Friday, November 25, 2016
ခဏတာအရသာေလးေၾကာင့္
အပြဲပြဲႏြဲလာခဲ့ၿပီးေသာ မုဆိုးေက်ာ္ႀကီး ၀ိေယာလအဖို႔ သည္ကေန႔မွ ထူးထူးျခားျခား လာဘ္တိတ္ေနရျခင္းမွာ ခံျပင္းစရာေကာင္းလွပါဘိ။
ခါတိုင္းေန႔မ်ားမွာဆိုပါက ဤအခ်ိန္ေလာက္ဆိုလွ်င္ ေလာေလာလတ္လတ္ မီးကင္ထားေသာအသားမ်ားကို အားရေအာင္စားၿပီးၿပီျဖစ္၏။
မုဆိုးတို႔သဘာ၀အတိုင္း ၀ိယာလသည္ ေက်းငွက္သတၱ၀ါမ်ားအေပၚသနားၾကင္နာစိတ္ လံုး၀မထားေပ။ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် သတ္၍ျဖတ္၍ေနခဲ့ေသာေၾကာင့္ သူ႔လက္မ်ားမွာအၿမဲတမ္းလိုလုိ ေသြးမ်ားေပက်ံလ်က္ရွိေန၏။ ေတာထဲမွာသတၱ၀ါတစ္ေကာက္ေကာင္ကို ဖမ္းမိလိုက္ပါက ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းလည္ေခ်ာင္းေသြးကိုေဖာက္၍ ေသာက္လုိက္၏။ ကိုယ္ေကာင္ကိုမီးက်ီခဲရဲရဲမွာကင္၍ စားလုိက္၏။ က်န္ေလသမွ်အမဲေကာင္တို႔ကိုကား သားေမြးမႈ မယားေကၽြးမႈအတြက္ အိမ္သို႔ တနင့္တပိုးႀကီး ထမ္းယူေနက်ျဖစ္ေပသည္။
၀ိေယာလအိမ္တြင္မုဆိုးတို႔၏လက္နက္ကိရိယာမ်ဳိးစံုထားရွိ၏။ ရွားႏွစ္ျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ ငုတ္ခၽြန္မ်ား၊ ပိုက္ကြန္၊ ငါးမွ်ားခ်ိတ္၊ ေလး၊ ျမွား၊ ျမွားေတာင့္၊ ေၾကာ့ကြင္း၊ ပိုက္ရွည္စသျဖင့္ သူ႔ေနရာႏွင့္သူ အသံုးခ်ႏုိင္ေအာင္ ျပဳလုပ္၍ထားေပသည္။
ထုိ႔ျပင္မ်ဳိးတူသတၱ၀ါတို႔ကိုေထာင္၍ ဖမ္းရန္ အခ်ိန္ယူကာ သင္ၾကားထားၿပီးေသာ သတၱ၀ါမ်ဳိးစံုလည္း ရွိေန၏။
ေတာက သမင္႐ုိင္းမ်ားကိုအလိုရွိလွ်င္ ယဥ္ပါးၿပီးေသာအိမ္ကသမင္ျဖင့္တည္၍ ဖမ္း၏။ ေတာထဲက ဥေဒါင္းမ်ားကို ဖမ္းလိုလွ်င္ အိမ္ကယဥ္ပါးၿပီးေသာ ဥေဒါင္းျဖင့္ တည္ယူရ၏။
ဤသို႔တည္စရာသတၱ၀ါမ်ဳိးစံု၊ ေက်းငွက္မ်ဳိးစံုေမြးျမဴထားသျဖင့္ သူ႔အိမ္မွာ တိရစၧာ႐ုံကေလးကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေပသည္။
သည္ကေန႔မွာေတာ့ သည္အေကာင္ေတြက မည္သို႔မွ်အစြမ္းမျပႏုိင္ၾကေခ်။ မ်ုိးတူသတၱ၀ါမ်ား၊ ေက်းငွက္မ်ားကို ဆြဲေဆာင္ရန္မစြမ္းႏုိင္ၾကေခ်။ ေထာင္ထားေလသမွ် ပိုက္မ်ား၊ ေထာင္ေခ်ာက္မ်ားသို႔လည္း သတၱ၀ါတစ္ေကာင္တစ္ေလမွ် တိုးမလာေခ်။
