Saturday, November 19, 2016

ပညတ္ေလးမ်ဳိး

သတၱ၀ါတို႕သည္ အဖံုးေလးမ်ဳိးဖံုးကြယ္
ထားျခင္း ခံေနရသည္။
ထိုအဖံုးေလးမ်ဳိးမွာ

၁။ နာမပညတ္ေခၚသည့္ အမည္ဖံုးေနျခင္း။
၂။ သႏၱတိပညတ္ေခၚသည့္ အစဥ္အတန္းဖံုး
ေနျခင္း။
၃။ သမူဟပညတ္ေခၚသည့္ အေပါင္းအစုဖံုး
ေနျခင္း။
၄။ သ႑ာနပညတ္ေခၚသည့္ အသြင္သ႑ာန္
ဖံုးေနျခင္းတို႔ျဖစ္သည္။

ေလာကလူသားတို႔သည္ ထုိေလးမ်ဳိးတို႔ျဖင့္ ဖံုး
ထားျခင္းခံေနရေသာေၾကာင့္အမွန္တကယ္အရွိ
တရားကိုမျမင္ႏိုင္ဘဲျဖစ္ေနၾကသည္။

နာမပညတ္ = ေလာက၌အရာ၀တၳဳမွန္သမွ်သည္
အမွန္တကယ္ပရမတ္ေတြခ်ည္းျဖစ္ၾကသည္။ ထို
ပရမတ္ သေဘာတို႔ျဖင့္ နာမည္ ေခၚေ၀ၚ၍  မျဖစ္၊
စကားေျပာဆို၍ မျဖစ္၊   ထိုသို႔ မျဖစ္သျဖင့္ ငါ သူ
တစ္ပါးေယာက္်ား မိန္းမ ပုဂၢဳိလ္ သတၱ၀ါ ေမာင္ျဖဴ
ေမာင္မဲ စသည္ျဖင့္ နာမည္ အသီးသီး တပ္ၾကရပါ
သည္။

    ၾကာျမင့္လာသည့္အခါ သတၱ၀ါမ်ားသည္ မူလ
ပရမတ္အေပၚတြင္ စိတ္မေရာက္ၾက၊  နာမည္တြင္
သာ စိတ္စြဲသြားတတ္ၾကသည္။   ထိုအခါ နာမည္
တြင္ ႐ုိး႐ုိး စြဲ႐ုံတင္ မဟုတ္၊ နာမည္က ခုိက္သည္၊
နာမည္ေၾကာင့္အက်ဳိးေပးဆိုးသည္။ နာမည္ေၾကာင့္
အဆင္မေျပမႈျဖစ္သည္ စသည္ျဖင့္ အစြဲ ထင္လာ
တတ္ၾကသည္။   ထို႔ေၾကာင့္ နာမည္ေျပာင္းျခင္း၊
နာမည္ေရြးျခင္းမ်ား ႐ႈပ္ေထြးၾကေတာ့သည္။

ဆိုလိုသည္မွာ မူလျဖစ္သည့္ ခႏၶာငါးပါး သို႔မဟုတ္
နာမ္႐ုပ္တရားဟုေခၚသည့္ ပရမတ္ကို မျမင္ရေလ
ေအာင္   ေမာင္ျဖဴ၊ ေမာင္မဲစသည့္ နာမည္ပညတ္
မ်ားက  ပရမတ္ အမွန္တရားကို ဖံုးထားလိုက္ျခင္း
ျဖစ္သည္။

သႏၱတိပညတိ = အစဥ္အတန္းဖံုးထားျခင္း။
ပရမတၱ သဘာ၀ အစစ္အမွန္တရားသည္ တစ္ခုႏွင့္
တစ္ခုတစပ္တည္းမဟုတ္၊ အျပတ္ေတြသာ ျဖစ္ၾက
သည္။  သို႔ေသာ္ တဆက္တည္းဟု ထင္ရေလာက္
ေအာင္ ျဖစ္ပ်က္မႈက ျမန္လြန္းသျဖင့္ တဆက္တည္း
ထင္မွတ္ေနတတ္ၾကသည္။

 ဥပမာအေနျဖင့္ ေျပာရလွ်င္ လူ တစ္ေယာက္သည္
မီးစတစ္ခုကို ေမွာင္မိုက္သည့္  ညဥ့္အခါ အေ၀းက
ေန၍စက္၀ိုင္းပံုသ႑ာန္ျဖစ္ေအာင္ ျမန္ႏိုင္သမွ် ျမန္
ျမန္လွည့္ျပလိုက္သည့္အခါ မသိသူမ်ားသည္ မီးစက္
၀ိုင္းဟု ထင္ရသကဲ့သို႔တည္း။      ဤသေဘာသည္
ပရမတ္အမွန္တရားကို သႏၱတိပညတ္ကဖံုးထားျခင္း
ျဖစ္သည္။

