အဒိႏၷဒါန ပါရာဇိက မူလပညတ္
အမႈသည္= ရွင္ဓနိယ
အမႈ= ဘုရင္၏သစ္ေတာ္ကို လွည့္စားယူမႈ
အရွင္ဓနိယေက်ာင္းကေလး
အရွင္ဓနိယသည္ ရာဇၿဂိဳလ္ၿမိဳ႕ဣသိဂိလိေတာင္ကမ္းပါး၌ ျမက္မိုးျမက္ကာ ေက်ာင္းကုဋ္ကေလးတေဆာင္ေဆာက္၍ ေန၏။ အခါတပါး၌ သူဆြမ္းခံသြားစဥ္ ျမက္ရိပ္သမားႏွင့္ထင္းခုတ္သမားတို႔သည္ ျမက္ေက်ာင္းကုဋ္ကေလးကိုဖ်က္၍ ျမက္ႏွင့္ထင္းတို႔ကို ယူသြားၾကေလသည္။ ထို႔အတူသံုးႀကိမ္တိုင္ေအာင္ ထုိေက်ာင္းကေလးမ်ဳိးကိုေဆာက္၍ သံုးႀကိမ္တိုင္ေအာင္ပင္ အဖ်က္အဆီးအယူအငင္ခံရေလသည္။ အရွင္ဓနိယသည္ အိုးလုပ္ငန္း၌ေကာင္းစြာကၽြမ္းက်င္ေသာအိုးထိန္းသည္၏သားျဖစ္ရကား ထုိျမက္ေက်ာင္းကုဋ္ကေလးမ်ဳိးေနာက္ထပ္မေဆာက္ေတာ့ဘဲ ရြံ႕ေတြကိုကိုယ္တိုင္နယ္၍ ေျမေက်ာင္းကေလးလုပ္ၿပီးလွ်င္ မီးဖုတ္လိုက္သည့္အခါ နီနီရဲရဲႏွင့္အလြန္႐ႈ႕ခ်င္စဖြယ္ေကာင္းေသာ ေျမတိုက္ကေလးျဖစ္လာေလသည္။
ဘုရားရွင္သည္ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္မွဆင္းေတာ္မူလာေသာအခါ ထိုေျမတိုက္ကေလးကိုျမင္ေတာ္မူ၍ ``ဤေမာဃပုရိသသည္ ေျမတိုက္လုပ္ဘို႔ရန္ ေျမတူးစဥ္ ေျမကိုရြ႔ံျဖစ္ေအာင္နယ္စဥ္မီးဖုတ္စဥ္တုန္းက ပ်က္စီးရွာမည့္ပိုးေကာင္ကေလးမ်ားကိုမွ မသနားေလေရာ့သလား၊ သူလုပ္ပံုကိုအတုလုိက္၍ ေနာင္လာေနာက္သားတို႔သည္ အလုပ္ကိစၥဆိုင္ရာ၀ယ္ ပိုးမႊားတိရစၧာန္ကေလးမ်ားကိုသတ္လို႔ပါဏာတိပါတကံမထုိက္ဟု အထင္မွားရစ္ဖြယ္ရွိသည္´´ဟုမိန္႔ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ``ေနာင္ခါဤေျမတိုက္မ်ဳိး မလုပ္ရ´´ဟု သိကၡာပုဒ္ပညတ္ေတာ္မူေလသည္။ ထိုေျမတိုက္ကေလးကိုလည္း အဖ်က္ခုိင္းေတာ္မူေလရာ ရဟန္းမ်ားသြား၍ဖ်က္ၾကေလသည္။ အရွင္ဓနိယသည္ အျခားတေနရာမွေက်ာင္းတိုက္ကေလးဖ်က္သံၾကား၍လာၿပီးလွ်င္``ဘာေၾကာင့္ဖ်က္ၾကပါသလဲ´´ဟုေမးရာ``ျမတ္စြာဘုရားက အဖ်က္ခုိင္း၍ ဖ်က္ေၾကာင္းကိုေျပာၾကေလေသာ္ ``ဘုရားရွင္ကခုိင္းေစလွ်င္ ဖ်က္ၾကပါေတာ့´´ဟု ေက်ေက်နပ္နပ္ပင္ခြင့္ျပဳရွာေလသည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ ဤ၀တၳဳ၌ ေက်ာင္းတိုက္ကေလးအဖ်က္ခုိင္းပံုကိုေထာက္၍ ယခုကာလ၌လည္း ရဟန္းမ်ားႏွင့္မအပ္စပ္ေသာ ပရိကၡရာတစံုတခုကိုသံုးစြဲေနတာေတြ႕လွ်င္ ၀ိနည္းဓိုရ္ပုဂၢဳိလ္သည္ ထိုမအပ္ေသာပရိကၡရာကို(ထိုဥစၥာရွင္အား အာပတ္မသင့္ေစလိုေသာ စိတ္ေကာင္းျဖင့္)ဖ်က္ပစ္ေကာင္း၏ဟု အ႒ကထာမိန္႔သည္။
``ငါ၏ျမက္ေက်ာင္းကေလးမ်ားကို သူတပါးတို႔ဖ်က္ဆီးယူသြားျခင္းခံရသည္မွာ ၃-ခါရွိၿပီ။ ေျမတိုက္ကေလးကိုလည္း ဘုရားရွင္အဖ်က္ခုိင္းေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ရဟန္းအမ်ားဖ်က္သြားၾကေလၿပီ။ ဗိမၺိသာရမင္း၏သစ္ေတာ္တို႔ကိုေရတြက္မွတ္သားရေသာ သစ္ေတာဘက္ဆိုင္ရာစာေရးႀကီးတစ္ေယာက္ကား ငါ့မိတ္ေဆြျဖစ္ဖူး၏။ သူ႔အထံမွာသစ္သားတို႔ကိုေတာင္း၍ သစ္သားေက်ာင္းငယ္ေဆာက္လုပ္ရလွ်င္ ေကာင္းမွာဘဲ´´ဟု အရွင္ဓနိယမွာ အႀကံျဖစ္ေလသည္။ ဤသို႔ႀကံၿပီးေနာက္ စာေရးႀကီးထံသစ္မ်ားကိုေတာင္းေလေသာ္ ``အရွင္ဘုရား လွဴရန္သစ္မ်ားမရွိပါ။ ၿမိဳ႕ကိုျပဳျပင္ရန္ထားေသာ ဘုရင့္သစ္ေတာ္မ်ားသာ ရွိပါသည္။ ထုိသစ္ေတာ္တို႔ကို မင္းတရားက လွဴေစဟုအမိန္႔ခ်လွ်င္ အရွင္ဘုရားယူပါေတာ့´´ဟု ေလွ်ာက္ေလလွ်င္ အရွင္ဓနိယလည္း ``မင္းတရားက လွဴၿပီးသားပဲ´´ဟု ညာျဖန္းေျပာဆို၍ သစ္ေတာ္တို႔ကိုလွည္းျဖင့္တိုက္ယူေစေလသည္။
