မွတ္သားထားျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ သိရွိထားေသာ သုတသိ။ တဖန္ ထိုသုတသိကိုအေျခခံ၍ မိမိ၏အေတြးအေခၚအေျမာ္အျမင္အားျဖင့္ သိရွိထားေသာ စိႏၱသိ အႏုေဗာဓသိမ်ဳိးမဟုတ္။ မိမိကိုယ္တိုင္ ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ျဖင့္ မိမိခႏၶာတြင္း ႐ႈသိပြားမ်ားရင္းမွသိေသာ ပဋိေ၀ဓသိမ်ဳိးကိုသာ ဥတၱရိမႏုႆဓမၼဟူ၍ သိေစလိုသည္မွတ္။
ထိုအသိမ်ဳိး(ထိုးထြင္းသိမ်ဳိး)သည္သာ ဆိုင္ရာကိေလသာတို႔ကို အၾကြင္းမဲ့ပယ္သတ္ျခင္းငွါစြမ္းႏုိင္သျဖင့္ အလမရိယဉာဏဒႆနံ ဟူ၍ထပ္ဆင့္ဆိုသည္မွတ္။ ထိုအသိမ်ဳိး (ဆိုင္ရာကိေလသာကုိအျမစ္ကၽြတ္ပယ္ႏုိင္စြမ္းရွိေသာအသိမ်ဳိး) မိမိ၌ထိုးထြင္းသိအားျဖင့္ အထင္အရွားမရွိပါဘဲလ်က္က ငါသိ ငါျမင္ဟူ၍ တမင္၀ါၾကြား အဆံမပါအသံသာၾကားသိေစေသာသင့္အား ဤသိကၡာပုဒ္က တားျမစ္ထားသည္မွတ္။ အာပေႏၷာ ၀ိသုဒၶါေပေကၡာဟူ၍ ပါဠိ၌လာရွိသည္မွာကား သင္သည္ထုိသို႔ မိမိတစ္ဘ၀စာတစ္ခဏစာအတြက္ ထြင္လံုးသံုးၿပီးရွာမွီးခဲ့သျဖင့္ ဤသိကၡာပုဒ္အရ ပါရာဇိကက်ၿပီးေသာ
-ထိုအျပစ္တန္းလန္းျဖင့္ သင္သာမေဏအဆင့္ေလ်ာခ်ေနလည္း ဒုကၡေတြ႕ေတာ့မည္။
-ထိုအျပစ္တန္းလန္းျဖင့္ သင္လူအျဖစ္ထိ ကူးေျပာင္းေနလည္း ဒုကၡေတြ႕ေတာ့မည္။
ထိုဒုကၡအားလံုးတို႔မွ ကင္းေ၀းေစရန္ မိမိအျပစ္ကို၀န္ခံၿပီးမွ အသြင္ေျပာင္း အဆင္ေျပာင္းရမည္ကို သိေစလို၍မွတ္။ ဆိုလိုသည္မွာ အျပစ္သင့္ၿပီးေသာရဟန္း ထုိအျပစ္မွစင္ၾကယ္လိုလွ်င္ ၀န္ခံစကားေျပာၾကားရမည္ဆိုလိုသည္။ တစ္ျခား(ပါစိတ္၊ဒုကၠဋ္စသည္)အာပတ္တို႔ကဲ့သို႔ ၀န္ခံစကားေျပာၾကားျခင္းျဖင့္ ထုိပါရာဇိကအျပစ္မွ ေက်ေပ်ာက္မည္ကား မဟုတ္။ ပါရာဇိကအျပစ္၏ ထံုးစံအတိုင္း လူ၊ သာမေဏတစ္ခုခုသို႔ အဆင့္ေျပာင္းေရႊ႕ၿပီးေနေလရာ၌ လိမ္လည္မႈျဖင့္ ရာဇ၀တ္မႈက်ဳးလြန္ၿပီးသူ ေထာင္ဒဏ္က်ခံၿပီး ေထာင္မွထြက္ေလမွသာ ထိုအမႈမွေက်ေအးၿပီးသူျဖစ္ရေလသည့္ပမာ ၀န္ခံရသည္ကုိ ဆိုေခ်သည္ရဟန္း။
အညၾတ အဓိမာနာ၀ယ္ အဓိသဒၵါျဖင့္ အထူးျပဳထားသည္မွာကား
(က) ၀ီရိယေလးပါး(ေသြးသားခမ္းလိုက ခမ္းေစ၊ အ႐ိုးအေၾကာအေရမွ်က်န္လိုက က်န္ေစဟူေသာ မလႈပ္ရဲတင္းျခေသၤ့မင္း၏၀ီရိယမ်ဳိးေလးပါး)တို႔၏ မေနမနားအားထုတ္ေလသူ။
