အေမးပုစာၦ =... ဒီမဂၢ၀ီထိမွာဒီမဂ္ၿပီးေတာ့ ဖိုလ္,ဖိုလ္ ႏွစ္ႀကိမ္, သံုးႀကိမ္ ပစၥဳပၸန္ဖိုလ္၊ မဂ္ပါဖိုလ္- ၃ခုသာ ရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒီတရားရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက အဲဒီလိုျဖစ္သြားလိုက္တာ၊ တစ္ခါထဲ ေမ့သြားလိုက္တာ ဘယ္ႏွစ္နာရီရွိမွန္းေတာင္ မသိပါဘူး၊ အဲဒါ နာရီၾကည့္လိုက္ေတာ့မွ သံုးနာရီ ထိုးတယ္၊ ေလးနာရီထိုးတယ္ဆိုတဲ့ဟာ မဂၢ၀ီထိနဲ႔မကိုက္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။
မဂၢ၀ီထိဆိုတာ
အေျဖ=မကိုက္ဘူး၊ မဂၢ၀ီထိဆိုတာသည္ ဒီစိတ္ေတြ အကုန္ခ်ဳပ္သြားတာ (တင္ပါ့) စိတ္နဲ႔သဟဇာတ ျဖစ္တဲ့ ႐ုပ္လည္းခ်ဳပ္ပါတယ္။ (တင္ပါ့)ဒါျဖင့္ တိုတုိေျပာၾကပါစုိ႔ဖႆ, ေ၀ဒနာဆိုတာ ႐ုပ္နာမ္ေတြ အာ႐ံုနာမ္႐ုပ္ေတ ြဟာ အကုန္ခ်ဳပ္တယ္။ ဘာသစၥာတံုးလုိ႔ေမးေတာ့ ဒုကၡသစၥာ၊ ဒီမွာျမင္တဲ့အတိ ုင္းဒုကၡသစၥာေတြ ခ်ဳပ္သြားေတာ့ကိ ုဒုကၡ၏ခ်ဳပ္ရာ ဒီေနရာ အစားထိုးလာတာ နိဗၺာန္ေပၚလာတယ္ ။ နိဗၺာန္ကိုေရွးဦးစြာ ျမင္တာကေဂါၾတဘူ၊ ေနာက္က်ေတာ့ ေဂါၾတဘူခ်ဳပ္သြားေတာ့ နိဗၺာန္ကို မဂ္ကျမင္တယ္၊ ေနာက္က်ေတာ့ ဖုိလ္ကျမင္တယ္။ ေနာက္က်ေတာ့ ဘ၀င္ေတြက်ေတာ့မျမင္ေတာ့ပါဘူ
အိပ္ေပ်ာ္ေနတာနဲ႔အတူတူပဲ
တကယ္လုိ႔သူသည္ တစ္နာရီ၊ ႏွစ္နာရီၾကာတယ္ဆိုတာ ကိုယ့္ဘ၀င္စိတ္ေတြ သူျဖစ္တာသာ ဆိုတာ နိဗၺာန္ကို ျမင္တာ မဟုတ္ဘူး၊ ဘ၀င္သည္ နိဗၺာန္ကို မျမင္ႏိုင္ မဂ္နဲ႔ ဖိုလ္သာ၊ ေဂါၾတဘူရယ္၊ မဂ္ရယ္ ဖိုလ္ရယ္ ဒါသာ နိဗၺာန္ျမင္ႏိုင္တယ္၊ ပစၥေ၀ကၡဏာ ေနာက္ကလာရင္ ျမင္ႏိုင္တယ္က်န္တဲ့ ဘ၀င္စိတ္ေတြလာေန တာ သူ နိဗၺာန္ကိုအာ႐ံုျပဳေနတာ မဟုတ္ဘူး။ အိပ္ေပ်ာ္ေနတာနဲ႔အတူတူ၊ ရွင္းၿပီလား(ရွင္းပါၿပီ)။
နိဗၺာန္မသိတဲ့အခ်ိန္မရွိ
ဒါျဖင့္ နိဗၺာနံ ေဂါၾတဘုႆ၊ အာရမၼဏ ပစၥေယန ပစၥေယာ၊ နိဗၺာနံမဂၢႆ အာရမၼဏ ပစၥေယန ပစၥေယာ၊ နိဗၺာနံဖလႆ အာရမၼဏ ပစၥေယန ပစၥေယာ၊ နိဗၺာနံ ပစၥေ၀ကၡဏႆ အာရမၼဏ ပစၥေယန ပစၥေယာဟု ေဟာေသာေၾကာင့္ အာ႐ံု အာရမၼဏိက တြဲလ်က္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ဘယ္အခ
သူေျပာတာမွားတယ္
