အေလာင္းစည္သူမင္းမွာ သားေတာ္ႀကီးတစ္ပါး ရွိတယ္။ မင္းရွင္ေစာတဲ့။ အေလာင္းစည္သူမင္း နန္းစံစဥ္အတြင္းမွာ မင္းရွင္ေစာဟာ အခုေခတ္ မႏၲေလးနယ္ဘက္ကို ျကြလာၿပီး ေဒသတုိးတက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေတြ လုပ္ေနတယ္။ မႏၲေလး ေအာင္ပင္လယ္ကန္ဟာ သူ တူးခဲ့တဲ့ ကန္ေပါ႔။ အဲဒီေခတ္တုန္းကေတာ့ မႏၲေလးဆိုတာ ဘယ္ရွိဦးမလဲ။ ေအာင္ပင္လယ္ကန္အျပင္ နႏၵာကန္၊ ကုလားမေတာင္ဆည္၊ ၾကဴဝန္း နဲ႔ ကၽြန္းလွဆည္ေတြဟာလည္း မင္းရွင္ေစာရဲ႕ အားထုတ္မႈေတြပါပဲ။ အဲဒီေဒသမွာ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေတြ လုပ္ေနတုန္း ဖခမည္းေတာ္ျဖစ္တဲ့ အေလာင္းစည္သူ နတ္ရြာစံတယ္။ ဒီသတင္းလည္း ၾကားေရာ မင္းရွင္ေစာဟာ ထီးနန္းသိမ္းရေအာင္ က်ည္းေၾကာင္း ေရေၾကာင္းနဲ႔ ပုဂံကို အျပင္း ခ်ီလာတယ္။ ဒါကုိ ဘယ္သူက သတင္းၾကားလဲဆုိေတာ့ ညီေတာ္နရသူရ။ သူက အရည္အခ်င္း မရွိေတာ့ ေနာင္ေတာ္ကို ခံတုိက္ဖို႔က မလြယ္ဘူး။ ေနာက္ၿပီး ျပည္သူေတြကလည္း ေနာင္ေတာ္ႀကီးကို ပိုၿပီး ျကည္ညိဳေလးစားၾကတယ္။ ဒီေတာ့ နန္းရဖုိ႔အတြက္ ကုလားက်မင္း ဆင္ၾကံၾကံေတာ့တယ္။
လက္ရွိ သာသနာပိုင္ ျဖစ္တဲ့ ပံသကူမဟာေထရ္ဆီကုိ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ဒီလုိ ေလွ်ာက္ထားတယ္။ "ဆရာေတာ္ဘုရား၊ ေနာင္ေတာ္ႀကီး မင္းရွင္ေစာဟာ ဖခမည္းေတာ္ လြန္ၿပီဆိုတာ သိလို႔ က်ည္းေၾကာင္း ေရေၾကာင္းနဲ႔ ပုဂံကို အျပင္း ခ်ီလာပါတယ္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ နန္းလုမွာ စိုးလုိ႔ ထင္ပါရဲ႕ ဘုရား။ တုိင္းျပည္မွာ တစ္ရက္တစ္ေန႔ေတာင္ မင္းမရွိလို႔ မတင့္တယ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ေနာင္ေတာ္ႀကီးကို ျမင္းတစ္စီး ဓားတစ္လက္နဲ႔ အလ်င္ဦးေအာင္ ၾကြလာၿပီး နန္းတက္ေတာ္မူမည့္အေၾကာင္း ေခၚေတာ္မူေပးပါရန္ ေလွ်ာက္ထားပါသည္ ဘုရား။ စစ္တပ္ႏွင့္အတူဆိုလွ်င္ ၾကန္႔ၾကာေနပါမည္ ဘုရား။" ဒီေတာ့ ပံ့သကူမဟာေထရ္ကလည္း စဥ္းစားတယ္။ သူသြားၿပီး အေၾကာင္းၾကားရင္ မင္းရွင္ေစာကလည္း ဂရုဂါရဝနဲ႔ ဆရာေတာ္ရင္းမို႔ လုိက္လာေပမွာပဲ။ ဒီေရာက္မွ နရသူရက ကတိပ်က္ရင္ ခက္ေခ်ရဲ႕လို႔ ေတြးတယ္။ ဒီေတာ့ မင္းရွင္ေစာ ပုဂံကို ျပန္ေရာက္လာရင္ နန္းတင္ရမယ္လုိ႔ နရသူရကို သစၥာဆုိခိုင္းတယ္။ နရသူရကလည္း ေနာင္ေတာ္ႀကီး ဓားကို ထမ္းၿပီး နန္းတင္ပါ႔မယ္လို႔ သစၥာဆုိလိုက္တယ္။ ဒီေတာ့မွ ပံ့သကူမဟာေထရ္ဟာ ေရႊေလွာ္ကားတစ္စင္းနဲ႔ မင္းရွင္ေစာကို သြားႀကိဳတယ္။
ပုဂံေရာက္ေတာ့ နရသူရကလည္း သူ့ကတိအတုိင္း ေနာင္ေတာ္ မင္းရွင္ေစာကို သူကိုယ္တုိင္ သန္လ်က္ထမ္းၿပီး နန္းတင္လိုက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီညမွာပဲ အစာထဲ အဆိပ္ခတ္ၿပီး သတ္ပစ္လုိက္တာ မင္းရွင္ေစာ နတ္ရြာစံရတယ္။ မၾကာခင္မွာပဲ နရသူရ ထီးနန္းဆက္ခံတယ္။ မင္းရွင္ေစာ နတ္ရြာစံတာ နရသူရ လက္ခ်က္ပဲဆိုတာ သိေတာ့ ပံ့သကူမဟာေထရ္ဟာ နရသူရဆီ ၾကြၿပီး ဒီလို ခက္ျပင္းျပင္း ေဝဖန္လုိက္တယ္။ "ဟယ္ မင္းဆုိးမင္းညစ္၊ မင္းဟာ သံသရာမွာ ခံရဦးမယ့္ မေကာင္းမႈကိုမွ မေၾကာက္၊ ဒီစည္းစိမ္ေတြ ရရင္ေကာ မင္းခႏၶာႀကီးက မအို မနာ မေသေတာ့ဘူးမ်ား မွတ္ေနလား။ ေလာကမွာ မင္းေလာက္ ပ်က္တဲ့မင္း မရွိေတာ့ဘူး။" နရသူရကလည္း မ်က္ႏွာေျပာင္တယ္။ မဟာေထရ္ကို ဒီလုိ ျပန္ေလွ်ာက္တယ္။ "တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ကတိအတိုင္း ေနာင္ေတာ္ရဲ႕ ဓားကို ထမ္းၿပီး ကိုယ္တုိင္ နန္းတင္ေပးခဲ့တာပဲေလ" တဲ့။ အဲဒီေနာက္ သာသနာပိုင္နဲ႔ မင္း အေစးမကပ္ေတာ့ဘူး။ ပံ့သကူမဟာေထရ္ဟာ မင္းရွင္ေစာေသတာ သူ႔ ပေယာဂမကင္းဘူးလုိ႔ ခံစားရတာေရာ၊ ကတိမတည္တဲ့ မင္းဆုိးမင္းညစ္ဆီမွာ မေနခ်င္တာေရာေၾကာင့္ သီဟိုဠ္ (ဒီေခတ္ သီရိလကၤာႏုိင္ငံ) ကို ၾကြေတာ္မူတယ္။ မျပန္ေသာ သြားျခင္းပဲ။ ဒီကိစၥေတြဟာ သံဃာထုၾကားမွာ ေတာ္ေတာ္ေလး ႐ိုက္ခတ္ေနမွာပဲ။ ဒီအထိက နရသူရ နန္းတက္ခါစ အခ်ိန္ရဲ႕ ေနာက္ခံ သမုိင္းေၾကာင္းေပါ႔။
သာသနာပုိင္ဟာ သီဟိုဠ္ကို ၾကြသြားေတာ့ ၿမိဳ႕ရြာေတြမွာ သံဃာထုဟာ မၿငိမ္မသက္ ျဖစ္လာတယ္။ သပိတ္ေမွာက္ၾက၊ ဆႏၵျပၾကေပါ႔။ ျပည္သူလူထုကလည္း ရဟန္းေတြဘက္က ပါေတာ့ အင္အားက ေတာ္ေတာ္ ႀကီးတယ္။ ဒီေတာ့ နရသူရရဲ႕ ထီးေရးနန္းရာအတြက္က အႏၲရာယ္ႀကီး တစ္ခု ျဖစ္လာတယ္။ အဲဒီေခတ္ကတည္းက ရဟန္းသံဃာရဲ႕ အေရအတြက္ ပမာဏက အေတာ္မ်ားတာကိုး။ နရသူရက စဥ္းစားတယ္။ "မေတာ္တစ္ေန႔ ရဟန္းသံဃာေတြ ငါ႔ကို ပုန္ကန္ရင္ ဘယ္လုိလုပ္မလဲ" တဲ့။ ေသခ်ာတာက လူထုကလည္း ရဟန္းေတြဘက္က ပါၾကမွာ။ ဒီေတာ့ နရသူရက