အိမ္ဆုိးအိမ္ညစ္တလုံးကုိ ျပဳျပင္သန္ ့ရွင္း၊ အိပ္ခန္း ၊ ဧည့္ခန္း ၊ မီးဖုိခန္း၊ ေရခ်ဳိးခန္းအိမ္သာအေထြ
ေထြလုိအပ္ရာအသုံးအေဆာင္တုိ ့ကုိ မင္းထံေတာင္းတန္ေတာင္း ၊ ကုိယ္တုိင္လုပ္တန္လုပ္ျဖင့္
ဟရိတစခမ်ာ ခ်က္ေကာင္းထိသြားရွာသည္။
သည္လုိခ်က္ေကာင္းထိေသာေၾကာင
ေဇာကပ္ျပီး ပညာမ်က္စိကန္း ၊ ဆင္ျခင္တုံကင္း ကာမအရူးဇာတ္ခင္းေနသည့္ သူ ့ကုိယ္သူ ျပန္ျမင္လာ
သည္။ မူလဇာတ္အ႒ကထာပါဠိတြင္ကား ဖြယ္ဖြယ္ရာရာမဆုိေခ်။ သုိ ့ေသာ္ကဗ်ာဆရာတြင္းသင္းမင္း
ၾကီးကေတာ့ ရေသ့ၾကီးသတိရျပီး တရားဆင္ျခင္ခန္းကုိ ပီပီျပင္ျပင္ကဗ်ာဖြဲ ့ေလသည္။ မုဒုလကၡဏပ်ဳိ ့ တြင္
ပုဒ္ေရ ၆၆ မွ ၇၆ အထိမွာ ရေသ့ၾကီး၏သံေဝဂယူခန္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
အဆုိပါသံေဝဂါကာရခန္းလာ ပုိဒ္ေရ ၇၂ တြင္ ကဗ်ာဆရာၾကီးက ဤသုိ ့ဖြဲ ့ဆုိျပပါ၏။
ထင္းေခြေရခပ္ ၊ ဆန္ဖြပ္ေမာင္းနင္း
ညွဥ္းပန္းျခင္းလည္း ၊ မကင္းဆူလွယ္
လူတုိ ့ဝယ္ကား ၊ ကုန္သြယ္လယ္လုပ္
ျမဲခ်ဳပ္ဆီးတား ၊ ကၽြဲႏြားမုိးေျမ
ေရႊေငြအလုိ ၊ ဆုိသည္မုသား
ဒဏ္အားထုိက္ေလ်ာက္ ၊ ေရာက္သည္ျပစ္ဆာ
ျပဳသူသာလွ်င္ ၊ ဃရာဝါသ
ကိစၥျပီးတုိင္
မတတ္ႏုိင္ေသာ္ ၊ စပ္ဆုိင္လူ ့တမ္း
မႈမျပြမ္းခ့ဲ ………။ (၇၂)
လူ ့ဘဝ ၊ လူ ့ေလာကဟူသည္ ေျပးရင္ေျပး ၊ မေျပးရင္လုိက္ရမည့္ေလာကျဖစ္
အေတြးျပီးေတာ့ အေျပာ၊ အလုပ္ဆုိတာ ဆက္တုိက္ကပ္ပါလာသည္။ တုိက္စစ္ဘယ္လုိဆင္
မည္၊ ခံစစ္ဘယ္လုိကာမည္ေတြးျပီဆုိ
လယ္ေတာမွာ လယ္ထြန္သည္ပဲထား…။ ႏြားကုိ အတင္းအဓမၼခုိင္းေစမႈ ျဖစ္လာသည္။ ေျမၾကီးကုိ ထြန္ယက္တူးဆြေသာေၾကာင့္ ပုရြက္ဆိတ္၊ တီေကာင္တုိ ့လုိ သတၱဝါေတြ အစုလုိက္အျပဳံလုိက္
ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ၾက၊ ပ်က္စီးေသေၾကၾကသည္။ ဘယ္မွာ အျပစ္ကင္းလုိ ့လဲ။ ျမင္းလွည္းေမာင္း၊
ႏြားလွည္းေမာင္းေတာ့ေရာ ဘာထူးသနည္း။
ကုိယ္တုိင္ကေငြေၾကးျပည့္စုံ
အုိ…ဒါေတြဒါေတြကုိ ၾကည့္ေတာ့ ေခ်ာက္တန္ေခ်ာက္၊ ေျမွာက္တန္ေျမွာက္၊ နဂါးမွန္းသိေအာင္
