Friday, November 18, 2016

ပညတ္ႏွင့္ပရမတ္ႏုိ႔ႏွင့္ေရပမာ


ပညတ္ႏွင္ပရမတ္သည္ ႏုိ႔ႏွင့္ေရပမာ တစ္သား
တည္းေနေသာေၾကာင့္ အခြဲရ ခက္၏။  အဘယ္
ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ပညတ္ႏွင့္ပရမတ္သည္ တစ္ခု
စီတျခားစီ ကြဲကြာ၍ ေနသည္မဟုတ္။    တရား
ကို္ယ္မွာ တစ္ခုတည္း  သေဘာ လကၡဏာသာ
ကြဲျပား၏။  မူလပင္ကိုယ္ သေဘာကေတာ့ ပရ
မတ္ခ်ည္းျဖစ္၏။ပရမတ္ေတြစုေ၀းေနေသာအခါ 
ႀကီး၊  ငယ္၊  တို၊  ရွည္၊  အရည္၊  အဖတ္၊  ျဒပ္
သ႑ာန္၊  လူဟန္  နတ္သြင္၊  သစ္ပင္၊  ေတာ
ေတာင္၊ စသည္တို႔ျဖင့္ ပံုသ႑ာန္ အေလ်ာက္
ေခၚဆိုပညတ္သမုတ္အပ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္သမုတိ
ပညတ္ဟုဆို၏။ ထိုပညတ္ဟုဆိုတဲ့ ပံုသ႑ာန္
တစ္ခုလံုးသည္ စင္စစ္ေတာ့ပရမတ္ခ်ည္းသက္
သက္သာျဖစ္၏။       ပရမတ္မို႔လို႔လည္း စကၡဳ
၀ိညာဏ္ျဖင့္ျမင္ရျခင္းျဖစ္၏။ သို႔ေပမဲ့ျမင္ရေသာ
အခါ ပံုသ႑ာန္ကပါ၍ေနေသာေၾကာင့္ပရမတ္
တည္းဟူေသာ အဆင္းသည္ ပံုသ႑ာန္တည္း
ဟူေသာ ပညတ္ႏွင့္ မကင္းႏုိင္ရကား ျမင္တိုင္း
ျမင္တိုင္းပုထုဇဥ္တို႔၏ စိတ္၌ သကၠာယဒိ႒ ိျဖစ္
မွန္းမသိျဖစ္၍ေနတတ္ၾက၏။ ျမင္တိုင္းျမင္တိုင္း
ပုံသ႑ာန္မပါမွ အဆင္း႐ႈပါ႐ုံဟူေသာ ပရမတ္
အစစ္ျဖစ္ႏုိင္၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္သုတၱ
နိပါတ္ အ႒ကထာ၌
သေဗၺပိ ပရမတၱဓမၼာနာမ သဗၺေသာ သ႑ာန
ရဟိေတာ ေဟာႏၱိ၊  အာကာရ ၀ိကာရႀကိယာ
မတၱာ၀၊  အႏုမေတၱပိ သ႑ာေန ဒိႆမာေန
တသၼိ ံ ၀တၳဳသၼိ ံ အေနကာပရမတၳဓေမၼာ၀တၱႏၱိ 
ဟူ၍ မိန္႔ဆိုေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။  အဓိပၸါယ္မွာ 
ပရမတ္မွန္သမွ် ပံုသ႑ာန္မွကင္း၏ဟူ၍ျဖစ္၏။
ျမင္တိုင္းျမင္တိုင္းပံုသ႑ာန္မပါေအာင္မွာလြယ္
တာမဟုတ္၊ ၀ိပႆနာအားထုတ္သူေယာဂီမ်ား
ေတာင္မွ ဘဂၤဉာဏ္သို႔ေကာင္းစြာေရာက္မွသာ
ျဖစ္ႏုိင္၏။    သို႔ျဖစ္၍ လူကိုျမင္လွ်င္ ျမင္ရတာ
ဟာလူမဟုတ္ဘူးဟု စိတ္ကူး၍သိ႐ုံႏွင့္ပညတ္
ကြာသည္မမည္။ ဥပမာ -ႏြားႏုိ႔ဟူသည္အရည္
ျဖစ္၏။ အရည္သည္ေရ၏သေဘာျဖစ္၏။ 
သို႔ရာတြင္ေရဟု ဆိုရမွာလည္း   ျဖဴ၍ေနေသာ 
အႏွစ္သေဘာေတြကိုျမင္ရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ႏြားႏုိ႔
ႏွင့္ေရကိုလက္ျဖင့္လည္းခြါ၍မရ၊ အ၀တ္ႏွင့္စစ္
လွ်င္လည္းမျဖစ္၊    စိတ္ကူးျဖင့္လည္း မခြါႏိုင္၊
ျဖစ္ႏိုင္ေသာနည္းမွာ  သံပရာရည္ ညွစ္ထည့္မွ 
ႏြားႏို႔မွာခဲသြား၏။ ႏုိ႔ခဲကိုဖယ္ျပစ္လွ်င္ေရခ်ည္း
ျမင္ရ၏။    သို႔ျဖစ္၍ ႏြားႏုိ႔ႏွင့္ေရကို ကြဲေအာင္
သံပုရာမွ တတ္ႏုိင္၏။   ပညတ္ႏွင့္ ပရမတ္ကို
လည္း ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာမယဉာဏ္ျဖင့္ သႏၱ
တိေပ်ာက္ေအာင္ျမင္ရေသာ  ခဏိက အနိစၥမွ
သာ တတ္ႏုိင္၏  ဟူ၍   သတိထား အပ္လွပါ
ေၾကာင္း။

၀ိပႆနာပါရဂူက်မ္း ေလးေစာင္တြဲ

No comments:

Post a Comment