ႏုပ္ ။ ။ အရွင္ဘုရား၊ ဘယ္ႏွဝါရပါၿပီလဲ ဘုရား။
ဧည့္ ။ ။ တပည့္ေတာ္ တစ္ဝါပဲ ရပါေသးတယ္။
ႏုပ္ ။ ။ မွန္ပါ။ အရွင္ဘုရား ဘယ္ေက်ာင္းကပါလဲ ဘုရား။
ဧည့္ ။ ။ တပည့္ေတာ္ ေအာက္ေက်ာင္းကပါ။ ဆရာေတာ္ကို ေလွ်ာက္ၿပီး ဒီမွာ သီတင္းသံုးမလို႔ ေနရာလာၾကည့္တာ ဘုရား။
ေအာက္ေက်ာင္းဆုိသည္မွာ ဤေက်ာင္းႏွင့္ ၁၅ မိနစ္ေလာက္ ေလွ်ာက္ရေသာ အကြာအေဝးမွာ တည္ရွိေသာ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း။ လက္ရွိေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္၏
ႏုပ္ ။ ။ ဆရာေတာ္ခြင့္ျပဳရင္ေတာ့ သီတင္းသံုးလို႔ ရပါတယ္ဘုရား။ အရွင္ဘုရား ေက်ာင္းကို ေလ့လာခ်င္ ေလ့လာဦးေပါ႔။
ဧည့္ ။ ။ မွန္ပါ။ တပည့္ေတာ္ ေလွ်ာက္ၾကည့္လိုက္ပါဦးမယ္ ဘုရား။
ႏုပ္ ။ ။ ေဟာ ဟိုဘက္ေက်ာင္းမွာ ဆရာေတာ္တစ္ပါး ရွိတယ္ ဘုရား။ သြား ႏႈတ္ဆက္ ဂါရဝ ျပဳလုိက္ပါဦး။
ဟု ၫႊန္လုိက္ေသာေၾကာင့္ ထိုဦးဇင္းမွာ ဆရာေတာ္ရွိရာသို႔ ႂကြသြားေတာ့သည္။
ဒီလိုႏွင့္ ေနာက္ႏွစ္ရက္ ၾကာေတာ့ ထုိဦးဇင္းေလး ေျပာင္းလာခဲ့သည္။ သူႏွင့္ စာေရးသူမွာ အသက္အားျဖင့္ မကြာလွေသာေၾကာင့္ မၾကာခင္မွာပင္ ရင္းႏွီးခင္မင္၍ ေျပာမနာဆုိမနာ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ျဖစ္သြားၾကေလသည္။ မိမိတုိ႔ေက်ာင္းႏွင့္ အနီးကပ္ဆံုး ရွိေနေသာ ရြာမွာ ထန္းတပင္ရြာ ျဖစ္သည္။ ေနာက္မွ သိလုိက္ရသည္ကား ထုိဦးဇင္းသည္ ထုိရြာသား ျဖစ္သည္။ ဘြဲ႕နာမည္ကား ဦးဉာဏိႏၵ။ သူ႔ကို လြယ္လြယ္ ဦးဉာဏိန္ ဟုပင္ ေခၚၾကသည္။
တစ္ေန႔ စကားထုိင္ေျပာၾကရင္း သူ၏ ရဟန္းဝတ္ရသည့္ အေၾကာင္းအရင္းကို ေမးလိုက္မိသည္။ သူကေတာ့ ခပ္ေအးေအးပင္ ျပန္ေျဖသည္မွာ သူ႔အဖုိးက မိန္းမေပးစားမည္ဟု ဆုိေသာေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးဝတ္ခဲ့သည္ ဟု။ သူ႔အဖိုးကုိလည္း မျငင္းသာ။ မိန္းမလည္း မလိုခ်င္။ ထုိေၾကာင့္ ပရိယာယ္ျဖင့္ မိန္းမမယူခင္ ဒုလႅဘရဟန္းခံဦးမည္ဟု ေျပာ၍ ထြက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ ရဟန္းဝတ္ၿပီး မ်ားမၾကာမီ သဒၶါတရားျဖစ္၍ အၿပီးတုိင္ ဝတ္ေတာ့မည္ဟု ဆံုးျဖတ္ကာ ေမာ္လၿမိဳင္ ဖားေအာက္ရိပ္သာသို႔ ထြက္သြားေတာ့သည္။ ယခု စာေရးသူႏွင့္ စေတြ႕ေသာအခ်ိန္သည္ ဖားေအာက္ရိပ္သာမွ ျပန္လာခါစ ျဖစ္သည္။ ဦးဉာဏိန္မွာ ငယ္စဥ္က အတန္းေက်ာင္း ေလးတန္းအထိသာ ေနဖူးေသာေၾကာင့္ ပါဠိစာမ်ား ဖတ္ဖို႔ သင္ဖုိ႔ ခက္ခဲေနသည္။ ပရိတ္ႀကီး (၁၁) သုတ္ပင္ အလြတ္ရရန္ သူ႔အတြက္ မလြယ္လွ။ သို႔ေသာ္ ဝီရိယႀကီးသူ ျဖစ္၍ ေန႔တုိင္းေန႔တုိင္း တစ္ေန႔ ေလးေၾကာင္းေလာက္စီ အရ က်က္မွတ္ေသာေၾကာင့္ ပရိတ္ႀကီး (၁၁) သုတ္ကို အာဂံုေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ၿပီ။ အေျခခံမေကာင္းသည့္အျပင္ ဉာဏ္လည္း ႏံု႔ေႏွးေသာေၾကာင့္ သာမာန္သူကဲ့သို႔ ခရီးမတြင္လွ။ ပရိတ္ႀကီး ရၿပီးေသာအခါ စာသင္တိုက္သြားမည္ဟု အားခဲၿပီး သဒၵါႀကီး သုတ္စဥ္ကို ႀကိဳးစား၍ က်က္မွတ္ေတာ့သည္။ စာေရးသူမွာ သူ၏ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈကို အင္မတန္ ေလးစားမိသည္။ ခ႐ုငယ္ကဲ့သို႔ တစ္ေရြ႕ေရြ႕ပင္ ျဖစ္လင့္ကစား တစ္ရက္ကေလးမွ မခုိမကပ္။ တအိအိပင္ ေရွ႕သို႔ ခ်ီေနခဲ့၏။
စကားစပ္မိ၍ ဖားေအာက္ရိပ္သာမွ ျပန္ခဲ့ရေသာ အေၾကာင္းအရင္းကို ေမးမိရာ ကံၾကမၼာ၏ က်ီစားမႈ၊ ကိေလသာ၏ ႐ိုက္ပုတ္မႈကို နားလည္သေဘာေပါက္မိ၍ ဓမၼသံေဝဂ ရလုိက္သည္။ ဦးဉာဏိန္သည္ ဖားေအာက္ရိပ္သာတြင္ ေနာက္ထပ္ ၂ ႏွစ္ ၃ ႏွစ္အထိ ေနဦးမည္ဟု ဆံုးျဖတ္ထားသူ ျဖစ္သည္။ သမထ ဝိပႆနာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားလည္း ထုိက္သင့္သေလာက္ အဆင္ေျပေသာေၾကာင့္လည္း ေနရတာ ေပ်ာ္သည္ဟု သူက ေျပာသည္။ ထုိေသာ္ အဆင္ေျပေနပါလ်က္ ဘာေၾကာင့္ ျပန္လာရသနည္း။ ထိုအေျဖကို သူကပင္ ဆက္ေျပာသည္။ တစ္ေန႔ ရိပ္သာရွိ သီတင္းသံုးေဖာ္ရဟန္းမ်ား စု၍ က်ဳိက္ထီး႐ိုးဘုရားဖူးသြားရ
သူ႔ခမ်ာ ေျပာရမည္လည္း ရွက္။ ရိပ္သာသို႔ ျပန္ရမည္လည္း ရွက္ ႏွင့္ ဘာလုပ္ရမည္မသိ။ ေနာက္ေတာ့ သူဆံုးျဖတ္လုိက္သည္။ ရိပ္သာကို ေက်ာခုိင္းလ်က္ ေမာ္လၿမိဳင္ဘူတာႀကီး ရွိရာအရပ္သို႔သာ ဦးတည္ၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ထြက္လာခဲ့ေတာ့သည
တန္းစီရင္းမွာပင္ သူ႔အလွည့္ ေရာက္လာေတာ့သည္။ လက္မွတ္စာေရးမွ ဘယ္ကို ႂကြမလဲ ဘုရား ဟူေသာ အေမးကိုပင္ ေနျပည္ေတာ္ဟု ေျဖရသည္မွာလည္း မရဲတရဲ။ ရဟန္းရက္ခ်ဳပ္ ကတ္ျပားကုိ စာေရးအား ထိုးေပးလုိက္စဥ္ စာေရးက "ေလးေထာင္ က်ပါမယ္ဘုရား" ဟု ေျပာၿပီး ကတ္ျပားကို လွမ္းယူေလသည္။ "ဒကာႀကီး" ဟု မပြင့္တပြင့္ ေခၚလုိက္ေသာ စကားသံၾကား၍ စာေရးႀကီးက ေခါင္းေမာ့ၾကည့္၏။ "ဦးဇင္းက ပုိက္ဆံမကိုင္ေတာ့ ေငြေလးေထာင္ေတာ့ မရွိဘူး ဒကာႀကီး။ လက္ထဲမွာေတာ့ သကၤန္းတစ္ထည္ရွိတယ္။" ဟု ေျပာရင္း ထိုသကၤန္းကို စာရင္းႀကီးအား ထိုးေပးေလေတာ့သည္။ "ဒီဘုန္းႀကီး အလုပ္႐ႈပ္ရတဲ့အထဲ" ဟု အေတြးေရာက္သြား၍လား မသိ။ စိတ္ဆုိးမာန္ဆုိးျဖင့္ "အရွင္ဘုရားသကၤန္းကို တပည့္ေတာ္က ဘာလုပ္ရမွာလဲ" ဟု ေအာ္ေျပာၿပီး ယူထားေသာ ကတ္ျပားကုိပါ ျပန္ထိုးေပးလုိက္သည္။ မ်က္ႏွာပူလုိက္မည့္ ျဖစ္ျခင္း။ ေခါင္းငိုက္စိုက္ခ်ကာ စႀကႍပလက္ေဖာင္းေဘးရွိ ခုံတန္းလ်ားေပၚတြင္ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ ထုိင္ခ်လုိက္ေတာ့သည္။ ဘာတတ္ႏိုင္မည္နည္း။ ကားဂိတ္သြားလွ်င္လည္း ထုိသုိ႔ႏွင္ႏွင္ အေဟာက္ခံရႏိုင္ေသးသည္။ တစ္နည္းသာ ရွိေတာ့သည္။ လမ္းေလွ်ာက္ျပန္႐ံုသာ။ အျပည့္ျဖည့္လာေသာ ေရဗူးမွ ေရ အဝေသာက္ၿပီး ထုိင္ခုံေပၚတြင္ အားေမြးေနသည္။ ေနျပည္ေတာ္သို႔ လမ္းေလွ်ာက္ပဲ ျပန္ေတာ့မည္ ဟုလည္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီးေလၿပီ။
စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ႏွင့္ တန္းလ်ားတြင္ ထုိင္ေနသည္မွာ ၾကာလိုၾကာမွန္းပင္ သတိမထားမိေတာ့။ နာရီဝက္ေလာက္ ၾကာမည္ ထင္သည္။ ထုိနာရီဝက္အတြင္း သူ႔ကုိ အကဲခတ္ သတိထားမိေနသူမွာ ႐ံုအမွတ္ (၂) မွ စာေရးႀကီးပင္။ လက္မွတ္ဝယ္သူမ်ား ရွင္းသြားေသာအခါ ထိုစာေရးႀကီး အနားသို႔ ခ်ဉ္းကပ္လာသည္။ အနားေရာက္ေသာ္ ၾကမ္းျပင္ေပၚ ထုိင္ခ်လ်က္ ဦးခ်ကန္ေတာ့သည္။ ထိုေနာက္ လက္ႏွစ္ဘက္ ကမ္းလ်က္ "ေနျပည္ေတာ္အသြား လက္မွတ္အတြက္ တပည့္ေတာ္ကုိ လွဴခြင့္ျပဳပါဘုရား" ဟု ေလွ်ာက္ထားၿပီး ရထားလက္မွတ္ကို ဆက္ကပ္ေလ၏။ ထုိအခါမွသာ ဦးဇင္းေလးမွာ တိတ္တခိုး ဟင္ခ်ႏိုင္ၿပီး မ်က္ႏွာလည္း ၾကည္လင္လာေတာ့သည္။ သူ႔အေၾကာင္း ေျပာျပၿပီး ခဏနားေနစဥ္မွာပင္ စာေရးသူေတြ ေမးစရာေလး ေပၚလာသည္။ ၎မွာ ဆြမ္းကိစၥပင္။ သူ ဘူတာကို ခပ္ေစာေစာေရာက္သည္။ ေန႔ဆြမ္းဘုဥ္းခ်ိန္တြင္ ရထားစီလ်က္ပင္။ သူ ေျပာျပသမွ် နားလည္ထားသည္မွာ သူ႔လက္ထဲတြင္ ေရဗူးတစ္ဗူးသာ ရွိသည္။ သပိတ္သည္လည္း ဗလာ။ စားစရာ မပါ။ ဆြမ္းကိစၥ မည္သုိ႔ စီစဥ္မည္နည္း။ အင္မတန္ စိတ္ဝင္စားမိသည္။ သူ႔ကုိ ေမးၾကည့္ေသာအခါ သူေျဖပံုမွာ အလြန္ သတၱိေကာင္းလွသည္။ "တပည့္ေတာ္က ရထားလက္မွတ္အတြက္ပဲ ပူတာပါ။ ဆြမ္းကိစၥကို ေခါင္းထဲကို မထည့္ဘူး။ တစ္ရက္တေလ ဆြမ္းမစားရလုိ႔ ေသသြားမွာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ေရဗူးကို ေရအျပည့္ထည့္ထားတယ္ေလ။ ဗိုက္ဆာရင္ ေရေသာက္မွာေပါ႔ဘုရား" တဲ့။ ကိုယ္သာဆိုရင္ သူ႔ေလာက္ သတၱိေကာင္းႏုိင္ပါ႔မလားဟု ေတြးမိရင္း သူ႔ကုိ မခ်ီးက်ဴးဘဲ မေနႏိုင္။ သီလကို ေရွ႕တန္းတင္ထားေသာ သူ၏ သတၱိ၊ သီလ၏ တန္ခုိးေၾကာင့္ပင္ လမ္းခရီး ရထားေပၚတြင္ ဆြမ္းကပ္မည့္သူႏွင့္ မေၾကာင့္ၾကခဲ့ရေပ။
ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါး၏ အဆံုးအမကုိ သတိရမိ၏။
ကိုယ္က သတၱိရွိရွိနဲ႔ သီလကို ေစာင့္ထိန္းဖုိ႔ပဲ လုိတာပါ။
လုိအပ္ရင္ ကိုယ္ရဲ႕ သီလက ျပန္ေစာင့္ေရွာက္ပါလိမ့္မယ္
ဟူ၍
ဦးဇင္းေလး၏ ေမြးရပ္ရြာသည္ ေက်ာင္းနဲ႔ နီးေသာေၾကာင့္ မိဘမ်ား ဝင္၍ထြက္၍။ တစ္ပတ္လွ်င္ တစ္ခါမွ် လာလည္ၾကသည္။ လာေတြ႕ၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ဆြမ္းခ်ဳိင့္ လာပို႔ၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ သန္႔ရွင္းေရး ေဝယ်ာဝစၥ လာလုပ္ေပးၾကသည္။ မိဘမ်ားကလည္း ကိုယ့္သားေလး ရဟန္းဘဝမို႔ ဂုဏ္ယူၾကသည္။ မေက်မခ်မ္း ျဖစ္ေနသူမွာ အဘိုးတစ္ဦးတည္းသာ။ အဘိုးျဖစ္သူကလည္း အသက္ႀကီးၿပီမို႔ ျမစ္ကို ျမင္ခ်င္လွသည္။ ဦးဇင္းေလးကလည္း ေျမးဦး။ မိန္းမယူခုိင္းကာမွ ဘုန္းႀကီးဝတ္သြားသည္။ သာသနာ့ေဘာင္မွာ ေပ်ာ္ေနၿပီ ဆိုေတာ့လည္း မတားရက္ မဆြယ္ရက္။ လူထြက္တရား မေဟာခ်င္။ ရပ္ေဆြရပ္မ်ဳိး ရြာသားတခ်ိဳ႕ကလည္း ေက်ာင္းသို႔ မၾကာခဏ ဝင္ထြက္၍ လိုအပ္သည္မ်ား ကူညီေပးၾကသည္။ သူတို႔ေရာက္ေတာ့လည္း ဧည့္ခံရသည္က အေမာ။ ဒီလိုႏွင့္ ကာလေတြ ရွည္ၾကာလာေတာ့ ဧည့္သည္စကား နားေထာင္ရသည္ကပင္ ဝတၱရားတစ္ခု ျဖစ္လာသည္။ သူတို႔ ေျပာၾကလွ်င္လည္း ရပ္အေၾကာင္း ရြာအေၾကာင္း။ တရားဓမၼဘက္ ေယာင္လုိ႔မွ မလွည့္။ အထူးသျဖင့္ ဟစ္ (hit) ျဖစ္ေနေသာ ေခါင္းစဥ္မွာ ရြာဖ်က္၍ ရပ္ကြက္တည္မည့္ ကိစၥ။ ေနျပည္ေတာ္ဟူေသာ ပရဝုဏ္အတြင္းတြင္ ထန္းတပင္ရြာလည္း ပါေနသည္။ ထန္းတပင္ရြာႏွင့္ အနီးဆံုး ရြာမ်ားျဖစ္ေသာ ၾကာပင္ရြာသည္ ေရႊၾကာပင္ရပ္ကြက္ႀကီး ျဖစ္သြားၿပီး ကၽြန္းတက္ပဲ့ရြာမွာ ဟိုတယ္ဇုံႀကီး ျဖစ္သြားခဲ့ေလၿပီ။ အလယ္ေခါင္တြင္ ရွိေနေသာ ထန္းတပင္ရြာသာ ရြာအျဖစ္ျဖင့္ က်န္ရွိေနေသး၏။ ထုိေၾကာင့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္က မေဝးေတာ့ၿပီ။