ထိုကိစၥအတြက္ ဆိုင္ရာအမတ္တို႔က သစ္ေတာစာေရးႀကီးကိုဖမ္းၾကသျဖင့္ ရွင္ဓနိယကိုယ္တိုင္ ဘုရင့္ထံသို႔၀င္ကာ ``ဘိသိက္ခံစဥ္တုန္းက ျမက္ထင္းေရမ်ားကို ရဟန္းပုဏၰားတို႔အား ေပးလွဴပါသည္´´ဟု မင္းတရားေျပာဘူးေသာစကားေၾကာင့္ သစ္ေတာ္မ်ားကိုယူမိေၾကာင္းရွင္းျပေလသည္။ ``ထိုစကားမွာ ေတာထဲ၌ပိုင္ရွင္မရွိေသာ ျမက္ထင္းေရတို႔ကိုရည္ရြယ္ေျပာေသာ စကားျဖစ္ပါတယ္။ ယခုလိုပိုင္ရွင္ရွိေသာ အရာကို မဆိုလိုပါ။ ကိုယ္ေတာ္ဟာ ေသေသာက္ၾကဴးလက္ေရာက္ၿပီးျဖစ္လ်က္ အေမြးတန္ဘိုးရွိ၍ လူတေယာက္ကႏႈတ္ယူေသာေၾကာင့္ အသတ္မခံရေသာ သိုးကေလးကဲ့သို႔ ဘုရားရွင္၏အေရအေမႊးေတာ္ေၾကာင့္ သတ္ေလာက္ေသာအျပစ္မွလြတ္ရပါတယ္။ ေနာင္လဲ ဤအမႈမ်ဳိးမျပဳပါႏွင့္´´ဟု ေျပာဆိုလႊတ္လိုက္ေလသည္။ (ရွင္ဓနိယက သူ႔အျပစ္ကို၀န္ခံေသာေၾကာင့္ စာေရးႀကီးလည္းလႊတ္ရမည္သာ။) ထိုအေၾကာင္းကို အရပ္သူအရပ္သားတို႔ သိသျဖင့္ ကဲ့ရဲ႕ၾကရာ တဆင့္စကားတဆင့္နားျဖင့္ ဘုရားရွင္ထံေတာ္ပါးသို႔ ေရာက္သြားေလေသာ္ ဘုရားရွင္လည္း ေမာဃပုရိသ= အလကားေယာက္်ားဟု ကဲ့ရဲ႕ျပစ္တင္ေတာ္မူေလသည္။ (အရွင္ဓနိယသည္ ဤေနရာ၀ယ္ ကဲ့ရဲ႕႐ႈတ္ခ်ခံရေသာ္လည္း ေနာင္အခါ၌မူ တရားရ၍ရဟႏၱာျဖစ္ေလသည္။ ဥပနိႆေယ သတိပိ တသၼႎခေဏ မေဂၢ၀ါ ဖေလ၀ါ အသတိ ေမာဃပုရိသာတိ ၀ဒႏၱိေယ၀ ဓနိယ ဥပေသနေတၳရာဒိကာ၀ိယ။ သာရတၳဋီကာ၊
ပဌမပါရာဇိကအဖြင့္။)
ထိုအမႈေရာက္လာခ်ိန္မွာ တရားသူႀကီးလုပ္ခဲ့ဖူးေသာ ရဟန္းတပါးလည္း ဘုရားအနီး၌ရွိေလရာ ``ဗိမၺိသာရမင္းသည္ ဘယ္ေလာက္တန္ဘိုးရွိေသာ ပစၥည္းကိုခိုးလွ်င္ ထိုသူ႔ကိုဖမ္း၍ညွင္းဆဲမႈခ်ဳပ္ထားမႈ တိုင္းျပည္မွႏွင္ထုတ္မႈကို ျပဳသနည္း´´ဟု ဘုရားရွင္ေမးေတာ္မူေလသည္။ ထိုအခါ တရားသူႀကီးေဟာင္းရဟန္းက ``ေငြစင္တမတ္ကိုျဖစ္ေစ၊ တမတ္တန္ပစၥည္းကိုျဖစ္ေစ ခုိးလွ်င္ ညွင္းဆဲမႈစသည္ကို ျပဳပါေၾကာင္း´´ေလွ်ာက္ေလေသာ္ ထိုေလွ်ာက္ခ်က္အရ ရာဇၿဂိဳလ္ျပည္သံုးျဖစ္ေသာ ``ေငြတမတ္ သို႔မဟုတ္ တမတ္တန္ခိုးလွ်င္ ပါရာဇိကက်ေစ´´ဟု ``ေယာပနဘိကၡဳ အဒိႏၷံ ေထယ်သခၤါတံ အာဒိေယယ်´´မွစ၍ ပါရာဇိေကာေဟာတိ အသံ၀ါေသာ´´တိုင္ေအာင္ မူလပညတ္ကို ထားေတာ္မူေလသည္။ (ထိုသိကၡာပုဒ္ပညတ္ေတာ္မူခ်ိန္၌ ရာဇၿဂိဳလ္ျပည္၀ယ္ ``ေရႊ ၅ပဲသား၊ ေငြ ၅ပဲသား၊ ေၾကးနီ ၁၀ပဲသား၊ ေပါင္း ပဲ၂၀ကို တက်ပ္´´ဟု သံုးစြဲ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ျပခဲ့ေသာ ေရႊ၊ေငြ၊ေၾကးနီေပါင္းထားေသာ ၅ပဲသားကို တမတ္ ေခၚသည္ဟု မွတ္။)
အႏုပညတ္
အမႈသည္-ဆဗၺဂၢီရဟန္းမ်ား၊ အမႈ-ခ၀ါထုပ္ကိုခိုးမႈ။
ထိုသိကၡာပုဒ္ပညတ္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ဆဗၺဂၢီရဟန္းတို႔သည္ ခ၀ါဆိပ္ကမ္းသို႔သြား၍ ခ၀ါသည္တို႔၏အထုပ္ႀကီးကို ခုိးလာေလသည္။ ထိုသို႔ခိုးယူၿပီးေနာက္ ေ၀စုေ၀ေနသည္ကို အျခားရဟန္းတို႔ျမင္၍ ``ငါ့ရွင္တို႔ တယ္ဘုန္းႀကီးၾကပါကလား၊ သကၤန္းခ်ဳပ္ဘို႔အ၀တ္ေတြ အမ်ားႀကီးရလာသကိုး´´ဟု ေျပာဆိုၾကေလရာ ဘယ္မွာဘုန္းႀကီးလို႔ုတုံး၊ ခ၀ါဆိပ္က ခုိးလာၾကတာဘဲ´´ဟု ေျပာဆိုေလသည္။ ထိုအခါ ``သူမ်ားဥစၥာကိုပိုင္ရွင္ကမေပးဘဲမယူရဘူး´´လို႔ ပညတ္ေတာ္မူထားတယ္မဟုတ္ပါလား။´´``ပညတ္ထားတာမွန္တယ္၊ အဲဒီသိကၡာပုဒ္ကို ၿမိဳ႕ထဲရြာထဲအတြက္ ပညတ္တာျဖစ္တယ္။ ယခုၿမိဳ႕ျပင္ကယူတာဘဲ´´ဟု ဆင္ျခင္လဲၾကသည္ကို ဘုရားရွင္အား ၾကားေလွ်ာက္ၾကေလေသာ္ ဘုရားရွင္သည္ ``ဂါမာ၀ါရညာ၀ါ=ရြာမွၿမိဳ႕မွျဖစ္ေစ ေတာမွျဖစ္ေစ´´ဟု ထည့္စြက္၍ အႏုပညတ္ ထပ္ေတာ္မူရေလသည္။
သိကၡာပုဒ္ ျမန္မာျပန္
