မႏုႆဝိဂၢဟပါရာဇိက
အမႈသည္= ရဟန္းအမ်ား
အမႈ= အခ်င္းခ်င္းသတ္မႈ
ျမတ္စြာဘုရားသည္ေ၀သာလီၿမိဳ႕မဟာ၀ုန္ေတာ ကုဋာဂါရသာလာ၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္ အသုဘကမၼ႒ာန္း၏အက်ဳိးကို အမ်ဳိးမ်ဳိးေဟာေတာ္မူၿပီးေနာက္ ၁၅ရက္လံုးဆြမ္းပို႔မည့္ရဟန္းတပါးမွလြဲ၍ အျခားသူမ်ား၏အဖူးအေမွ်ာ္အေတြ႕ခံေတာ္မမူဘဲ တပါးတည္းကိန္းေအာင္းေတာ္မူေလသည္။ ထိုအခ်ိန္၌မ်ားစြာေသာရဟန္းတို႔သည္ အသုဘကမၼ႒ာန္းကိုအားထုတ္ၾကစဥ္ မိမိတို႔ခႏၶာကိုယ္ကို စက္ဆုပ္ရြံမုန္းလာၾကရကား ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္းကိုယ္တိုင္သတ္ၾက တပါးကတပါးကိုလည္းသတ္ၾက ``မိဂလ႑ိက´´မည္ေသာ ရွင္ေယာင္ႀကီး (ရဟန္းအသြင္ျဖင့္ေနေသာ္လည္းရဟန္းမဟုတ္ ရေသ့လိုေနသူ) ကိုလည္း ``ငါတို႔ေသလွ်င္ သပိတ္သကၤန္းကိုသင္ရရစ္ပါလိမ့္မည္ ငါတို႔ကိုသတ္ပါ´´ဟု ခုိင္းၾကသျဖင့္ ထိုရွင္ေယာင္ႀကီးကလည္း တေန႔လွ်င္တပါးက်ႏွစ္ပါးက်မွစ၍ တေန႔လွ်င္ ၆က်ိတ္တိုင္ေအာင္ပင္ သတ္ေပးေလသည္။ (ဤနည္းအားျဖင့္ ရဟန္းေပါင္းငါးရာ ပ်က္စီးၾကေလသတတ္)
ဘုရားရွင္သည္ ၁၅ရက္လြန္၍ ကိုယ္ေတာ္တပါးတည္းေနရာမွ ထြက္ေတာ္မူလာသည့္အခါ ေက်ာင္းတိုက္တြင္း၌ ရဟန္းမ်ားနည္းပါး၍ ႀကဲေတာက္ေတာက္ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ အရွင္အာနႏၵာကိုေမးေတာ္မူေလေသာ္ အရွင္အာနႏၵာက အက်ဳိးအေၾကာင္းေလွ်ာက္ေလရာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အာနာပါနကမၼ႒ာန္းကို ထပ္မံေဟာေတာ္မူ၍ ရဟန္းတို႔သတ္ၾကျဖတ္ၾကေသာ အမႈကိုကဲ့ရဲကေတာ္မူၿပီးလွ်င္
``ေယာပနဘိကၡဳ သဥၥိစၥ မႏုႆ၀ိဂၢဟံ ဇီ၀ိတာေ၀ါေရာေပယ် သတၳဟာရကံ ၀ါႆ ပရိေယေသယ်၊ အယမၸိပါရာဇိေကာ ေဟာတိ အသံ၀ါေသာ´´ ဟုု မူလပညတ္ကိုထားေတာ္မူရေလသည္။ (အၾကင္ရဟန္းသည္ သတၱ၀ါမွန္းသိေသာသညာႏွင့္တကြ (ေသေစလိုေသာေစတနာျဖင့္)ေစ့ေဆာ္၍ လူ၏ကိုယ္ကို ဇီ၀ိတိေျႏၵမွခ်အံ့။ (သတ္အံ့ဟူလို) ထိုေသလိုသူအနီး၌ (အလြယ္တကူရေအာင္) လက္နက္တစံုတခုကိုမူလည္း ရွာ၍ခ်ထားအံ့။ ဤရဟန္းသည္ ပါရာဇိကက်၍ ရဟန္းေကာင္းတို႔ႏွင့္ေပါင္းသင္းဆက္ဆံခြင့္မရေတာ့ေခ်။ ဤမူလပညတ္၌ ``မရဏ၀ဏၰံ၀ါ သံ၀ေဏၰယ်´´စေသာစကားမ်ားမပါေသးသည္ကို သတိျပဳပါ။)
မွတ္ခ်က္ ။ ။ ေရွးလြန္ေလၿပီးေသာအခါ မုဆိုးငါးရာတို႔သည္ တသက္ပတ္လံုးသားငွက္တို႔ကိုသတ္၍ အသက္ေမြးခဲ့ၾကၿပီးေနာက္ ငရဲေရာက္၍ ငရဲမွလြတ္ေသာအခါ လူ႔ဘ၀ရၾကျပန္သျဖင့္ ဘုရားအထံေတာ္၌ ရဟန္းျပဳၾကေလသည္။ ထုိသူတို႔တြင္ အခ်ဳိ႕မွာေသာတာပန္ သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္ ရဟႏၱာျဖစ္ၾက၍ အခ်ဳိ႕ကားပုထုဇဥ္ဘ၀၌သာ တည္ေနၾကေသး၏။. မုဆိုးဘ၀၌ျပဳခဲ့ေသာ အကုသိုလ္ကံၾကြင္းသည္ ယခုအခါအခြင့္သာေတာ့မည္ျဖစ္၍ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္သတ္၍ ျဖစ္ေစ၊ သူတပါး၏အသတ္ခံ၍ျဖစ္ေစ ဧကန္မုခ်ပ်က္စီးၾကရေတာ့မည္။ ကံအက်ဳိးေပးခြင့္ႀကံဳလာလွ်င္ ဘုရားရွင္လည္း မတားျမစ္ႏုိင္။
ထိုသူတို႔တြင္ ေသာတာပန္စသည္ျဖစ္ၿပီးသူတို႔မွာ ဂတိမလြဲႏုိင္ေသာ္လည္း ပုထုဇဥ္ရဟန္းတို႔အတြက္ လားရမည့္ဘ၀ကိုစိတ္မခ်ရ၊ ေသခါနီး၌မိမိကိုယ္ကို စြဲလမ္းခင္မင္ေနလွ်င္ ဧကန္အပါယ္က်ရလိမ့္မည္။ ခႏၶာကိုယ္ကိုမစြဲလမ္းလွ်င္ကား မိမိတရားကိုႏွလံုးသြင္းခါ နတ္ျပည္သို႔ေရာက္ႏိုင္ရာ၏ဟု ေျမွာ္ျမင္ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ဘုရားရွင္လည္းအသုဘကမၼ႒ာန္းကို ေဟာထားေတာ္မူႏွင့္ေလသည္။
ထိုသို႔တရားေဟာေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ``လာမည့္ ၁၅ရက္အတြင္းမွာ ထိုသတ္ျဖတ္မႈကိစၥေပၚလာေတာ့မည္။ ငါဘုရားမကယ္ႏုိင္ေသာ ကံအက်ဳိးတရားႀကီးကို ေတြ႕ျမင္ေနရသျဖင့္ အက်ဳိးမရွိ´´ဟု သေဘာေတာ္ရ၍ ၁၅ရက္လံုးလံုး အဖူးအေမွ်ာ္အေတြ႕ခံေတာ္မမူဘဲ တပါးတည္းကိန္းေအာင္းေနေတာ္မူ၍ ရဟန္းငါးရာလံုးကုန္ဆံုးၿပီးမွ ထြက္ေတာ္မူလာၿပီးလွ်င္ ရဟန္းမ်ားနည္းသြားရျခင္း၏အေၾကာင္းကို သိေတာ္မူေသာ္လည္း စကားလက္စရမွသိကၡာပုဒ္ပညတ္ေတာ္မူလိုေသာေၾကာင့္ အရွင္အာနႏၵာအား ရဟန္းမ်ားနည္းပါးျခင္း၏အေၾကာင္းကို ေမးေတာ္မူေလသည္။