ယခင္က ၾကာပင္ရြာကို ၿမိဳ႕ျပစနစ္ျပဳစဥ္က ရြာတြင္းေနသူ တစ္အိမ္ေထာင္လွ်င္ ေျမကြက္တစ္ကြက္ ျပန္ေပးခဲ့သည္။ မူလရွိခဲ့ေသာ ရြာႀကီးကို ေျမလွန္ ဖ်က္ပစ္ခါ စနစ္က်ေအာင္ ေပ ၄၀ × ၆၀ အကြက္မ်ား ပံုေဖာ္၍ တစ္အိမ္ေထာင္တစ္ကြက္ႏႈန္း ေလွ်ာ္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ တည္ေနရာကိုေတာ့ အားလံုး မဲႏႈိက္ၾကရသည္။ တစ္ႏွစ္ၾကာေသာအခါ လမ္းမႀကီးေဘး ဝဲယာရွိ ေျမကြက္မ်ားသည္ သိန္းေထာင္ခ်ီတန္သည္အထိ ေစ်းေကာင္းလာေတာ့သည္။ ထုိအျဖစ္ကို ျမင္၍ ၾကား၍ အားက်ေနၾကသူမ်ားမွာ ထန္းတပင္သားမ်ားပင္။ သူတုိ႔ေျမမ်ား အကြက္ေဖာ္လွ်င္ မည္သုိ႔ မည္မွ် ရၾကမည္ဟု ၿမိန္ရည္ရွပ္ရည္ ေျပာေနၾကေတာ့သည္။ အိမ္ေထာင္တစ္စုလွ်င္ ေျမတစ္ကြက္ ရခဲ့သည္ဆုိေသာထံုး ရွိေသာေၾကာင့္ပင္ ယခင္က အိမ္ေထာင္စု တစ္ရာမျပည့္ေသာ ထန္းတပင္ရြာသည္ ယခုအခါ အိမ္ေထာင္စု ၄၅၀ ပင္ ေက်ာ္ေခ်ၿပီ။ ယခင္က အိမ္ေျခ ၁၅၀ မျပည့္ေသာ ရြာသည္ ယခုအခါ အိမ္ေလးေပါင္း ၄၀၀ ေက်ာ္ ရွိလာသည္။ ေနထိုင္၍ ရျခင္း မရျခင္းကို အပထားကာ အိမ္ဟု သမုတ္လုိ႔ ရသေလာက္သာ ေဆာက္လုပ္ထားၾကသည္။ အစုိးရအား အိမ္ဟု စာရင္းတင္ရန္ အားခဲထားၾကေတာ့သည္။ ထုိသတင္းမ်ား အားလံုးသည္ ဦးဇင္းေလး၏ နားအတြင္း မဆံ့ေအာင္ပင္ အျမဲလုိလုိ ၾကားေနရေတာ့သည္။ သူလည္း ထန္းတပင္သားတစ္ဦးမို႔ စိတ္ဝင္တစား ရွိခဲ့သည္အမွန္။
သူ၏ မိဘမ်ားမွာ ဆင္းရဲၾကေသာ ေတာင္သူမ်ား ျဖစ္သည္။ ဘိုးဘြားလက္ငုတ္လက္ရင္း ေျမတခ်ိဳ႕ ရွိ၍သာ ခံသာသည္။ သို႔ေသာ္ ေျမတခ်ိဳ႕ဆုိ၍ လယ္ေျမဧကမ်ားစြာဟု မယူဆေစခ်င္။ ရြာမွ မိနစ္ (၃၀)၊ (၄၅) မိနစ္ေလာက္သြားမွ ေရာက္ႏုိင္ေသာေနရာ။ ေနအိမ္ႏွင့္ နီးနီးနားနားရွိ ေျမမ်ားမွာ ငွားစိုက္ဖုိ႔ပင္ မတတ္ႏုိင္ၾကသူမ်ား။ သူသည္ ရဟန္းမဝတ္ခင္ကပင္ မိဘကို လုပ္ေကၽြးျပဳစုလိုသူတစ္ဦး ျဖစ္သည္။ တတ္ႏုိင္သေလာက္လည္း ရွာေကၽြးခဲ့သည္။ ယခုလို ရြာမွ ၿမိဳ႕ျဖစ္ေတာ့မည္ ဆုိေတာ့ သူ႔မိဘေတြလည္း တင့္ေတာင္းတင့္တယ္ ျဖစ္ေစခ်င္လွသည္မွာ သားတစ္ေယာက္၏ ေစတနာ။ မိဘမ်ားမွာ ကိုယ့္သားရဟန္း လူထြက္မည္စိုး၍ ေတြ႔တုိင္း အဆင္ေျပေၾကာင္း