ဤအခ်ိန္တြင္ အိမ္သို႔ျပန္သြားမည္ဆိုပါက ဇနီးသည္ခ်က္ျပဳတ္ထားေသာ ထမင္းဟင္းမ်ားက အရံသင့္ရွိေနေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ မိမိအႀကိဳက္ၿမိဳးၿမိဳးျမက္ျမက္ဟင္းလ်ာကေတာ့ ပါမည္မထင္။
သူတို႔ကလည္း မုဆိုးမယားပီပီ သည္ေန႔ရသည့္ ဟင္းေကာင္းကိုသည္ေန႔ အကုန္ေရာင္းၿပီးသား၊ အိမ္အတြက္ခ်က္ထားသည့္ ဟင္းလ်ာကလည္း ေနာက္ေန႔သို႔ကူး႐ုိးထံုးစံ မရွိေခ်။
ဤသို႔ဆိုလွ်င္ သည္ကေန႔အတြက္ေတာ့ ၀ိေယာလဘာကိုစားရမည္နည္း။ အၿမဲတမ္းအသားကိုစားလာခဲ့သျဖင့္ အသားမပါဘဲစားေသာက္ရန္ကား ဘယ္နည္းႏွင့္မွ် မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ စားစရာေသာက္စရာတစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကိုေတာ့ မရရေအာင္ရွာႀကံရပါလိမ့္မည္။
ကာရန္အသင့္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။ မိခင္ႏွင့္ကဲြကြာ၍ ေတာထဲသို႔ေယာင္တိေယာင္ခ်ာ ၀င္ေရာက္လာခဲ့ေသာ ႏြားငယ္ကေလးတစ္ေကာင္သည္ ၀ိေယာလရွိရာသို႔ ဦးတည္၍ လာေန၏။
၀ိေယာလသည္ အနီးအပါးမွာရွိေနေသာ ျမက္မ်ားကိုႏုတ္၍ ျမက္ဆုတ္ကေလးျပကာျပကာ ႏြားငယ္ကေလးကိုမွ်ား၍ေန၏။
ၾကမၼာငင္ေနေသာ ႏြားငယ္ကေလးသည္ ျမက္ဆုပ္ကိုစားခ်င္ေဇာႏွင့္ အနားေရာက္ေအာင္ခ်ဥ္းကပ္လာ၏။ လက္တစ္ကမ္းသို႔ေရာက္လာသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ၀ိေယာလသည္ ႏြားငယ္ကေလးကို အမိအရဖမ္း၍ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားလုိက္၏။
တစ္ဆက္တည္းပင္ႏြားကေလး၏ ပါးစပ္ကိုၿဖဲလုိက္၏။ ပါးစပ္ၿပဲလာသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ ႏြားကေလး၏လွ်ာကုိအရင္းကျဖတ္ယူလုိက္ေလေတာ့သည္။ ေသြးတစက္စက္ယိုေနေသာ ႏြားကေလးလွ်ာကို မီးက်ီးခဲရဲရဲမွာ ကင္၍ စားလုိက္ရသည္မွာ အရသာရွိလိုက္ပါဘိေတာ့။
လွ်ာေပၚမွာခံစားလုိက္ရသည့္ ၿမိဳးၿမိဳးျမက္ျမက္အရသာကေလးက ခဏမွ်သာ။ ခဏတာအရသာကေလးကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ျပစ္ဒဏ္ကိုက်ခံရသည္က တစ္ညလံုးျဖစ္၏။ ေန၀င္ရီတေရာ အိမ္ျပန္ေရာက္လာသည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ၀ိေယာလ၏တစ္ကိုယ္လံုးတြင္ မီးက်ီးခဲရဲရဲႏွင့္ အကင္ခံထားရဘိသကဲ့သို႔ျပင္းထန္သည့္ ေ၀ဒနာဒဏ္ကို ခံစားရ၏။