(ခ) အဓိပတိေလးပါး (အားထုတ္လိုမႈျပင္းျပေသာဆႏၵ၊ ထိုဆႏၵအတိုင္း တင္းတင္းအားထုတ္ျခင္း စိတ္ပါလက္ပါရွိလွျခင္း စိတ္စူးစိုက္မႈရွိျခင္း)တို႔ျဖင့္ မေနမနားအားထုတ္ေလသူ။ ဤပုဂၢဳိလ္ႏွစ္ဦးတို႔ကိုရည္၍ ဆိုသည္မွတ္။ မွတ္ခ်က္။ ။ ထိုပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးမ်ား၌ ကိေလသာမ်ားငုတ္ကြယ္ေနတတ္လွေခ်သည္။
ပါရာဇိကေျမာက္သည့္အဂၤါရပ္မ်ား
ရဟန္း သင္သည္
၁။ သင့္၌စ်ာန္မဂ္လည္း တကယ္မရွိျဖစ္ခဲ့မည္။
၂။ သူတကာ အထင္ႀကီးေစလိုသျဖင့္ ဟိတ္ဟန္ထုတ္ေသာ ၾကြားလိုစိတ္လည္းရွိေနမည္။
၃။ ငါ စ်ာန္ရ၊ မဂ္ရဟူ၍လည္း မိမိသို႔တိုက္႐ိုက္လည္း ညႊန္းဆိုေနမည္။
၄။ နားေထာင္သူက လူသားစစ္စစ္လည္း ျဖစ္ေနမည္။
၅။ ထုိလူသား အကင္းအညွာပါးသျဖင့္ ခ်က္ခ်င္းလည္းသိသြားမည္။ ဤငါးခ်က္ႏွင့္ျပည့္စံုေနပါက သင့္မွာ ဤသိကၡာပုဒ္အရ ပါရာဇိကက်ေလၿပီ။
အျပစ္မွကင္းလြတ္ခြင့္ရရွိျခင္း
ရဟန္း သင္သည္
၁။ (က) ရဟန္းတရားဇြဲစံုခ်လ်က္က ေျခစံုပစ္ပြားေနခ်ိန္ သင့္သမာဓိအားအရွိန္လြန္ကာ အားေကာင္းေနတတ္လွေခ်၏။ ထိုသမာဓိစ်ာန္ရွိန္မ်ားေၾကာင့္ပင္ နီ၀ရဏတရားမ်ားအနားမသီႏုိင္ေတာ့ရကား ကိေလသာမ်ားလည္း ငုတ္ကြယ္ေနတတ္လွေခ်ေသး၏။ ထိုအခ်ိန္ ယင္းကိေလသာမ်ားေသၿပီးအထင္ျဖင့္ သင္႐ိုးသားစြာ ငါကားမဂ္ရၿပီ ေျပာမိခဲ့ေခ်ေသာ္ ဤသိကၡာပုဒ္မွ ကင္းလြတ္သည္။
(ခ) တဖန္ သင္တကယ္လည္း မဂ္ရပုဂၢဳိလ္ျဖစ္ေနၿပီး နားေထာင္သူကလည္း သီတင္းသံုးေဖာ္(သင္ႏွင့္တရားက်င့္ဘက္)လည္းျဖစ္ေနမည္။ ထိုသူ(ရဟန္း)သူ႔သဒၶါပန္းမ်ား လန္းဆန္းတက္ၾကြလာေစရန္ သင္ေျပာမိကလည္း ပါရာဇိကျပစ္(ပါစိတ္ျပစ္ကပါ) ကင္းလြတ္ရေခ်သည္။
၂။ င့ါဥပဇၥ်ာယ္၏ တပည့္မွန္သေရြ႕ရဟႏၱာေတြခ်ည္းပါပဲ ဟူ၍ သြယ္၀ိုက္ေသာနည္း၀ါၾကြားလိုစိတ္ျဖင့္ေျပာေသာ္မွလည္း မိမိလည္း ထိုတပည့္ထဲပါ၀င္ေနေပမယ့္ ငါဟူေသာ တိုက္႐ုိက္ညႊန္းလည္း မပါရွိခဲ့။ တပည့္ေတာ္ဟူေသာ တိုက္႐ုိက္ညႊန္းလည္း မပါရွိခဲ့။ ထိုသို႔ သင္သို႔ တုိက္႐ုိက္ညႊန္းမပါ၀င္ရကား သင့္မွာပါရာဇိကမက်။ ထုလႅစၥဥ္းမွ်သာ။
၃။ အကယ္တိတိ နာခံသူကလည္း လူသားျဖစ္ပါမွ နတ္စသည့္ ကမၼဇိဒၶိရွင္ျဖစ္ေနခဲ့ေသာ္ ခ်က္ခ်င္းပင္သိေသာ္မွလည္း သင့္မွာ ပါရာဇိကမက်။ မွတ္ခ်က္။ နတ္သည္ အသိျမန္ဆန္လြန္းျခင္း။ ဟုတ္မဟုတ္ အတတ္သိေနျခင္း၊ လူတို႔ကဲ့သို႔ အထင္မႀကီးတတ္ျခင္းမ်ားေၾကာင့္။