ေျပာသည္။ စိတ္မပူရန္ ေျပာသည္။ အျပင္ပန္း စိတ္ပူမပူေတာ့ မသိ။ စာက်က္ေသာ အႀကိမ္ ေလ်ာ့လာသည္။ ငိုင္မႈိင္ေနေသာအခ်ိန္ တိုးလာသည္။ ရြာမွသူမ်ားႏွင့္ စကားလက္စံု က်ေသာအခ်ိန္လည္း လုိသည္ထက္ ပုိလာသည္။ ယခင္က နားေထာင္႐ံုသက္သက္မွ ယခုအခါ သူ သိခ်င္သည္မ်ားကိုပါ ေမးျမန္းစံုစမ္းလာသည္။ ရြာထဲမွ ရြယ္တူသူငယ္ခ်င္းမ်ားလည္း တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ မဂၤလာေဆာင္ၾကေတာ့သည္။ အိမ္ေထာင္တစ္စုတုိးလွ်င္ ေျမတစ္ကြက္ရမည္ဟူေသာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖင့္ တြက္ေျခကိုက္သည္ဟု ယူဆၾကသည္။ တခ်ိဳ႕မွာ ယာယီ အိမ္ေထာင္ျပဳၾကသည္ဟုပင္ ၾကားေနရၿပီ။
ရက္အနည္းငယ္ ၾကာေသာအခါ ဦးဇင္းေလး မ႐ိုးမရြ ျဖစ္ေနေလၿပီ။ စာမက်က္ေတာ့။ ယခင္ ရွိခဲ့ေသာ သဒၶါတရားမ်ား ၾကက္ေပ်ာက္ငွက္ေပ်ာက္ ေပ်ာက္ေခ်ေတာ့မည္။ သူအား ေထာက္လွမ္းစံုစမ္းၾကည့္ရာ လူထြက္ခ်င္စိတ္မ်ားက ကဲေနသည္။ သုိ႔ေသာ္ သူသည္ စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္တတ္သူ ပီပီ ေဝခြဲမရဘဲ ျဖစ္ေနသည္။ လူထြက္႐ံုသက္သက္ျဖင့္ ေျမကြက္မရႏုိင္သည္မွာ ေသခ်ာသည္။ မိဘရမည့္ ေျမကြက္ကို မက္ေမာေနစရာလည္း အေၾကာင္းမရွိ။ မိဘမ်ားမွာ ငယ္ေသးသည္။ သူတစ္ပါး ေျမကြက္ရေတာ့မည္ ဆုိ၍သာ ဂဏာမၿငိမ္ျဖစ္ရသည္။ ကိုယ္ကုိယ္တုိင္က် မေသခ်ာ။ မေသခ်ာသည္ မဟုတ္။ လံုးဝ မျဖစ္ႏုိင္။ အိမ္ေထာင္ခြဲမွ ရမည္။ အိမ္ေထာင္ခြဲဖို႔ ဆိုသည္မွာ အိမ္ေထာင္ျပဳမွ အိမ္ေထာင္ခြဲႏိုင္မည္ မဟုတ္ေလာ။ ထုိေၾကာင့္ သူလုပ္ႏိုင္မည့္ တစ္ခုတည္းေသာ နည္းလမ္းမွာ အိမ္ေထာင္ျပဳရန္ပင္ ျဖစ္သည္။ အိမ္ေထာင္မျပဳခ်င္၍ ရဟန္းဝတ္လာေသာ လူတစ္ေယာက္သည္ မိန္းမလုိခ်င္၍ လူထြက္သည္ဟုလည္း အေျပာမခံႏုိင္။ မာနက ခံေနသည္။ မူလက ယူမည္ဟု ကမ္းလွမ္းထားေသာ မိန္းကေလးသည္လည္း ျပန္လက္ခံလိမ့္မည္ မဟုတ္။ မည္သို႔ လုပ္ရမည္နည္း။ မိန္းမယူမည္ဟု ေျပာရန္ အေျပာသာ လြယ္၏။ ဘယ္ေနရာမွ ရွာရမည္နည္း သူမသိ။ သို႔ႏွင့္ လအနည္းငယ္ ၾကာသြားျပန္သည္။
တစ္ႏွစ္ခြဲသာ ကုန္လြန္ခဲ့သည္။ ရြာကလည္း ၿမိဳ႕မျဖစ္ေသး။ ရြာသားမ်ား၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကလည္း မခန္းေသးေပ။ ထုိအတူပင္ ဦးဇင္းေလး၏ စိတ္ထဲတြင္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ရွိေသး၏ ဟု စြဲၿမဲ ယံုၾကည္ထားပံုရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ လံုးဝေအာင့္မထားေတာ့ဘဲ ဆရာေတာ္အား သြားေရာက္ေလွ်ာက္ထားေတာ့သည္