အၾကင္ရဟန္းသည္ ရြာမွျဖစ္ေစ၊ ေတာမွျဖစ္ေစ၊ သစၥာရွင္တို႔သည္ မေပးအပ္ေသာ လူ႔ဥစၥာကိုခုိးလိုေသာစိတ္(လိမ္ယူလို၊ ညာယူလိုေသာစိတ္)ျဖင့္ ယူအံ့။ အနည္းဆံုးအားျဖင့္ တမတ္၊ တမတ္ေလာက္ေသာဥစၥာကိုခိုးလွ်င္ အစုိးရမင္းတို႔က ခုိးသူကိုဖမ္း၍ ႏွိပ္စက္ညွင္းဆဲမႈ ခ်ဳပ္ေႏွာင္မႈ ႏွင္ထုတ္မႈ တခုခုကို ျပဳၾကေစရာရွိ၏။ ``ဟဲ့သူခိုး၊ ဟဲ့လူမိုက္၊ ဟဲ့လူဖ်င္း၊ ဟဲ့သူ၀ွက္´´ဟုဆဲဆိုႀကိမ္းေမာင္းမူလည္း ႀကိမ္းေမာင္းၾကစရာရွိ၏။ ထိုတမတ္ တမတ္တန္ကစ၍ ခိုးေသာရဟန္းလည္း ပါရာဇိကက်၍ ရဟန္းေကာင္းတု႔ိႏွင့္ေပါင္းသင္းခြင့္ မရွိေတာ့ေခ်။
ဒုတိယပါရာဇိကအဂၤါ
၁။ လူဇာတ္ရွိသူ(လူစင္စစ္)၏ ဥစၥာျဖစ္ျခင္း။
၂။ သူတပါးဥစၥာမွန္းသိျခင္း။
၃။ ခုိးလိုေသာစိတ္ရွိျခင္း။
၄။ ဂ႐ုပရိကၡရာျဖစ္ျခင္း။
၅။ ခုိးယူျခင္း။ ဤအဂၤါ ၅ ပါးညီညြတ္မွ ပါရာဇိကအာပတ္သင့္၏။
၁။ လူဇာတ္ရွိသူ လူစင္စစ္၏ဥစၥာကိုခုိးမွ ပါရာဇိကက်ေသာေၾကာင့္ နတ္၊ဥစၥာေစာင့္စေသာ ၿပိတၱာ တိရစၧာန္တို႔၏ဥစၥာကို ခုိး၀ွက္ယူလွ်င္ ပါရာဇိကမက်၊ သို႔ေသာ္ ထံုးစံအတိုင္း ငါးပါးသီလကား ပ်က္၏။
၂။ သူတပါးဥစၥာမွန္းသိလ်က္ ခုိးယူမွ ပါရာဇိကက်သည္။ သူ႔ဥစၥာပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ကိုယ့္ဥစၥာထင္၍ ယူမိလွ်င္၄င္း၊ ပိုင္ရွင္မရွိေသာ ပံသုကူဥစၥာဟုထင္၍ ယူလွ်င္၄င္း၊ ပါရာဇိကမက်။ သို႔ေသာ္ သိေသာအခါ ျပန္ေပးရမည္။
၃။ ခိုးယူလို ဒျမတိုက္၍လုယူလို ညာယူလိုေသာစိတ္ျဖင့္ ယူမွ ပါရာဇိကက်သည္။ ေခတၱခဏငွါးယူလွ်င္၄င္း၊ အကၽြမ္း၀င္သူဥစၥာျဖစ္၍ ငါယူသည္ကို ေက်နပ္ပါလိမ့္မည္ဟု ထင္၍ယူလွ်င္၄င္း ပါရာဇိကမက်။
၄။ တမတ္-တမတ္တန္ဥစၥာကို``ဂ႐ု=ႀကီးေလးေသာ+ပရိကၡရာ=ပစၥည္းအသံုးအေဆာင္´´ဟု ေခၚ၏။ ထုိဂ႐ုပရိကၡရာကိုယူမွ ပါရာဇိကက်သည္။ တပဲတန္အထက္ တမတ္တန္ေအာက္ယူလွ်င္ ထုလႅစင္းအာပတ္၊ တပဲႏွင့္ တပဲတန္ေအာက္ယူလွ်င္ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္၏။