အေမာက္ေထာင္ျပသင့္ျပ လုပ္မွသာ လူ ့ဘဝ ဆုိတာ အဆင္ေျပသည္။ သည္လုိမလုပ္လုိ ့ကေတာ့
လူရာမဝင္၊ ခံဖက္ကခ်ည္း ျဖစ္ေပမည္။ သည္သေဘာကုိ တြင္းသင္းမင္းၾကီးက ကဗ်ာဖြဲ ့ထားသည္။
တြင္းသင္းမင္းၾကီးဆုိလုိသည္
ဖုိ ့မလြယ္ေရးခ်မလြယ္။ ကုိယ္က်င့္တရားမျပည့္စုံလွ်
လည္း လူ ့ကိစၥ လူ ့ဘဝေတြ ေအာင္ျမင္ျဖစ္ထြန္းမည္မဟုတ္
ဤအေတြးဤအျမင္တုိ ့သည္တြင္းသင္းမင္းၾကီး၏ပင္က
ေနာင္လာေနာက္သားစာဖတ္သူတဦး
စကားတရပ္ကုိ ဤမုဒုလကၡဏကဗ်ာတြင္ ထည့္သြင္းစပ္ဆုိထားလွ်င္လည္
မူရင္းစာကုိ သိမွီေအာင္ ၾကဳိးစားသင့္သည္ဟု သေဘာရပါသည္။
ဇာတကအ႒ကထာ၊ ဒုကနိပါတ္၊ဥပါဟနဝဂ္၊ ဝစ ၦနခဇာတ္ေတာ္တြင္ မင္းၾကီး၏ လူ ့ဘဝအျမင္
ယူဆခ်က္ႏွင့္ တူမွ်ေသာ အျမင္တခုကုိ ေတြ ့ရပါသည္။ ဝစ ၦနခရေသ့သည္ ဟိမဝႏ ၱာမွ ဗာရာဏသီ သုိ ့ေခတၱၾကြလာျပီး မင္းဥယ်ာဥ္တြင္ ေနသည္။ ဗာရာဏသီသူေဌးတဦးသည္ ဝစ ၦနခရေသ့ကုိ ရေသ့ သူေတာ္အျဖစ္ၾကည္ညဳိသည္။ ရြယ္တူျဖစ္၍ ညီအကုိပမာလည္း ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏုိးသည္။ ရေသ့ ရဟန္း
ဘဝဟူသည္ သူတပါးေပးစာကမ္းစာကုိမွီကာအ
ဝစ ၦနခကုိ လူဝတ္လဲေစျပီး သူ ့စည္းစိမ္တဝက္ကုိ ခြဲေပးမည္။ ဝစ ၦနခကုိလည္း ကုန္သြယ္ကုန္ေရာင္း စီးပြားရွာပုံအေၾကာင္းသင္ေပ
မည္ဟု ဗာရာဏသီသူေဌး အေတြး ေပါက္ကာ ဝစၦနခရေသ့ကုိ တုိင္ပင္သည္။
ထုိအခါ ဝစၦနခရေသ့ျပန္ေျပာေသာစကားမွ
"အျမဲမျပတ္ လယ္ထြန္၊ ႏြားေက်ာင္း၊ စီးပြားရွာစေသာအလုပ္ျဖင့္ ၾကဳိးစားအားထုတ္မႈမျပဳသူ၏ အိမ္သည္ မတည္ျမဲႏုိင္ ၊ လယ္ယာ-ဥစၥာ-ေရႊေငြဓနစသည္အက်
အေပါက္အလမ္းမ်ားစြာရွိေသာ၊ ကုသုိလ္ျဖစ္ဖုိ ့ခက္ခဲေသာ သေဘာရွိေသာ အိမ္ကုိ ဘယ္သူက စုိးမုိးအုပ္ခ်ဳပ္ေနခ်င္မွာ
တြင္းသင္းမင္းၾကီး ႏွင့္ ဝစ ၦနခရေသ့ေျပာသည့္စကားမွာ သေဘာထားတူညီေၾကာင္း ေတြ ့ရပါ
သည္။ လူ ့ဘဝ လူ ့ေလာကဟူသည္ ကုသုိလ္စိတ္အျဖစ္နည္းသည္။ အကုသုိလ္စိတ္အျဖစ္မ်ားသည္။ ျဖဴဆြဖုိ ့မလြယ္ပါတည္း…။
အမရဒီပ
ဧျပီ ၂၊ ၂ဝ၁၅
No comments:
Post a Comment