အတိုခ်ဳပ္ေျပာရလွ်င္ ဆရာေတာ္ မသိေအာင္ သူ လူထြက္လုိက္ေလၿပီ။ လူမထြက္ခင္ သံုးရက္ေလာက္အလုိမွ စ၍ တျခားသူတို႔အား စကားသိပ္မေျပာေတာ့ေပ။ သူႏွင့္ စကားေျပာလွ်င္ သူ႔ကို ေျဖာင္းျဖမည္ စိုး၍လား မသိ။ သူ႔ဦးေလး ေက်ာင္းလာသည္သာ သိလုိက္ရသည္။ ဖုန္းဆက္ေခၚသည္ကိုပင္ မသိ။ ခဏၾကာေတာ့ ပုဆုိးစြပ္ၾကယ္ျဖင့္ လာကန္ေတာ့မွ လူထြက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိေတာ့၏။ တားျမစ္ခ်ိန္ပင္ မေပးေတာ့ေခ်။ သူလုိလူမ်ဳိးသည္ လူေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ လူ႔ေလာကအလယ္လည္း ေျဖာင့္ေျဖာင့္မွန္မွန္ သြားႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ျမဲျမဲျမံျမံ ယံုၾကည္မိေသာေၾကာင့္ ေထြေထြထူးထူး ေျပာမေနေတာ့ပါ။ ကိုယ္ေရြးတဲ့လမ္းကို ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ သတၱိရွိရွိ ဆက္ေလွ်ာက္ရဲရန္သာ လုိေၾကာင္း ဆံုးမ႐ံုသက္သက္သာ။ သာသနာေတာ္အတြက္ကား ဆံုး႐ႈံးမႈႀကီး တစ္ခုပင္။ ပုထုဇဥ္တုိ႔၏ သဒၶါတရားသည္ မျမဲေၾကာင္း အမွန္လက္ေတြ႕ ျမင္ေတြ႕ရေလၿပီ။ ရဟန္းသီလကို အင္မတန္ ျမတ္ႏုိး၍ ေသေသဟု ေစာင့္ထိန္းခဲ့ဖူးေသာ သူတစ္ဦးသည္ ယခုအခါ စြပ္ၾကယ္ပုဆိုးစုတ္ျဖင့္ မိမိအား ကန္ေတာ့ေနေလသည္။ မည္သည့္အရာမ်ားက သူ၏ ရဟန္းဘဝကုိ ဖ်က္ဆီးလုိက္ၾကပါသနည္း။ အႏွစ္ခ်ဳပ္ရလွ်င္ ေလာဘ ဦးစီးေသာ ကိေလသာမ်ားပင္ မဟုတ္ပါေလာ။
ထုိသို႔ လူထြက္ၿပီး တစ္လပင္ မၾကာလုိက္ေခ်။ ေျမတစ္ကြက္ရရန္ စီမံကိန္းအား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေသာအားျဖင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳေလသည္။ ယူေသာ မိန္းကေလးကို ျမင္ဖူးေတြ႕ဖူးသည္မွာ ၂ ပတ္ပင္ မျပည့္ေသး။ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္း ဆုိသည္မွာ ကံတူ၍ ဆံုၾကျခင္းသာ ျဖစ္ေခ်သည္။ ထုိက္တန္ျခင္း မထိုက္တန္ျခင္း ဟူ၍ ေျပာစရာမရွိ။ ေလာကအတန္းပညာလည္း အေျခခံမရွိေသာ ေမာင္စိုးမင္းသည္ ဆုိင္ကယ္ ကယ္ရီဆြဲ၍ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း၏။ အမ်ိဳးသမီးမွာ အိမ္မွာေန၍ ဓာတ္ဆီ ေရာင္းေၾကာင္း ၾကားသိရသည္။ အထုိက္အေလ်ာက္ အဆင္ေျပၾကေၾကာင္း ၾကားသိရေသာအခါ ဝမ္းသာမိသည္မွာ အမွန္။ သို႔ေသာ္ ရြာသည္ ၿမိဳ႕ ျဖစ္မလာေသးေပ။ သူ လူထြက္ၿပီး တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ အၾကာ ေက်ာင္းတြင္ အလွဴရွိ၍ သူေရာက္လာခဲ့သည္။ ယခင္က ျပည့္ၿဖိဳးျဖဴေဖြးေနေသာ သူ၏ ပံုပန္းသဏၭာန္မွာ ယခုအခါ မဲကပ္၍ ေနေလၿပီ။ အဆင္ေျပလားဟု ေမးလွ်င္လည္း ရယ္က်ဲက်ဲျဖင့္ ေခါင္းညိတ္ျပ႐ံုသာ။ သူႏွင့္ ေတြ႕လွ်င္ အင္မတန္မွ ေမးခ်င္ေသာ ေမးခြန္းတစ္ခု ရွိေနခဲ့သည္။ လြန္ခဲ့ေသာ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္က ဇြတ္တရြတ္ လူထြက္ခဲ့ျခင္းအေပၚ မိမိဖာသာ မည္သို႔ သံုးသပ္မည္နည္း ဟူ၍။ သို႔ေသာ္ မေမးျဖစ္ခဲ့ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ မေမးဘဲ သူ႔ဖာသာ ဝန္ခံခဲ့ေသာေၾကာင့္ပင္။ တစ္ညက သူ အိမ္မက္ေယာင္သည့္အေၾကာင္းကိ
"တပည့္ေတာ္ တစ္ညက အိပ္ေနလ်က္နဲ႔ ပါးစပ္က ကေယာင္ကတမ္း ေလွ်ာက္ေျပာေနမိတာဘုရား၊ မိန္းမက ၾကားေတာ့ တပည့္ေတာ္ကို လည္ပင္းညႇစ္ၿပီး လႈပ္ႏႈိးတယ္ ဘုရား။ နင္ ငါ႔ကုိ ဘာေျပာတယ္၊ နင္ ငါ႔ကုိ ဘာေျပာတယ္ ဆုိၿပီး ပြစိပြစိနဲ႔ တပည့္ေတာ္ကုိ မရမက ႏႈိးပါေရာ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္လည္း အိပ္ခ်င္မူးတူးနဲ႔ ဘာျဖစ္ေနတာလဲ လို႔ ျပန္ေဟာက္လုိက္ေသးတယ္။ တပည့္ေတာ္ ေဟာက္လုိက္မွ ဆဲေနရာကေန မ်က္ရည္ေတြ ၿဖိဳင္ၿဖိဳင္က်ၿပီး ငုိပါေလေရာ။ ငါ ဘာေျပာမိလုိ႔လဲဟာ ဆုိၿပီး အတင္းေမးယူရတယ္ ဘုရား။ သူ ေျပာျပမွ ကိုယ့္ဖာသာ ေယာင္ေနတာ ကုိယ္သိရတယ္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္က ေတာက္ေခါက္ၿပီး ေျပာသတဲ့ ဘုရား။ ေတာက္ ... တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေတာင္ ရွိသြားၿပီ။ ေျမကြက္ကလည္း မရေသးဘူး။ အခုေတာ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ပဲ အဖတ္တင္ေနပါေရာ့လား" ဟူ၍။
ေတာမီးႀကီးျဖစ္ရန္ မီးမႈန္းမီးမႊားမွ စတင္ရသကဲ့သုိ႔
ငရဲမီးျဖစ္ရန္လည္း ကိေလသာ အမႈန္အမႊားမွပင္ စတင္ၾကရ၏။
အကုသုိလ္ကို ေသးသည္ငယ္သည္ဟူ၍လည္း မေပါ႔ဆသင့္။
Phyoe Kyaw
No comments:
Post a Comment