ဒါျဖင့္ က်ဳပ္တုိ႔ဟာ နိဗၺာန္အာ႐ံုျပဳလိုက္တာ ေနာက္မွ ထၾကည့္ေတာ့ တစ္နာရီေလာက္ရွိတယ္လုိ႔ သူေျပာတာသည္ မွားတယ္၊ မွားေတာ့ဘယ့္ႏွယ္ေၾကာင့္ မွားသလဲ... နိဗၺာနံ ေဂါၾတဘုႆဆိုတာ တစ္ႀကိမ္ပဲရွိတယ္၊ နိဗၺာနံမဂၢႆေကာ တစ္ႀကိမ္ပဲရွိတယ္၊ နိဗၺာနံဖလႆ ႏွစ္ႀကိမ္သံုးႀကိမ္ ထားပါတယ္၊ အဲဒီေနာက္မွာ ဘ၀င္ေတြ႕လာေတာ့န ိဗၺာန္မျမင္ပါဘူး။ ေနာက္က်မွျပန္ဆင္ျခင္တယ္ ငါခုနကဟာ ဘာပါလိမ့္မတံုးျပန္ဆင္ျခင္ျ
ေရအိုးတစ္ေထာင္န ဲ႔ေလာင္းသလိုဆိုတာ
ဒါျဖင့္ရင္ တစ္ကိုယ္လံုးေအး သြားတာပဲလုိ႔ဆိုေတာ့ ဘုန္းႀကီးကရွင္းျပပါမယ္ အဲဒါ ဘုရားက ဥပရိပဏၰသပါဠိေတာ ္မွာ မပါဘဲနဲ႔အ႒ကထာဆရာက ဖြင့္တယ္(မွန္ပါ) အ႒ကထာဆရာကဘာတုန္း ဆိုေတာ့ သီတဃဋသဟႆံ အာသိဥၥမာနံ ၀ိယေဟာတိ၊ ေရအိုးတစ္ေထာင္န ဲ႔ေလာင္းသလို ေအးသြားတတ္တယ္၊ ဥပမာျပတာ၊ တကယ္ေအးတာမဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒါကိုသူတုိ႔က တကယ္ေအးယူတယ္၊ အာသိဥၥ မာနံ၀ိယဆိုတာ ဥပမာ၊ ေရအိုး (၁၀၀၀) နဲ႔ပူေနတဲ့အခါ ေနပူထဲက လာၿပီးေတာ့ေနတဲ့အခါ အင္မတန္ အေအးေတာင့္တ, ေနေတာ့ဖ်တ္ဆို ညဥ့္သိပ္ေရ ေရအိုးတစ္ေထာင္နဲ႔ေလာင္းၿပီ
ပါဠိေတာ္ႏွင့္အ႒ကထာခြဲမွတ္ပ
အာသိဥၥမာနံ၀ိယ ေအးသကဲ့သုိ႔ျဖစ္ပါတယ္၊ တကယ္ေအးတာလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ဘူး ကိေလသာေတြ မရွိတာဆိုတာ ေပၚၿပီလား (ေပၚပါၿပီ) ကိေလသာ မရွိတာဆိုတာ ေပၚၿပီလား(ေပၚပါၿပီ) ကိေလသာ မရွိတာကိုဆိုတာပါတဲ့ အဲဒါ သမၼာဒိ႒ိ သုတ္မွာလာတယ္ဒီဥစၥာ အ႒ကထာမွာလာတာ ပါဠိေတာ္မွာ မပါဘူး၊ အဲဒီေတာ့ ပါဠိေတာ္နဲ႔ အ႒ကထာခြဲမွတ္။ ကဲ - ဒါျဖင့္ဘယ္လိုေအးမည္လဲ
ဘ ုရားလို႔ေမးေတာ့ ပဋိသမၻိဒါမဂ္ကဟဒယသုသီတလမဂၢဒ
အပူမီးၿငိမ္းတာကိုဆိုတာပါ
မဂ္ေပၚမွ ၀မ္းထဲကကိေလသာ အပူမီးၿငိမ္းတယ္ လုိ႔ဆိုတာ ေပၚၿပီလား(ေပၚပါၿပီ) မဂ္ေပၚလာလုိ႔ ရွိရင္ ကိေလသာ အပူမီးၿငိမ္းတာ ဒါကိုဆိုတာပါ ေအးတယ္လုိ႔ဆိုတာ မဟုတ္ဘူးကိေလသာ အပူမီးၿငိမ္းသြားၿပီးေတာ့ၿင
ကိေလသာဟာနာမ္ဓမၼ
ဒီအေအးကိုဆိုတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ကိေလသာအပူမီးၿငိ မ္းသြားတာကိုဆိုတာ... ကိေလသာဟာ နာမ္ဓမၼပါပဲ.... နာမ္ဓမၼပင္ ျဖစ္လင့္ကစား မဂ္စိတ္တုိ႔လို ၿငိမ္ၿငိမ္ဆိတ္ဆိတ္က မရွိဘူး။ ပူပူေလာင္ေလာင္ရ ွိတယ္၊ ပ်ာယာခတ္တယ္၊ ဒီပ်ာယာခတ္တဲ့ စိတ္ေတြ ေပ်ာက္သြားတာကိုဆိုတယ္။ ပ်ာယာခတ္တာကို ၿငိမ္းသြားတယ္ဆိုတာပါ ၿငိမ္းတာပါ ေအးတယ္လုိ႔ ယူပစ္လိုက္လုိ႔စင္စစ္ေတာ့ ကိေလသာၿငိမ္းတာ၊ ေပၚၿပီလား(တင္ပါ့)တကယ္ ေအးတာမဟုတ္ဘူး ကိေလသာၿငိမ္းတာ။ တကယ္ေအးရင္ျဖင့္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ (ဂတ္(စ္)) ေတြ ဘာေတြ လႊတ္ရဦးမွာေပါ့ (တင္ပါ့)ဥပမာျပတာ၊ ဒါကို အဟုတ္ေအးတယ္ ယူပစ္လိုက္ပါတယ္ ။ ယခုခင္ဗ်ားတုိ႔က ခင္ဗ်ားတုိ႔ ၾကားဖူးတာကအဲဒီလို မေအးပါ ဘူး၊ ကိေလသာ မရွိလုိ႔ကိေလသာက နဂိုက ငါဘုရားကေဟာထားတာ အပူဓာတ္၊ မဂ္က အေအးဓာတ္က မဂ္ဆိုက္လာလုိ႔ရ ွိရင္ကိေလသာ အပူေပ်ာက္တယ္လုိ႔ေဟာတာ ရွင္းၿပီလား(ရွင္းပါၿပီ)။ ဒါျဖင့္ တစ္ကိုယ္လံုး ေအးသြားတာကို ဆိုလုိ႔ရပါမည္လာ းမရဘူးတဲ့၊ သုိ႔ေသာ္လည္းတစ္ခုစဥ္းစား ပါလုိ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကို သတိေပးလိုက္တယ္။ ပူတာကို ပူမွန္းသိတဲ့ပုဂၢိဳလ္မွ ေအးတာ ေအးမွန္းသိတယ္(တင္ပါ ဘုရား) ကိေလသာက ပူေနတာ။
ၿငိမ္းမႈနဲ႔ေအးမ ႈတျခားစီ
ခင္ဗ်ားတုိ႔က အစုိးရအလုပ္လုပ္ တယ္၊ ဥပမာ -ေမာင္သက္ေမာင္ကလည္း အေရာင္းအ၀ယ္ လုပ္တယ္၊ အစရွိသည္တုိ႔ကို လုပ္ေနေတာ့၀မ္းထဲမွာ ႐ႈပ္ေပြေနတာပဲ၊ ဂနာမၿငိမ္ဘူး အဲဒီဂနာမၿငိမ္တာေတြ ေပ်ာက္တာကို ေအးတယ္လုိ႔ဆိုတာပါ၊ ကိေလသာၿငိမ္းတာကိုေအးတယ္လုိ
အေမးပုစာၦ =ေနာက္ဆံုးေလွ်ာက ္လိုတာက-ဒီမဂ္ရၿပီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ တပည့္ေတာ္တုိ႔လို သာမန္လူ အေနနဲ႔ စားေသာက္ေနထိုင္ တဲ့အခါၾကေတာ့ ဒိ႒ိႀကီးတန္းလန္းႀကီးနဲ႔ပါေ
ေရာဂါေပ်ာက္ၿပီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္
အေျဖ=ဒါကဒီလိုေရာဂါ မေပ်ာက္ေသးတဲ့ပုဂၢိဳလ္က မတည့္တာ စားတာတစ္မ်ိဳး၊ ေရာဂါေပ်ာက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က မတည့္တာ စားတာ တစ္မ်ိဳးဒီလို ထူးျခားပါတယ္။ ေရာဂါေပ်ာက္ၿပီးသားပုဂၢိဳလ္
(တင္ပါ့ဘုရား)။
--------------------------
မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးမိန္
နိဗၺာန္အာရုံသုိ႔ကူးသြားပုံ
ဤသုိ႔တက္လုိက္ က်လုိက္နဲ႔ ျဖစ္ေနေသာ ၀ိပသနာဉာဏ္ သည္ ပင္လယ္ကူးသေဘာၤမွ လႊတ္လုိက္ေသာ ငွက္ႏွင့္တူ၏။ တူပုံကားေရွးေခတ္ ကာလကပင္လယ္ခရီးသည္တုိ႔သည္ ကမ္းစကၽြန္း နီးရာအရပ္ကုိ မမွန္းဆ ႏုိင္ေသာအခါ၌ အသင့္ ယူေဆာင္ခဲ့ေသာ က်ီးငွက္ကုိ လႊတ္လုိက္၍ စူးစမ္းၾက သတဲ့။ ထုိငွက္သည္ သေဘာၤမွ ပ်ံသြား၍ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ၌ ကမ္းစကုိ ရွာသတဲ့။ ကမ္းကုိ မေတြ႔ရ ေသးလ်င္သေဘာၤသုိ႔သာ ျပန္၍ ျပန္၍ နားရသတဲ့။ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳလ် က္ မဂ္ဉာဏ္ ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ဉာဏ္အားမျပည့