၅။ သည္းေျခပ်က္၍ တကယ္႐ႈးေနစဥ္၄င္း၊ ဘီလူးစသည္ လွည့္၍စိတ္ျပန္႔လႊင့္ေနစဥ္၄င္း၊ ဒုကၡေ၀ဒနာအျပင္းအထန္ခံေနရစဥ္၄င္း သူ႔ဥစၥာကိုယူမိေသာ္လည္း ပါရာဇိကမက်။ အစဆံုးအမႈသည္ျဖစ္ေသာ အရွင္ဓနိယလည္း ပါရာဇိကမက်။
အဒိႏၷဒါနအမ်ဳိးမ်ဳိး
မတရားသျဖင့္ယူျခင္း မ႐ုိးမသားယူျခင္းဟုူသမွ်ကို ဤသိကၡာပုဒ္အရ `အဒိႏၷဒါန´ဟု ေခၚရ၏။ ထိုအဒိႏၷာဒါန္သည္
၁။ အာဒိယန - သူ႔ဥစၥာကို ကိုယ္ရေအာင္ တရားစြဲ၍ယူျခင္း။
၂။ ဟရဏ - သူ႔ဥစၥာကိုအ႐ုိးခံအတုိင္း ေဆာင္ယူသြားျခင္း၊ လမ္းက်မွလုိခ်င္၍ ယူျခင္း။
၃။ အ၀ဟရဏ - မိမိအထံအပ္ႏွံထားသည္ကို ျပန္ေတာင္းေသာအခါ မေပးဘဲ (မအပ္ပါဘူးစသည္ျဖင့္လိမ္၍ညာ၍)ယူျခင္း။
၄။ ဣရိယာပထ၀ိေကာပန - အသက္ရွိေသာဥစၥာကို သူ႔ေနၿမဲဣရိယာပုတ္ပ်က္ေအာင္ဖ်က္၍ (ေနရာေျပာင္းေအာင္ေခ်ာက္လွန္႕၍)ယုူျခင္း။
၅။ ဌာနာစာ၀န - ျမွဳပ္ထားေသာ ေရႊအိုးစသည္ကို နဂိုေနရာမွေရြ႕ေအာင္လုပ္၍ ယူျခင္း။
၆။ သေကၤတ၀ီတိနာမန - ကင္းခြန္ေကာက္ရာအရပ္ကို ေရွာင္လႊဲ၍ အခြန္မေပးဘဲသြားျခင္း။
၇။ ေသယ်ာ၀ိဟာရ - ပုန္း႐ႈိးကြယ္႐ႈိးခုိးျခင္း၊ အေလးတင္းေတာင္းစဥ္းလဲ၍ ခုိးျခင္း။
၈။ ပသယွာ၀ဟာရ - ဥစၥာရွင္ကိုလႊမ္းမိုးႏွိပ္စက္၍ (ဒဏ္တပ္မည္ ေထာင္ခ်မည္၊ သပိတ္ေမွာက္မည္ စသည္ျဖင့္ ၿခိမ္းေခ်ာက္၍) ယူျခင္း။
၉။ ကုသာ၀ဟာရ - မဲခ်ရာ၌ မိမိက်ေသာညံ့ေသာမဲကို သူတပါး၏ ေကာင္းေသာမဲႏွင့္ လဲ၍ယူျခင္း။
၁၀။ ပဋိစၧႏၷာ၀ဟာရ - ဥယ်ာဥ္စေသာအရပ္၌ သူတပါး၏လက္၀ယ္တန္ဆာကို ျမက္စသည္ျဖင့္ဖံုး၍ေနာင္မွလာယူျခင္း။
၁၁။ ပရိကပၸါ၀ဟာရ - အ၀တ္ျဖစ္လွ်င္ယူမည္ အျခား၀တၳဳျဖစ္လွ်င္မယူဟု ႀကံစည္စိတ္ကူး၍ အထုပ္ကိုယူျခင္း၊ မည္သည့္အရပ္လြန္မွ ယူမည္၊ ဒီအတြင္းမွာ ဥစၥာရွင္ျမင္လွ်င္ခဏယူသလိုလုပ္၍ ျပန္ထားမည္ စသည္ျဖင့္ အရပ္ဌာနကုိႀကံဆ၍ ယူျခင္း။(အ႒ကထာတို႔၏ ခုိးနည္း ၂၅-ပါးလာ၏။ ထုိတြင္တခ်ဳိ႕မွာ သေဘာတူျဖစ္၍ ခုဒၵသိကၡာလာတိုင္း ၁၁ပါးကိုသာ ေရးလုိက္သည္။)