သူ႔ေခါင္းေပၚမွာလည္း သံတင္းပုတ္ႀကီးႏွင့္တဒုန္းဒုန္း အထုခံေနရ၏။ သို႔ေသာ္ သံတင္းပုတ္ႀကီးကိုကား မျမင္ရပါ။ မျမင္ရေသာသံတင္းပုတ္၏ဒဏ္ခ်က္သည္ ျမင္ရေသာ သံတင္းပုတ္ထက္ပင္ ျပင္းထန္လွပါ၏။ သူ႔ရင္၀မွာလည္း လွံမျဖင့္အထိုးခံထားရသျဖင့္ စူးရွနာက်င္လြန္းလွ၏။
ဤမွ်ေလာက္ျပင္းထန္လွေသာ ေလာေလာဆယ္ဆယ္ငရဲဒုကၡႀကီးကို တစ္ညလံုးခံစားလာခဲ့ရ၏။ မုဆိုးအလုပ္ျဖင့္ေကၽြးေမြးလာခဲ့ရေသာ သားမယားမ်ားသည္ နံေဘးကပ်ာယာခတ္ေနၾက၏။
သို႔ေသာ္ ေကၽြးေမြးေစာင့္ေရွာက္လာခဲ့ေသာ အိမ္ေထာင္ဦးစီး၏ ေ၀ဒနာဒဏ္ကိုကိုယ္စား၀င္၍ ခံစားရမည္ဆိုပါက တြန္႔ဆုတ္ဆုတ္ျဖစ္ေနၾကမည္သာ။ သားေတြ ငါးေတြ ခ်က္ျပဳတ္၍ စားေသာက္ၾကတုန္းကေတာ့ တ႐ုန္း႐ုန္းတၿပံဳးၿပံဳး။ ထုိအျပစ္ဒဏ္ေတြကို ခံၾကစုိ႔ဆိုေတာ့ ၀ိေယာလ တစ္ေယာက္တည္းပါလား။
ခလုတ္ထိမွအမိတသူထဲတြင္ ၀ိေယာလလည္းတစ္ေယာက္အပါအ၀င္ျဖစ္၏။ အိမ္သူအိမ္သားမ်ားက ျပင္းထန္လွသည့္ေ၀ဒနာဒဏ္သက္သာေအာင္မစြမ္းႏုိင္ၾကသျဖင့္ စြမ္းႏုိင္မည့္သူကိုတျခားမွာရွာႀကံရပါေတာ့မည္။ ထိုအခါမွ တိႆ၀ိဟာရေက်ာင္းတိုက္မွ ရဟန္းသံဃာမ်ားကို သတိျပဳမိပါေတာ့သည္။
ကာက၀ဏၰတိႆမင္းႀကီးထီးနန္းမစိုးစံမီကဆိုလွ်င္ မဟာဂါမသည္ သီဟုိဠ္ကၽြန္း၏ၿမိဳ႕ေတာ္မဟုတ္ေသးေပ။ အရံၿမိဳ႕ေတာ္အဆင့္သို႔ပင္မေရာက္ေသးသျဖင့္ ေက်းရြာႀကီးအျဖစ္သာ သတ္မွတ္ထားခဲ့ၾကရ၏။ ထိုရြာ၏အနီးအနားတြင္ တိႆမဟာ၀ိဟာရေက်ာင္းတိုက္ႀကီးတည္ရွိ၏။
မဟာဂါမရြာႀကီးမွာေနထိုင္လာခဲ့ေသာ ၀ိေယာလသည္ တိႆမဟာ၀ိဟာရေက်ာင္းတိုက္သို႔ အေရာက္အေပါက္မရွိသေလာက္ေနလာခဲ့၏။ သဒၶါတရားမထက္သန္ခဲ့သည္ကတစ္ေၾကာင္း၊ မိမိအသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းႏွင့္မဟပ္မိသည္ကတစ္ေၾကာင္းျဖင့္ ေက်ာင္းကန္ႏွင့္ေ၀းကြာ၍ ေနခဲ့ရေပသည္။
ယခုေတာ့ ထိုေက်ာင္းထိုကန္ႏွင့္ေ၀းကြာ၍ မေနႏုိင္ေတာ့ၿပီ။ ရဟန္းသံဃာမ်ားကိုေရွာင္တိမ္းေန၍ မရႏုိင္ေတာ့ၿပီ။ ဤေလာေလာဆယ္ငရဲဒုကၡႀကီးက လြတ္ေျမာက္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေပးႏုိင္သည္မွာ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားသာရွိၾကေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္တိႆသည္ ထိုတစ္ညတာလြန္ေျမာက္သည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ တိႆမဟာ၀ိဟာရေက်ာင္းတိုက္သို႔ အလဲလဲအၿပိဳၿပိဳႏွင့္ေလွ်ာက္လာခဲ့ေလ၏။ တိႆ၀ိဟာရေက်ာင္းတိုက္မွ ရဟန္းမ်ားသည္ ၀ိေယာလမုဆိုးႀကီး၏ေ၀ဒနာခံစားေနရပံုကိုဆင္ျခင္သံုးသပ္ကာ ပထမဦးစြာ ေဒ၀ဒူတသုတၱန္တရားေတာ္ကို ေဟာၾကားၾက၏။ ေဒ၀ဒူတသုတၱန္မွာ မေကာင္းမႈျပဳက်င့္ခဲ့ၾကသူမ်ား ဤဘ၀မွကြယ္လြန္ေသာအခါ ငရဲသုိ႔က်ေရာက္၍ အလြန္တရာဆင္းရဲျပင္းထန္လွေသာ ဒုကၡေ၀ဒနာမ်ားကို ခံစားရပံုကို ထုတ္ေဖာ္ေဟာၾကားထားေသာ တရားေတာ္ျဖစ္ေပသည္။
အကုသုိလ္ကံအရငရဲက်ေရာက္၍ ဒုကၡႀကီးစြာခံစားရပံုမ်ားကိုေဟာၾကားၿပီးေသာအခါ ဒါနစေသာကုသုိလ္ေကာင္းမႈျပဳခဲ့သူမ်ားအတြက္ အထက္သုဂတိဘံုမ်ားသုိ႔ တက္ေရာက္ရပံုမ်ားကို ဆက္လက္ေဟာၾကားၾက၏။ ဤသို႔ေသာတရားစကားမ်ားကို ၾကားနာရသျဖင့္ ၀ိေယာလမုဆိုးႀကီးခံစားေနရေသာ ဒုကၡေ၀ဒနာမ်ား ကင္းၿငိမ္းသြားၾက၏။ ဤတြင္မွ၀ိေယာလသည္ ရတနာျမတ္သံုးပါးတို႔၏ဂုဏ္ကိုမမွိတ္မသုန္ယံုၾကည္ကာ မုဆိုးအလုပ္ကို လံုးလံုးႀကီးစြန္႔လႊတ္လိုက္ေလေတာ့သည္။
တစ္ေန႔သ၌ ၀ိေယာလသည္ အေဖာ္မ်ားႏွင့္အတူတကြသမုဒၵရာကမ္းစပ္သို႔သြား၍ ေရခ်ဳိး၏။ ထိုအခါသမုဒၵရာထဲက နဂါးႀကီးတစ္ေကာင္သည္ ၀ိေယာလကိုအေခြျဖင့္ ပစ္၍ပတ္၍ဖမ္းၿပီးလွ်င္ မိမိ၏ေရႊနန္းဗိမာန္သို႔ေခၚေဆာင္လာခဲ့၏။ ေရႊနန္းဗိမာန္သို႔ေရာက္ေသာအခါနဂါးႀကီးသည္ မေၾကာက္မရြံ႕ရဲ၀ံ့စြာလိုက္ပါလာခဲ့ေသာ ၀ိေယာလကိုတအံ့တၾသၾကည့္႐ႈ႕ကာ ``အို မိတ္ေဆြ အသင္ဟာ နဂါးျပည္ကိုေရာက္လာပါလ်က္ ဘာေၾကာင့္မ်ားေသမည့္ေဘးကို ေတြးၿပီးမေၾကာက္ရပါသလဲ´´ဟု ေမးျမန္းေလရာ
``အေဆြနဂါးမင္း၊ မေၾကာက္ရျခင္းအေၾကာင္းရင္းကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ ေဒ၀ဒူတသုတၱန္တရားေတာ္ကို ၾကားနာထားရလို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ေဒ၀ဒူတသုတၱန္တရားေတာ္ဟာ ေဘးဥပဒ္အႏၱရာယ္အေပါင္းကို ေကာင္းေကာင္းႀကီးေခ်ဖ်က္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ဒီသုတၱန္တရားေတာ္ႀကီးရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုေအာက္ေမ့ေနတာမို႔ ဘာကိုမွမေၾကာက္ရြံ႕ေတာ့ပါ´´။
``အို-မိတ္ေဆြ၊ အံ့ၾသစရာေကာင္းလိုက္ပါဘိ။ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ ေဒ၀ဒူတသုတၱန္တရားေတာ္ကို ငါတို႔လည္းၾကားနာလိုပါတယ္´´။
