Wednesday, December 7, 2016

သုတေက်းဇူးစြမ္းရည္ထူး

သုတံ သဒၶါယ သုတႆ စာဂႆ ပညာယ ဥပနိႆယပစၥေယနပစၥေယာ၊၊

“လုပ္ရန္အခြင့္၊ သင့္ မသင့္ကို၊ နိႈင္းခ်ိန္တိုင္းတာ၊ ေကာင္းစြာသိတတ္ ၊ဆံုးျဖတ္တတ္
မခြ်တ္လူေခၚသည္"
လူ႕ဘဝ၌ ကံသည္လူ႕ပံုသ႑ာန္ကိုေဖာ္ေပးခဲ့၍ ဥာဏ္သည္ လူ႕အရည္အခ်င္းကို
ထည့္သြင့္ျမွင့္တင္ေပးေနရသည္၊၊ လူျဖစ္ဖို႕မွာ ကံ၏တာဝန္ျဖစ္၍ လူစစ္စစ္ျဖစ္ဖို႕ကား
ဥာဏ္၏တာဝန္ျဖစ္သည္၊၊ ကံရုပ္ကိုဥာဏ္အလုပ္ျဖင့္ အလုပ္ေပးနိုင္ပါမွ လူ၏ထည္ဝါမႈ
ကို ရရွိမည္ လူစစ္မွ လူ႕အလုပ္ေစ့စပ္ေသခ်ာ၍ လူ႕စြမ္းအားေပၚလြင္မည္၊၊ လူစစ္မွလည္း လူ႕အနွစ္ျပည့္ဝမည္၊၊

လူ႕စြမ္းအားအစစ္သည္ တရားသာျဖစ္သည္ လူ႕ဘဝ၏ အဖုအဆစ္ အထစ္အေငါ့
အခက္အခဲ အရႈပ္အေထြးျပႆနာမ်ိဳးစုံကို တရားကလြဲ၍ မည္သည့္အရာမွ် အားလံုး
ေခ်ာေမြ႕ေျပလည္ေအာင္ ေျဖရွင္းနိုင္စြမ္းမရွိေခ်၊၊ လူ႕စြမ္းအားတရားရနိုင္ရန္
အျမင္ထက္ျမက္ျပတ္သားေသာ ဥာဏ္ကိုအထူးလိုအပ္သည္ အတိတ္ကံနွင့္တြဲပါလာ
ေသာ ဘဝကေပးထားသည့္ဥာဏ္သည္ ပစၥဳပၸန္ဥာဏ္ဝီရိယျဖင့္တူးဆြေဖာ္ထုတ္ေပးမွ
ေပၚလာတတ္သည္ ၊၊ကံေကာင္း မေကာင္း ဥာဏ္ဝီရိယျဖင့္တူးဆြၾကည့္ရသည္၊၊

လူ႕အသိဥာဏ္ကို သုတျဖင့္သာရယူနိုင္သည္ မ်က္စိျဖင့္ျမင္ရျခင္း နားျဖင့္ၾကားရျခင္း
နွစ္မ်ိဳးကိုေပါင္း၍ သုတဟုေခၚထားျခင္းျဖစ္သည္ မ်က္စိ နားနွစ္ေပါက္မွသာ
အသိဥာဏ္ကိုသြင္းယူရသည္ မ်က္စိနားေပ်ာက္ကြယ္ပ်က္စီးသြားလွ်င္ လူ႕အသိဥာဏ္
ဝင္ေပါက္ပိတ္သြားေတာ့သည္ ဘုရားပေစၥကဗုဒၶါမွလြဲ၍ လူသည္ မသင္မၾကားရဘဲ
ဘာမွမတတ္ အသိဦးသူ အသိထူးသူတို႕ထံမွ တစ္ဆင့္ရရွိေသာသုတျဖင့္သာ
အသိဥာဏ္ရရွိျဖစ္ေပၚတိုးပြားၾကရသည္၊၊