လက္ဦးမႈရေအာင္ ၾကံရေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီးေတြကို ရွင္းပစ္ဖို႔ လႊတ္ေတာ္မွာ အမတ္ေတြနဲ႔ တုိင္ပင္ေတာ့တယ္။ ရဟန္းမ်ားရင္ တိုင္းျပည္အတြက္ အက်ဳိးယုတ္ပံုကို နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ပရိယာယ္ဆင္ၿပီး ဘုန္းႀကီးေတြကို လူထြက္ခုိင္းဖို႔ အမိန္႔ထုတ္ခ်င္ေနတယ္။ တခ်ဳိ႕ မွဴးမတ္ေတြကေတာ့ သာသနာကို မဖ်က္သင့္ေၾကာင္း ေလွ်ာက္တာေပါ႔။ အဲဒီလို ေလွ်ာက္တဲ့ မွဴးမတ္ေတြကို နရသူရက ဒီလို ဆင္ေျခေပးတယ္။ "ရဟန္းသံဃာက အင္အားေတာင့္တယ္။ သူတို႔ ပုန္ကန္ရင္ ခုခံရ ခက္လိမ့္မယ္။ ေနာက္ၿပီး ရဟန္းေတြဆုိတာ ငါတုိ႔ သက္မွတ္တဲ့ ဓမၼသတ္အတုိင္း မေနၾကဘူး။ သူတို႔ရဲ႕ ဝိနည္းဆိုတာနဲ႔ပဲ ေနတယ္။ သူတို႔ဖာသာ သူတို႔ သီးျခားအုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး ေနၾကတာ။ ငါတုိ႔ရဲ႕ ဥပေဒေအာက္မွာ မရွိဘူး။ ငါတို႔ရဲ႕ ဥပေဒကိုလည္း မနာခံဘူး။ ဒီထက္ ရဟန္းသံဃာဆုိတာ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ ဘ႑ာေတြကို ထုိင္စားေနတဲ့ သူေတြ။ သူတို႔ေတြ မ်ားရင္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ဝန္ပိလိမ့္မယ္။" စသျဖင့္ ပါးစပ္ထဲ ေတြ႕ကရာ ေလွ်ာက္ေျပာၿပီး ဘုန္းႀကီးေတြကို ရွင္းပစ္ဖုိ႔ပဲ အဓိကထား စည္း႐ံုးေတာ့တယ္။
သိဒၶိကာ ဆိုတဲ့ မင္းတုိင္ပင္ ပညာရွိအမတ္ႀကီးက ဒီလို အၾကံေပးသတဲ့။ "သာသနာကို တုိက္ရိုက္ ဖ်က္ရင္ ရဟန္းေတြက မပုန္ကန္မီ ျပည္သူလူထုက စၿပီး ပုန္ကန္ပါလိမ့္မယ္ ဘုရား။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္သူလူထုလည္း စိတ္မဆုိးရေလေအာင္၊ အရွင္မင္းႀကီးရဲ႕ အၾကံေတာ္လည္း ေအာင္ရေလေအာင္ ရဟန္းမ်ားကို တစ္စတစ္စ လူထြက္ေအာင္ ၾကံမွ ေတာ္ပါမည္ ဘုရား။ ရဟန္းေတြ ဆိုတာလည္း အာသေဝါ ကုန္ခန္းေသးတာမွ မဟုတ္ၾကေသးဘဲ ဘုရား။ ကိေလသာအညီွ ရွိေနေသးတာမို႔ အာ႐ံုေျခာက္ပါးနဲ႔ ျမွားၿပီး ဖ်က္ဆီးရရင္ ပ်က္စီးမွာ အမွန္ျဖစ္ေၾကာင္းပါ ဘုရား။" လို႔ သံေတာ္ဦးတင္တယ္။ ဒါဆို ဘယ္လို လုပ္ရမလဲလို႔ အမတ္မင္းကုိ ေမးေတာ့ "တုိင္းျပည္မွာ ရွိတဲ့ မိန္းမေတြကို အရင္လို လံုလံုျခံဳျခံဳ မဝတ္ေစဘဲ အက်ႌကိုလည္း ေရွ႕ခြဲ၊ ထမီကိုလည္း ေရွ႕ခြဲ မလံုမျခံဳ ဝတ္ေစၿပီး