ဤသုိ႔ဆုိက္ေရာက္သြားေသာ သူအားဆုိက္ေရာက္ ခါနီးတြင္ ေရွးအဖုိ႔ကတစ္ၾကိမ္ထက္ တစ္ၾကိမ္ သြက္လက္ ေကာင္းမြန္ေသာ မွတ္ခ်က္မ်ားလည္ း ေကာင္းစြာ ထင္ရွားေပ၏။ ေနာက္ဆုံး မွတ္ခ်က္၏ အျခားမဲ့၌ သခၤါရ အာရုံအလုံးစုံကုိ စြန္႔လႊတ္ျပီးလ် င္ သခၤါရ ကင္းျပတ္ ခ်ဳပ္ျငိမ္းေသာ နိဗၺာန္အာရုံသုိ႔ ကူးေျပာင္း သြားပုံလဲေကာင္းစြာထင္ရွာ း၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ထုိသုိ႔ေရာက္ျပီးေသာ သူတုိ႔သည္ ဤသို႔ေျပာျပတတ္ကုန္၏။ “အာရုံနဲ႔အမွတ္ေတြ အကုန္လုံးတိကနဲ ျပတ္ျပီးရပ္စဲသြားသည္" ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ "အာရုံနဲ႔အမွတ္ေတြအကုန္လုံး
သခၤါရ ခ်ဳပ္ျငိမ္းတဲ့ သေဘာကုိ မ်က္ေမွာက္ေတြ႔ရေသာ ထုိအခ်ိန္ ကာလ သည္လည္းမၾကာျမင့္လွေခ်။ တစ္ၾကိမ္တည္းေသာ မွတ္သိမႈ၏ ကာလကဲ့သုိ႔ တစ္ခဏ ကေလးမွ်သာတည္း။ ထုိ႔ေနာင္ ထုိသုိ႔ ျဖစ္ပုံကုိ ျပန္၍ ဆင္ျခင္မိ၏။ အာရုံႏွင့္ အမွတ္ေတြ ခ်ဳပ္ကင္းလ်က္ ျငိမ္းသြားတာဟာ တရားထူးပဲ ဟူ၍ ျဖစ္ေစ၊ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ ပဲ ဟူ၍ျဖစ္ေစ၊ ဆင္ျခင္မိ၏။ အခ်ိဳ႕ေသာ သုတရွိသူ သည္ကား သခၤါရ ခ်ဳပ္ကင္းလ်က္ ျငိမ္းတဲ့သေဘာက နိဗၺာန္ပဲ၊ ျငိမ္းရာသုိ႔ ဆုိက္ေရာက္လ်က္ မ်က္ေမွာက္သိတာကမဂ္ဖုိလ္ပဲ၊
ဤသုိ႔ေသာ ဆင္ျခင္မႈမွာ သခၤါရ ခ်ဳပ္ျငိမ္းမႈသု ဆုိက္ေရာက္ပုံကုိ နာၾကားမွတ္သားဖူးေသာ သူအား က်န ျပည့္စုံစြာ ျဖစ္တတ္၏။ ထုိ႔ျပင္ပယ္ျပီး ကင္းျပီးေသာ ကိေလသာ၊ မပယ္ရေသး မကင္းေသးေသာ ကိေလသာတုိ႔ ကုိလည္းအခ်ဳိ႕ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ ဆင္ျခင္တတ္ေသး၏။ ဆင္ျခင္ျပီးလွ်င ျဖစ္ဆဲကုိယ္စိတ္အမူအရာမ်ားက
(မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရား ၏ ၀ိပႆနာ ရွုနည္းက်မ္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္စာမ်က္ႏွာ ၂၇ မွေကာက္ႏုတ္ပါသည္။ )
No comments:
Post a Comment