ဗုဒၶဘာသာတို႔ေလာကတြင္ ပဥၥင္းခံၿပီးစသိမ္ကအထြက္ ဆီးၿပီးလွဴဒါန္းၾက၏။ အေၾကာင္းကားႏွစ္ရပ္ရွိ၏။
၁။ ပဥၥင္းသစ္အား အသံုးအေဆာင္မ်ားရရွိေစလိုျခင္း။
၂။ လွဴဒါန္းသူမိမိအတြက္ အက်ဳိးႀကီးႀကီးရေစလိုျခင္းတို႔ျဖစ္၏။
ပဥၥင္းတက္ၿပီးခါစ ပဥၥင္းသစ္သည္ သိမ္ထဲ၌ျမတ္စြာဘုရားခြင့္ျပဳအပ္ႏွင္းလိုက္ေသာ သပိတ္တစ္လံုး သကၤန္းသံုးထည္သာလွ်င္ ပိုင္ဆိုင္ေသးသည္။ ဥပမာ မဂၤလာဦးအခါ၌ အိမ္ေထာင္စုတစ္ခုအတြက္ လိုအပ္ေသာပစၥည္း ပစၥယမ်ား မျပည့္စံုေသးေသာသေဘာမ်ဳိးျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ပဥၥင္းသစ္ကေလးအား ရဟန္းအသံုးအေဆာင္မ်ားျပည့္စံုပါေစျခင္းအက်ဳိးငွါ သိမ္ဆင္းသိမ္ထြက္၌ ၀ိုင္း၀န္းလွဴဒါန္းၾကျခင္းျဖစ္၏။
ထို႔ထက္အေရးႀကီးေသာအခ်က္တစ္ခ်က္မွာ သီလစင္ၾကယ္သူကိုလွဴလွ်င္ မိမိ၏အလွဴအက်ဳိးႀကီးသည္။ အလွဴခံပုဂၢဳိလ္စင္ၾကယ္ျခင္းသည္ ေျမၾသဇာအလြန္ေကာင္းေသာပထမတန္းစားေျမႏွင့္တူ၏။ ထိုေျမ၌မ်ဳိးေစ့ခ်စိုက္ပ်ဳိးလုိက္လွ်င္ သီးႏွံဖြံ႕ၿဖဳိးအထြက္တိုး၏။ ထုိနည္းတူ သီလ၀င္ၾကယ္ေသာအလွဴခံပုဂၢဳိလ္အားလွဴရလွ်င္ ဒါနမ်ဳိးမွန္၍ အက်ဳိးေပးသန္လွေပသည္။
ရဟန္းဘ၀ အက်ဥ္းအားျဖင့္ ၂၂၇သြယ္၊ အက်ယ္အားျဖင့္ ကုေဋကိုးေထာင္ေက်ာ္ သိကၡာပုဒ္မ်ားက ထိန္းသိမ္းရသည္ျဖစ္ရာ အာပတ္အျပစ္ကင္းရန္ မျဖစ္ႏုိင္ေပ။ ရဟန္းမွန္က အာပတ္သင့္စၿမဲဟု ဆိုရာသည္။ သို႔ေသာ္ရဟန္းျဖစ္ခါစ ပဥၥင္းသစ္ကေလးမူကား ဆိုခဲ့ပါအာပတ္မ်ားမသင့္ေသး၍ သီလ၀င္ၾကယ္ခိုက္အခ်ိန္ကာလျဖစ္ေပသည္။
ယင္းသို႔ပဥၥင္းခံၿပီးခါစ ပဥၥင္းသစ္ကေလးအေနျဖင့္ မည္သည့္အာပတ္မွ်မသင့္ေသးဘဲ အသစ္စက္စက္သီလစင္ၾကယ္ေနခုိက္ျဖစ္၍ ထိုအခ်ိန္ထိုအခါ၌ လွဴလိုက္ရလွ်င္ အက်ဳိးေပးထူးျခားမည္ျဖစ္ေပသည္။
သာသနာ့ဦးေသွ်ာင္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားပင္ ပဥၥင္းသစ္၏ေနာက္မွလိုက္ပါၾကေလသည္။ ျမတ္စြာဘုရား၏သာသနာေတာ္တြင္`၀ါ´သည္ အလြန္အေရးႀကီး၍ ၀ါႀကီးေသာရဟန္းက ေရွ႕က ၀ါငယ္ေသာရဟန္းက ေနာက္မွ သြားရၿမဲျဖစ္၏။ ယခုလိုပဥၥင္းတက္ပြဲမ်ဳိး၌သာ ၀ါငယ္ေသာ၀ါမရေသးေသာ ပဥၥင္းသစ္အေနျဖင့္ မေထရ္ႀကီးမ်ား၏ေရွ႕မွၾကြသြားခြင့္ရျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ဤသည္မွာခ်ီးေျမွာက္သည့္သေဘာလည္း သက္ေရာက္ေပသည္။
ဘဒၵႏၱတိေလာကသာရ
ျမတ္မဂၤလာမဂၢဇင္းမွ
No comments:
Post a Comment