အႏုပညတ္
အမႈသည္-ဆဗၺဂၢီရဟန္းမ်ား
အမႈ- ေသျခင္း၌ေက်းဇူးရွိပံုကို ေျပာမႈ။
ဥပါသကာတစ္ေယာက္သည္ မက်န္းမမာျဖစ္ေန၏။ သူ၏ဇနီးသည္အလြန္လွပ၏။ ဆဗၺဂၢီရဟန္းတို႔ကား ထိုဇနီး၌စြဲလမ္းေနၾကေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ `ဥပါသကာေသလွ်င္ သူ႔ဇနီးကိုရလိမ့္မည္´ဟု ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖင့္ ဥပါသကာအား ေျပာျပၾကသည္မွာ `ဒကာ သင္သည္ မေကာင္းမႈကို ေရွာင္ၾကဥ္၍ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈကိုျပဳထားသူျဖစ္၏။ သင့္မွာေရာဂါစြဲကပ္၍ ဆင္းရဲေသာအသက္ရွင္ျခင္းျဖင့္ ဘာအက်ဳိးရွိမွာလဲ။ အသက္ရွင္ေနရျခင္းထက္ ေသရျခင္းကျမတ္ပါေသး၏။ ေသလွ်င္နတ္ျပည္ေရာက္၍ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာေနရလိမ့္မည္´´ ဤသို႔ေျပာၾကေလေသာ္ ဥပါသကာလည္း ``ကိုယ္ေတာ္မ်ားေျပာတာ မွန္ေပသည္´´ဟု ယူဆ၍ မသင့္ေသာအစာမ်ားကို စားေသာက္ေလရာ မၾကာခင္ေရာဂါတိုးသျဖင့္ စုေတေလသည္။ ထိုအခါ ``ရဟန္းေတြက ေသျခင္း၏အက်ဳိးေက်းဇူးကိုေျပာေသာေၾကာင့္သာ သူ႔ေယာက္်ားေသရသည္´´ဟု ဇနီးသည္ကအတတ္စြဲ၍ ကဲ့ရဲ႕သည္ကို တဆင့္စကားတဆင့္နားျဖင့္ ဘုရားရွင္ၾကားေတာ္မူေသာေၾကာင့္
``မရဏ၀ဏၰံ၀ါ သံ၀ေဏၰယ်၊ မရဏာယ၀ါ သမာဒါေပယ် အေမၻာ ပုရိသကႎတုယွိမိနာ ပါပေကန ဒုဇၨီ၀ိေတန မတံေတ ဇီ၀ိတာ ေသေယ်ာတိ၊ ဣတိစိတၱမေနာ စိတၱသကၤေပၸါ အေနကပရိယာေယန မရဏ၀ဏၰံ၀ါ သံ၀ေဏၰယ် မရဏာယ၀ါ သမာဒေပယ်´´။ ဟုျဖည့္စြက္၍ အႏုပညတ္ ထပ္ဆင့္ေတာ္မူရေလသည္။
သိကၡာပုဒ္ျမန္မာျပန္
၁။ ေယာပန ဘိကၡဳ သဥၥိစၥ မႏုႆ၀ိဂၢဟံ ဇီ၀ိတာေ၀ါေရာေပယ် =အၾကင္ရဟန္းသည္ သတၱ၀ါမွန္းသိလ်က္ တမင္အားထုတ္၍ လူကို ကိုယ္တိုင္သတ္အံ့ သို႔မဟုတ္ အသတ္ခုိင္းအံ့။