သတိထားဘြယ္ ။ ။ ဤဒုတိယပါရာဇိကသည္ အလြန္သတိထားထိုက္ေသာ အာပတ္တည္း။ (တိရစၧာန္စသည္မဟုတ္ေသာ) လူ႔ဥစၥာမွန္လွ်င္ မိခင္ဥစၥာကိုပင္ေသာ္လည္း ခုိးလိုေသာ လိမ္လိုညာလိုလွည့္စားလိုေသာ စိတ္ျဖင့္မယူေကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေစ်းသြား၍ကိုယ္တိုင္ ကပၸီ၀ယ္ယူရာ၌ ကိုင္ၾကည့္ရင္းက ခုိးယူခ်င္စိတ္ေပါက္လာလွ်င္ တေနရာ၀ွက္လုိက္႐ုံျဖင့္ အျပစ္သင့္ေနတတ္၏။ ရထားသေဘၤာ၌ လက္မွတ္မပါဘဲစီးၿပီးေနာက္ လက္မွတ္စစ္သည့္အခါ ေရွာင္တိမ္းေန႐ုံမွ်ျဖင့္၄င္း၊ လက္မွတ္စစ္ရာအေပါက္မွမထြက္ဘဲ ေရွာင္တိမ္း၍ထြက္႐ုံျဖင့္၄င္း အျပစ္သင့္၏။ ေက်ာင္းသားကပၸိယ၏အသက္ကို (လူႀကီးလက္မွတ္မယူရေအာင္) ညာ၍ေျပာျခင္း၊ ပါလာေသာကုန္ပစၥည္းမ်ားကို တန္ဆာမလုပ္ရေအာင္ ဟိုတျခားသည္တျခားထား၍ လွည့္ပတ္ျခင္း၊ သူတပါးထံအပ္ႏွံထားျခင္းတို႔ေၾကာင့္လည္း အျပစ္သင့္တတ္၏။ ရထားသေဘၤာစသည္၌ လူတို႔ကအခြန္အေကာက္မေပးရေအာင္မိမိထံလာအပ္၍ ထိုပစၥည္းကိုမိမိ၀ွက္ထားလွ်င္လည္း အျပစ္သင့္၏။ တခ်ဳိ႕အရပ္၌ ေငြထည့္လွ်င္ထည့္ မထည့္လွ်င္ သပိတ္ေမွာက္မည္ဟု ျခိမ္းေျခာက္၍လည္း အျပစ္သင့္တတ္၏။ အလြန္မၾကာေသးေသာေရွးက ရဟန္းကေလးတပါးသည္ ၀ိနည္းကိုေစာေစာက မသင္ခဲ့ဘဲ ေနာက္မွသင္ယူေသာအခါ ေျဖ၍မရႏုိင္ေသာ အာပတ္သင့္ေနမွန္းသိသျဖင့္ ၀ိနည္းတက္ရင္း ခ်ဳံးခ်ဳံးခ်ငိုရေလသတဲ့။
ထို႔ေၾကာင့္ ဤဒုတိယပါရာဇိကႏွင့္စပ္၍ သင့္တတ္ေသာအျပစ္မ်ားကို အထူးသတိထားသင့္ၾကေပသည္။
အရွင္ဇနကာဘိဝံသ (မဟာဂႏၶာ႐ံု)
ဘုရားဥပေဒေတာ္ႀကီး
စာစီစာ႐ုိက္ကုသုိလ္ျပဳ - ဓမၼပန္းခင္း
No comments:
Post a Comment