သမူဟပညတ္ = အေပါင္းအစုကဖံုးအုပ္ထားျခင္း။
  ပရမတ္ သဘာ၀၌ ႐ုပ္တရားသည္ သူ႔ ဘာသာသူ၊
သူ႔ကလာပ္စည္းႏွင့္သူတစ္ခုၿပီးမွတစ္ခုျဖစ္ေနသည္။
စိတ္လည္းထို႔အတူျဖစ္သည္။ တစ္စိတ္ၿပီးမွတစ္စိတ္
ျဖစ္ေနသည္။ အေပါင္းအစုဟူ၍မရွိပါပဲလွ်က္ အေပါင္း
အစုဟူ၍ ထင္မွတ္ေနၾကသည္။     အထူးသျဖင့္ ႐ုပ္
အေပၚ၌  ႐ုပ္တံုးႀကီး၊   ႐ုပ္ခဲႀကီးဟု ထင္မွတ္ေနျခင္း
သည္ သမူဟပညတ္ ဖံုးထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ဖံုးအုပ္ခံ
ထားရျခင္းျဖစ္သည္။

သ႑ာနပညတ္ = အသြင္သ႑ာန္ဖံုးကြယ္ထားျခင္း။
ပရမတၱသဘာ၀၌ ေယာက္်ားသ႑ာန္၊ မိန္းမသ႑ာန္၊
ေခြးသ႑ာန္၊ ႏြားသ႑ာန္၊ ငွက္သ႑ာန္၊ ဦးေခါင္း သ
႑ာန္၊ လက္သ႑ာန္ စသည္ျဖင့္မရွိ။     ထိုသ႑ာန္
သည္ ပရမတၱသဘာ၀၏ တည္ေနဟန္ကိုလိုက္၍ ေခၚ
ဆိုေနျခင္းျဖစ္သည္။ အမွန္တကယ္ အရင္းခံပရမတ္မွာ
သ႑ာန္အေနျဖင့္မရွိ။

    ဥပမာ ေျမမႈန္႔မ်ားကိုစု၍ ေရျဖင့္ ႏွယ္ၿပီးေသာအခါ
အမႈန္႔မ်ားကို ႏြား႐ုပ္ လုပ္လွ်င္ ႏြား႐ုပ္ ေခၚႏိုင္သည္။
ဆင္႐ုပ္လုပ္လွ်င္ ဆင္႐ုပ္ေခၚႏုိင္သည္။ လူ႐ုပ္လုပ္လွ်င္
လူ႐ုပ္ေခၚႏုိင္သည္။ က်ား႐ုပ္လုပ္လွ်င္ က်ား႐ုပ္ေခၚႏိုင္
သည္။ မိမိျပဳလုပ္ခ်င္သည့္ အ႐ုပ္မ်ားကို ျပဳလုပ္၍ ေခၚ
ႏိုင္ၾကသည္။      ဤသည္ကိုပင္ သူ႔တည္ေနဟန္ကို
လိုက္၍ အမ်ဳိးမ်ဳိးေခၚဆိုေနျခင္းျဖစ္သည္။

  ထို႔အတူပင္ ျဖစ္သည္။ ပရမတ္မ်ားကိုလည္း သူတို႔
၏တည္ေနရာကို လိုက္၍ လူဟု ေခၚခ်င္ေခၚၾကသည္။
နတ္ဟု ေခၚခ်င္ ေခၚၾကသည္။   အိမ္ ေက်ာင္း ဇရပ္
ဓမၼာ႐ုံ အသီးသီးေခၚၾကသည္။ သို႔ေသာ္မူလပရမတ္
သည္   လူလည္းမဟုတ္၊  နတ္လည္းမဟုတ္၊  အိမ္
ေက်ာင္း ဇရပ္ ဓမၼာ႐ုံလည္းမဟုတ္ေပ။

သတၱ၀ါတို႔သည္ ထိုသ႑ာန္မ်ားကိုသာ မ်က္မွန္းတန္း
မိလ်က္ အခ်ိန္ေပါင္းမ်ားစြာ ကမၻာေပါင္းမ်ားစြာ အမွား
ၾကာလာေတာ့ အမွန္ျဖစ္သည္။ တ ကယ့္ အစစ္အမွန္
ပရမတ္မ်ားကိုမူ မျမင္ၾကေတာ့ဘဲ သ႑ာန္ပညတ္တို႔
အေပၚ၌ ထင္ျမင္ စြဲလမ္း ေနၾကေပေတာ့သည္။  ဤ
သေဘာသည္ ပရမတ္အမွန္ကို သ႑ာန္ပညတ္က ဖံုး
အုပ္ခံထားရျခင္းျဖစ္သည္။

ေဒါက္တာအရွင္လာဘသာမိ - ျမတ္ဓမၼ
ျပစ္မွားသူႏွင့္ အျပစ္ဒဏ္ စာအုပ္မွ

No comments:

Post a Comment