ေက်ာင္းဝင္းေတြထဲမွာ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲ မျပတ္ေအာင္ က်င္းပေပးပါ ဘုရား။ (မွတ္ခ်က္ ။ ။ အက်ႌ ရင္ကြဲ၊ ထမီ ေရွ႕ကြဲ ဝတ္ျခင္းသည္ ပုဂံေခတ္ကတည္းက ရွိခဲ့ဖူးသည္) ဒါမ်ဳိးသာ ေန႔ညမျပတ္ ပြဲလမ္းလုပ္ေပးရင္ ရဟန္းေတြ လူထြက္ကုန္မွာပါ ဘုရား။ ဒီလုိသာ လူထြက္ကုန္ရင္ ရဟန္းအေရအတြက္ နည္းသြားမွာမို႔ အရွင္မင္းႀကီးအား ဘယ္ရဟန္းကမွ ရန္မေဆာင္ဝံ့ေတာ့ပါဘုရား" တဲ့။ အမတ္မင္းရဲ႕ အၾကံေကာင္း ဉာဏ္ေကာင္းအတုိင္း မင္းညစ္ပီပီ လုပ္လိုက္တာ ထြက္ေတာ့ ထြက္ပါရဲ႕။ သူထင္သေလာက္ အမ်ားႀကီး လူမထြက္ေတာ့ ဘယ္သူနဲ႔မွ တုိင္ပင္မေနေတာ့ဘဲ သူ႔သေဘာနဲ႔ အမိန္႔တစ္ခု ထုတ္ျပန္ပါေတာ့တယ္။
လူထြက္မလား၊ အေသခံမလားေပါ႔။ ရဟန္းေတြ ေတြ႕ရင္ ဖမ္း၊ ဖမ္းၿပီးရင္ အတင္း အဓမၼ လူထြက္ခိုင္းေတာ့တယ္။ ဘယ္လုိမွ ေျပာမရရင္ လည္ပင္းကို ဓားမုိးၿပီး လူထြက္ခုိင္းတယ္။ တခ်ဳိ႕ ရဟန္းမ်ားကလည္း အေသသာခံသြားတယ္။ လူမထြက္ၾကဘူး။ တခ်ိဳ႕ၾကေတာ့ အဖမ္းမခံရေအာင္ ထြက္ေျပးၾကရတာေပါ႔။ ေတာထဲ ေတာင္ထဲကို ေျပးပုန္းတဲ့သူက ေျပးပုန္း။ တခ်ဳိ႕ဆုိလည္း သီဟိုဠ္ဘက္ကို ေျပးၾကရတယ္။ ဒီလို ဒီလုိနဲ႔ ပုဂံမွာ ရဟန္းသံဃာ ေပ်ာက္ျခင္းမလွ ေပ်ာက္သြားရတယ္။ နရသူရဟာ သူရဲ႕ ထုိင္ခံုကို ရဟန္းသံဃာထုက လာလႈပ္ေနတယ္လို႔ အထင္ေရာက္တာနဲ႔ ရဟန္းသံဃာကုိ ေခါင္းျဖတ္သတ္ရဲတဲ့ ျမန္မာ့ရာဇဝင္က ပထမဆံုး မင္းတစ္ပါးပဲ ေျပာရမယ္။ ဒါေတာင္ သူဟာ ဗုဒၶဘာသာ မိဘ၊ ဗုဒၶဘာသာ အသိုင္းအဝန္းမွာ ႀကီးျပင္းလာတဲ့ ဗုဒၶဘာသာတစ္ေယာက္ပါပဲ။ ဗုဒၶဘာသာ ဟုတ္မဟုတ္ ဆိုတာထက္ အာဏာ႐ူးလာေတာ့လည္း ရန္သူမွန္သမွ် အကုန္ ရွင္းေတာ့မွာကိုး။ ရဟန္းသံဃာေတြကိုေတာင္ ဒီေလာက္ ရက္ရက္စက္စက္ လုပ္ရဲရင္ သာမာန္ ျပည္သူေတြဆို ဘယ္ေလာက္ ခါးစည္းခံရမလဲ။ နရသူရဟာ ကုိယ့္အာဏာ တည္တံ့ေရးအတြက္ ခ်ိန္းေျခာက္လာတဲ့သူ ဘယ္သူ႔ကုိမဆုိ (ရဟန္းသံဃာေတာင္ မခ်န္) အျပတ္ ရွင္းခဲ့ေပမယ့္ ဒီလို အကုသိုလ္ေတြေၾကာင့္ သူရဲ႕ နိဂံုးကလည္း မလွခဲ့ပါဘူး။ ျမန္မာ့ရာဇဝင္ ျမန္မာ့သမိုင္းမွာ ကုလားက်မင္းရယ္လို႔ စာတင္ခဲ့တဲ့ ဘဝနိဂံုးနဲ႔ပါ။
က်မ္းကုိး - ျမန္မာမင္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုစာတမ
No comments:
Post a Comment