၂။ သတၳဟာရကံ၀ါႆ ပရိေယေသယ် = (ထိုသို႔အသတ္ခုိင္းလွ်င္) ေသခ်င္ေနသူ အလြယ္တကူေသရေအာင္ ထုိသူ႔အနီး၌ လက္နက္တစံုတရာကုိရွာမွီး၍ ခ်ထားအ့့ံ။
၃။ မရဏ၀ဏၰံ ၀ါ သံ၀ေဏၰယ် = (ဆင္းရဲစြာအသက္ရွင္ေနရျခင္း၏ အျပစ္ကိုေျပာျပျခင္း ေသသည့္အခါေရာက္ရမည့္ သုဂတိဘ၀ကို ေျပာျပျခင္းအားျဖင့္) ေသျခင္း၏အက်ဳိးေက်းဇူးကို (ထိုသူေသခ်င္စိတ္ေပါက္လာေအာင္) ေျပာျပအံ့။ (``အေမၻာ ပုရိသ ကႎ တုယွိမိနာ ပါပေကန ဒုဇၨီ၀ိေတန၊ မတံ ေတ ဇီ၀ိတာ ေသေယ်ာ´´ကား ေသျခင္း၏ေက်းဇူးကို ေျပာျပပံု စကားတည္း။ အေမာင္ေယာက္်ား သင့္မွာဆင္းဆင္းရဲရဲစားခ်င္တာ မစားရ၊ ေသာက္ခ်င္တာမေသာက္ရႏွင့္ အသက္ရွင္ေနရျခင္းျဖင့္ ဘာအက်ဳိးရွိေတာ့မွာလဲ။ သင့္အတြက္ေတာ့ အသက္ရွင္ေနရျခင္းထက္ ေသရျခင္းက ေကာင္းပါတယ္´´ဟု ေျပာသည္။)
၄။ မရဏာယ၀ါ သမာဒါေပယ် = (ႀကိဳးဆြဲခ်ၿပီးလဲေသႏုိင္တယ္၊ အဆိပ္ေသာက္ၿပီးလဲ ေသႏုိင္တယ္၊ ေရထဲခုန္ခ်ၿပီးလဲ ေသႏိုင္တယ္စသည္ျဖင့္) ေသဘို႔ရာနည္းလမ္းကို ေျပာျပအံ့။
အယမၸိပါရာဇိေကာ ေဟာတိ အသံ၀ါေသာ = လူသတ္လုိ႔ျဖစ္ေစ အသတ္ခိုင္းလုိ႔ျဖစ္ေစ ေသသြားလွ်င္ သူခ်ထားေသာ လက္နက္ျဖင့္ေသသြားလွ်င္ သူေျပာသည့္အတိုင္း မေတာ္တာစား၍ ေရာဂါတိုးၿပီး ေသသြားလွ်င္ သူနည္းေပးသည့္အတိုင္း ႀကိဳးဆြဲခ်မႈစသည္ျပဳ၍ ေသလွ်င္ ဤရဟန္းမွာ ပါရာဇိကက်၍ ကံႀကီးကံငယ္ကိစၥ၌ ရဟန္းေကာင္းတို႔ႏွင့္ ေပါင္းသင္းခြင့္မရေတာ့ေခ်။
တတိယပါရာဇိကအဂၤါ
၁။ လူဇာတ္ရွိျခင္း (လူအစစ္ျဖစ္ျခင္း)
၂။ သတၱ၀ါမွန္းသိျခင္း။
၃။ သတ္လို (ေသေစလို) ေသာစိတ္ရွိျခင္း။
၄။ လံု႔လအားစိုက္ျခင္း။
၅။ ေသျခင္း။ ဤငါးပါးစံုမွ ပါရာဇိကက်သည္။
