ျမင္ေအာင္႐ႈရသည္။
ထင္ရွားရွိေသာတရားကိုျမင္ေအာင္မရႈႏုိင္လွ်င္
၀ိပႆနာမျဖစ္။
ထင္ရွားရွိေသာတရားဆိုတာ အျခားမွာသြား၍ရွာ
ရမွာမ်ဳိးမဟုတ္။ ကိုယ္မွာအၿမဲရွိေသာ တရားျဖစ္
သည္။
ကိုယ္မွာအၿမဲရွိေသာတရားဆိုတာ ထြက္သက္၀င္
သက္ျဖစ္သည္။
ထြက္သက္၀င္သက္ဆိုတာ အမိ၀မ္းက ေမြးကတည္း
က ေသသည္အထိအၿမဲမျပတ္ တရစပ္ရွိေနေသာ
တရားသေဘာျဖစ္သည္။
ထြက္သက္၀င္သက္သည္ အလုပ္လုပ္ေနရင္း စကား
ေျပာေနရင္း စားေနရင္းစာက်က္ေနရင္း စဥ္းစားေန
ရင္းလည္းရွိသည္။ အိပ္ေပ်ာ္ေနရင္းလည္းရွိတာပဲျဖစ္
သည္။
ထြက္သက္၀င္သက္ အၿမဲမျပတ္ရွိေနေသာ္လည္း
အမွတ္တမဲ့ေနၾက၍ သတိမမူဂူမျမင္၊ သတ္မူလွ်င္ျမဴ
ကိုေတာင္ျမင္ရတယ္ဆိုတာလိုပဲ ဂ႐ုစိုက္၍ၾကည့္႐ႈမွ
ရွိမွန္းသိသည္။
ၾကည့္တယ္ဆိုရာ၌ ၀ိပႆနာျဖစ္ဖို႔ရာမွာ ထြက္သက္ေလ၊
၀င္သက္ေလ၊ ထိရာႏွာသီးျဖားမွ ရိပ္ရိပ္ ရိပ္ရိပ္ႏွင့္ ထိထိ
သြားတာကိုသိေအာင္ ၾကည့္႐ႈရမည္။
ထိတာက ပရမတ္သေဘာျဖစ္သည္။ သိတာကနာမ္သ
ေဘာျဖစ္သည္။
တရိပ္ရိပ္ႏွင့္ ထိတိုင္းေပ်ာက္တိုင္း ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးျဖစ္မႈ
ပ်က္မႈေတြ ျဖစ္ပ်က္၍ေနျခင္းျဖစ္သည္။
တရိပ္ရိပ္ႏွင့္ႏွာသီးဖ်ားတြင္ ထိလိုက္ေပ်ာက္လိုက္ေနတာ
ေတြကိုသာ တစ္ဆက္တည္းျမင္ေအာင္ ၾကည့္႐ႈေနလွ်င္
ၾကာေတာ့ကာ ၀ိပႆနာသမာဓိ တစ္စထက္တစ္စ တစ္
ခဏထက္တစ္ခဏ တိုးတက္၍ အားႀကီးလာေသာအခါ
ႏွာသီးဖ်ားတြင္မက ခႏၶာကိုယ္မွာလည္း အလိုလိုတရိပ္ရိပ္
တရြရြျဖစ္လာတာကိုေတြ႔ရတတ္၏။
တစ္ကိုယ္လံုး၌ တရိပ္ရိပ္တရြရြ အစဥ္မျပတ္ ေနတာကို
ေတြ႔၍ေနေသာအခါ ``အနိစၥသညာေန ေမဃိယ အနတၱ
သညာ သ႑ာတိ´´ဟူေသာ ပါဠိအရ အနိစၥကိုေကာင္းစြာ
ျမင္ရေသာေၾကာင့္ အနတၱသည္အလိုလိုထင္၍ လာလိမ့္
မည္။ ၀ိပႆနာေယာဂီ၏အလုပ္သည္ ထိမႈကိုၾကည့္႐ႈေန
႐ုံသာျဖစ္သည္။ ၾကည့္႐ႈေနရင္း သိသင့္သိထိုက္သမွွ်ကိုမူ
ကား အလိုလိုသိ၍ လာလိမ့္မည္။
ဤကဲ့သို႔တရိပ္ရိပ္ႏွင့္ ထိမူတို႔ကိုၾကည့္႐ႈေနရင္း မဂ္ဉာဏ္
ဖိုလ္ဉာဏ္ျဖစ္၍လာသည္ရွိေသာ္ သိသာလွ၏။ အဘယ္
လိုသိသာလာပါသနည္းဟူမူ ေရငတ္၍ေနေသာသူသည္
ေရကိုေသာက္ရသည္ရွိေသာ္ ေရငတ္ေျပသကဲ့သို႔ျဖစ္သြား
ေတာ့၏။
မဂ္ဉာဏ္ဖိုလ္ဉာဏ္ကိုရၿပီးေရာက္ၿပီး၍ ဖလသမာပတ္ကို
၀င္စားလိုလွ်င္ မိမိလာဖူးေသာလမ္းကို ျပန္ၾကည့္ရ၏။
ဤအတိုင္းျဖစ္ခ်င္ေနလွ်င္ တရိပ္ရိပ္ႏွင့္ ထိမႈတို႔ကိုသာ
ၾကည့္႐ႈ၍ေန၊ ေထြလီကာလီေတြကိုလိုက္၍ လုပ္မေနႏွင့္။
ဆရာေတာ္(၁၄)ပါးတို႔၏၀ိပႆနာၾသ၀ါဒမ်ားမွ
No comments:
Post a Comment