၄။ ငါကား စ်ာန္ရ မဂ္ရ ပုဂၢဳိလ္ေပတည္းဟူ၍ လူသို႔ေျပာမိေသာ္မွလည္း ထိုလူကခ်က္ခ်င္းမသိ။ အၾကာႀကီးေန၍ ေတြးၾကည့္မွ သေဘာေပါက္ေသာ္ သင့္မွာ ပါရာဇိကမက်။ မွတ္ခ်က္။ အတြင္းသိသည္ အမွန္ခ်ည္းဟူ၍ တစ္ထစ္ခ်မယူဆႏုိင္ေသာေၾကာင့္။
၅။ အစစြာ လြန္က်ဴးမိသူမ်ားကား ပညတ္ခ်က္မရွိေသး၍ ဤသိကၡာပုဒ္မွ လြတ္ၿပီ။
ဤအခ်က္မ်ား သတိထား
ရဟန္း ဘုရားလက္ထက္ေတာ္ ကာလတုန္းက ျဖစ္ရပ္မ်ားမွာ
၁။ ရဟန္းမ်ားသည္ ဤေနရာမွ လက္ဦးထြက္သူသည္ ရဟႏၱာဟူ၍ ကတိက၀တ္ထား၏။ ထိုစဥ္ရဟန္းတစ္ပါးကား သူ႔ကိုရဟႏၱာထင္ေစလိုသျဖင့္ ရဟႏၱာမျဖစ္ေသးဘဲ အရင္ဆံုးထြက္သြား၏။
၂။ ရဟန္းမ်ားသည္ မိမိတို႔ကို ရဟႏၱာေတြဟူ၍ အထင္ေရာက္ေစရန္ ရဟႏၱာႀကီးမ်ား၏သို႔ ဣေျႏၵႀကီးစြာထားလ်က္က ဆြမ္းခံသြားျခင္း၊ စႀကၤ ံသြားျခင္း၊ ရပ္ျခင္း၊ ထိုင္ျခင္း၊ ေလ်ာင္းျခင္းစသည့္အမႈအရာ အမ်ဳိးမ်ဳိး လုပ္ျပၾကေလကုန္၏။ လူတို႔ကလည္း ထိုရဟန္းမ်ားကိုၾကည့္၍ ရဟႏၱာႀကီးေတြပဲ အထင္ေရာက္ၾကေလကုန္၏။ ထိုလိမ္ညာနည္းႏွစ္မ်ဳိးတို႔တြင္ အမွတ္၁ကား ပါရာဇိကက်ရွာေလေတာ့၏။ အမွတ္၂ကား ထုလႅစၥဥ္းအာပတ္မ်ား က်ေရာက္ၾကရေလေတာ့၏။
သင့္လက္ထက္၌လည္း သင္သည္ သူတစ္ဖက္သို႔အာ႐ုံျပဳလ်က္က မိမိ၏ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားမႈ၊ လာဘ္လာဘေပါမ်ားေစမႈစသည့္ ပါပိစၧာအလိုဆိုးမ်ားကိုငဲ့၍ ဣေျႏၵဆယ္ဟန္ေဆာင္ျခင္း၊ ေရွ႕တစ္မ်ဳိး ကြယ္ရာတစ္မ်ဳိးျပဳက်င့္ျခင္းအမႈမျပဳက်င့္သင့္။
အကယ္တိတိ သင့္ကိုယ္သင္ အာ႐ုံယူလ်က္က ဣေျႏၵတရားေစာင့္ေရွာက္ေသာအားျဖင့္ သြားလာလႈပ္ရွားမႈအမႈအရာထူးမ်ားျပဳက်င့္ေနပါေသာ္ကား အျပစ္သို႔မက်ေရာက္သည့္အျပင္ ကုသုိလ္ပင္လွ်င္ ရေခ်ေသးေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဣေျႏၵႀကီးတိုင္းလည္း ဟန္ေဆာင္သမားဟူ၍ သူတစ္ပါးသြား သင္မစြပ္စြဲသင့္။ ဟန္ေဆာင္မႈဟုတ္မဟုတ္မူကား သူ႔အေၾကာင္းသူသာလွ်င္ သိလိမ့္မည္။ သင့္အေၾကာင္းလည္းသင္သာ အသိဆံုးမဟုတ္ေလာ။
၀ိနယေဗဒ-ပါရာဇိကအခန္း
၀န၀ါသီေဉ ယ်ဓမၼသာမိေထရ္
No comments:
Post a Comment