၁။ လူဇာတ္ရွိသူ လူစင္စစ္ကိုသတ္မွ ပါရာဇိကက်သည္။ လူစင္စစ္မဟုတ္လူေယာင္ေဆာင္ေနေသာ ဘီလူးၿပိတၱာႏွင့္နတ္ဘီလူးစေသာ နတ္မ်ဳိးတို႔ကုိသတ္လွ်င္ ထုလႅစဥ္းအာပတ္သင့္၏။ တိရစၧာန္ကိုသတ္လွ်င္ကား ``ပါစိတ္အာပတ္´´ဟု ပါစိတ္အခဏ္း၌လာလတၱံ႕။(လူဇာတ္ရွိသူျဖစ္လွ်င္ကား ပဋိသေႏၶေနစ ကလလေရၾကည္ဘ၀၌ပင္ ကိုယ္၀န္က်ေဆးေပးျခင္း၊ ဗုိက္ကိုအႏွိပ္ခံေစျခင္း စသည္ျပဳလွ်င္ပင္ ပါရာဇိကက်၏။)
၂။ သတၱ၀ါမွန္းသိမွလည္း အာပတ္သင့္၏။ ညဥ့္ေမွာင္ေမွာင္၌ သတၱ၀ါဟုမထင္ဘဲ သစ္ငုတ္ႀကီးထင္၍ လူကိုပစ္ခတ္ေသာ္လည္း ေသေစကာမူပါရာဇိကမက်။
၃။ ေသေစလိုေသာစိတ္ရွိမွလည္း ပါရာဇိကက်၏။ ေသေစလိုေသာစိတ္မရွိဘဲ ညွင္းဆဲလိုေသာစိတ္ျဖင့္ ႐ုိက္ႏွက္ရာ၌ ေသသြားေစကာမူ ပါရာဇိကမက်။ သို႔ေသာ္ ပါစိတ္ခဏ္း၌လာလတၱံ႕အတုိင္း ပါစိတ္အာပတ္ကား သင့္သည္။
၄။ ေသေစလို၍ ႐ိုက္ႏွက္မႈ ကိုယ္၀န္က်ေဆးေပးမႈစေသာ ကိုယ္လက္ဆိုင္ရာ လံု႔လကိုျဖစ္ေစ၊ အသတ္ခုိင္းမႈ၊ ေသဖို႔ရာနည္းလမ္းေပးျခင္း၊ ဂါထာမႏၱန္စုတ္ျခင္းစေသာ ႏႈတ္မႈဆိုင္ရာ လံု႔လကိုျဖစ္ေစ (ကိုယ္မႈႏႈတ္မႈတခုခု)ျပဳ၍ ေသေစမွ ပါရာဇိကက်သည္။ ကိုယ္မႈႏႈတ္မႈတခုခုျပဳေသာ္လည္း မေသလွ်င္ ျပဳသည့္အတြက္ (ျပဳ႐ုံမွ်ျဖင့္) ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္၍ အျပဳခံရသူမွာ ဆင္းဆင္းရဲရဲ ခံေနရလွ်င္ ထုလႅစဥ္းအာပတ္သင့္၏။
သတိျပဳဖြယ္
ေသျခင္း၏အက်ဳိးေက်းဇူးကိုေျပာျပရာ၌ ကိုယ္တိုင္လည္းမသတ္ သူတပါးကိုလည္း အသတ္မခုိင္းဘဲ ေသခ်င္လာေအာင္ေျပာျပ႐ုံျဖင့္ အာပတ္သင့္ရသည္။ ယခုအခါ လူမမာနား၌ ေသရမွာမေၾကာက္ေအာင္ လူမမာကိုအားေပးစကားေျပာတတ္၏။ ဆင္းရဲစြာေရာဂါခံေနရသည္ကိုျမင္၍ ျမန္ျမန္ေသေအာင္ေျပာတတ္ၾက၏။ အသတ္ခံရေတာ့မည့္ရာဇ၀တ္ေကာင္ကုိ တခ်က္တည္းႏွင့္ေသပါေစဟု(သနားသျဖင့္) ေျပာတတ္ၾက၏။ ထိုသို႔ေျပာၾကရာ၌ ဤသိကၡာပုဒ္ျဖင့္အျပစ္သင့္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လူမမာအနား၌ အားေပးမမွားဖို႔ သတိျပဳသင့္ၾကသည္။
အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ
ဘုရားဥပေဒေတာ္ႀကီး
No comments:
Post a Comment