သုတမပါလွ်င္ အသိဥာဏ္မရနိုင္သျဖင့္ ေကာင္းမႈရလာဒ္အခြင့္အလမ္းကိုမျမင္
ေကာင္းမႈေဝးကြာေနတတ္သည္ မဂ္ဖိုလ္ရထိုက္သူပင္ သုတမရွိလွ်င္ မဂ္ဖိုလ္မရဘဲ
ေဝးကြာေနတတ္သည္ အရူပျဗဟၼာသည္ တိဟိတ္ျဖစ္ေသာ္လည္း ရုပ္မရွိသျဖင့္
မ်က္စိနားမပါရကား သုတမရနိုင္ေသာေႁကာင့္ ပုထုဇဥ္ဘဝ၌ လံုးဝမဂ္ဖိုလ္မရနိုင္ဟု
ဆိုသည္၊၊ သုတတိုးပြားမွ ေကာင္းမႈနွင့္မဂ္ဖိုလ္ရနိုင္ခြင့္ အသိဥာဏ္ပြင့္လာတတ္သည္

စာေပေလ့လာသင္ယူျခင္း နာၾကားမွတ္သားျခင္း စာေပဖတ္ရႈျခင္းစေသာသုတ
ေၾကာင့္ သဒၶါတရားျဖစ္ေပၚတိုးပြားရသည္ သဒၶါတရားေပၚလာလွ်င္ ေကာင္းမႈတရား
လမ္းေပါက္ပြင့္သြားသည္ ကိုယ္က်င့္သီလျမင့္မားလာရသည္ သုတအဆင့္ဆင့္
ေနာက္ထပ္တိုးပြားလာရသည္ အလႈရဲရင့္လာသည္ ဘယ္သူအားေပးေပးဒါနျဖစ္ေအာင္ေပးတတ္သည္ နာၾကားဥာဏ္မွ စဥ္းစားဥာဏ္
ပြားမ်ားဥာဏ္မ်ားရရွိတိုးပြားလာရသည္ သုတမြဲလ်င္ အသိမြဲ၍ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ေတာင္
အလိမ္ခံရတတ္သည္၊၊

သုတမ်ား၍ အသိဥာဏ္တိုးပြားလိုသူသည္
(၁)နာယူသင္ႁကားလွ်င္ တရားစကားဖတ္ရႈေလ့လာလွ်င္ တရားစာေပကိုေလးေလး
စားစား တန္ဖိုးထားရမည္၊၊
(၂)သင္ယူနာၾကားလွ်င္ သင္ျပေဟာၾကားေပးသူ. "ဖတ္ရႈလွ်င္ ေရးသားေပးသူကို
ရုိေသျမတ္နိုးေလးစားရမည္၊၊
(၃)မိမိကိုယ္ကို တရားနွင့္ထိုက္တန္သူအျဖစ္ျမွင့္တင္၍ ရုိေသေလးစားတန္ဖိုးထားရမည္
(၄)စိတ္မပ်ံ႕လြင့္ေအာင္ထိန္းသိမ္း၍ တည္ၾကည္ျငိမ္သက္ေလးနက္စြာ စူးစူးစိုက္စိုက္
နာယူမွတ္သားရမည္ အထူးစိတ္ဝင္စားရမည္ စိတ္ျငိမ္မွဥာဏ္ေပၚထြက္သည္၊
(၅)တရားလမ္းေၾကာင္းေပၚ စိတ္ကိုတင္၍ နွလံုးသြင္းဆင္ျခင္စဥ္းစားရင္း နာယူမွတ္သားရမည္ နာၾကားဥာဏ္မွ စဥ္းစားဥာဏ္သို႕ျမွင့္တင္ေပးေနရမည္၊၊

သုတသည္ေလာကသုတနွင့္ ဓမၼသုတဟုနွစ္မ်ိဳးရွိသည္ ေလာကသုတသည္
အမ်ားအားျဖင့္ ဘဝထမ္းပံုနည္းပညာကိုေပး၍ ဓမၼသုတသည္ ဘဝအသုံးခ်၍
စြမ္းအားထုတ္ယူနိုင္ပုံနည္းပညာကိုေပးသည္၊၊ လူသည္ ေလာကသုတမွ်ျဖင့္
အသိမစုံေသး အပူလည္းမျငိမ္းေသး အဆိုးလည္းမနိုင္ေသး ေလာကနွင့္ဘဝဒုကၡ၏
အနိုင္က်င့္လြမ္းမိုးမႈကိုခံေနရဦးမည္ ဓမၼသုတရွိပါမွ လူ႕အသိနွင့္ျပည့္စံုသည္
အဆိုးနိုင္ အပူျငိမ္း စိတ္ေသာကျငိမ္းသြားနိုင္သည္ ၊၊

တိပိဋကဓရ ေယာဆရာေတာ္

No comments:

Post a Comment