ဤသို႔နဂါးမင္းကေတာင္းပန္လုိက္သျဖင့္ ၀ိေယာလသည္ ရဟန္းမ်ားထံမွၾကားနာထားခဲ့ရသည့္အတိုင္း ေဒ၀ဒူတသုတၱန္ကိုလံုးေစ့ပါဌ္ေစ့ေဟာျပလုိက္၏။ က်ဴးလြန္မိေသာအကုသုိလ္ကံအရ ငရဲသုိ႔က်ေရာက္၍ အျပစ္ဒဏ္ခံစားရပံုမ်ားကို ေၾကာက္ခမန္းလိလိထုတ္ေဖာ္တင္ျပ၏။
ဤသို႔ေဒ၀ဒူတသုတၱန္တရားေတာ္ႀကီးကို ေဟာၾကားၿပီးမွ ``အေဆြနဂါးမင္း၊ လူႀကီးမိဘ၊ ဆရာသမားမ်ားက ရဲရဲေတာက္ေနတဲ့ ဒီအရာ၀တၳဳဟာ မီးလို႔ေျပာျပထားပါလ်က္ မယံုၾကည္သူတစ္စံုတစ္ေယာက္က လက္နဲ႔ကိုင္လိုက္မယ္ဆိုရင္၊ ေျခနဲ႔နင္းလိုက္မယ္ဆိုရင္ အဲဒီသူဟာ ၾကမ္းတမ္းျပင္းထန္တဲ့ ေ၀ဒနာကိုခံစားရပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့တရားေတာ္ကို ယံုၾကည္ေလးစားသင့္ပါတယ္။ ယံုၾကည္သဒၶါဉာဏ္ပညာနဲ႔ျပည့္စံုတဲ့သူဟာ တပ္မက္စရာ၊ တြယ္တာစရာမဟုတ္တဲ့ အကုသိုလ္အလုပ္ကို ေရွာင္ၾကဥ္တာေၾကာင့္ အပါယ္ငရဲက လြတ္ေျမာက္ရပါတယ္။ ခဏတာအရသာကေလးခံစားႏုိင္ေရးကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး တစ္ခဏတာေလးအတြင္း ျပဳခဲ့မိတဲ့ မေကာင္းမႈရဲ႕အျပစ္ဒဏ္ကို ခံၾကရတဲ့အခါမွာေတာ့ ကမၻာမ်ားစြာၾကာျမင့္လွပါတယ္။ ဒီလိုခံစားရတဲ့အေၾကာင္းမွန္ကိုဧကန္သိျမင္ထားတဲ့လူတစ္ေယာက္ဟာ လူ႔ေဘာင္ေလာကမွာ စား၀တ္ေနေရးအခက္အခဲေတြဘယ္ေလာက္ႀကီးရွိေနပါေစ၊ အကုသိုလ္အမႈကိုေတာ့ ျပဳ၀ံ့ေတာ့မည္မဟုတ္ပါ။ ဒါေလာက္ေတာင္ေၾကာက္စရာေကာင္းေနပါလ်က္ ဆက္လက္ၿပီး ျပဳ၀ံ့ေနသူမ်ားကေတာ့ အေမွာင္တိုက္ႀကီးဖံုးလႊမ္းေနလို႔သာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေလာက္ေတာင္စြမ္းအားႀကီးေနတဲ့ အေမွာင္တိုက္ႀကီးကေတာ့ အံ့ၾသစရာေကာင္းလွပါေပရဲ႕။ ဒီလိုအေမွာင္တုိက္ႀကီးဖံုးလႊမ္းထားလို႔သာ လူေတြဟာခ်မ္းသာသုခကို အလုိရွိပါလ်က္ ဆင္းရဲေစေၾကာင္းမေကာင္းမႈတို႔ကို ျပဳက်င့္မိၾကပါေတာ့တယ္။ ဒါဟာမွန္ကန္တဲ့သစၥာတရားျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းမႈအကုသိုလ္ကံဟာ မေကာင္းတဲ့အက်ဳိးကို ဧကန္မုခ်ေပးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မေကာင္းမႈကိုေၾကာက္ထုိက္ပါတယ္။ အပါယ္ဒုကၡကို ေၾကာက္တယ္ဆိုရင္ အပါယ္မက်ေအာင္ကယ္တင္ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကိုႀကိဳးစားၿပီး ျပဳသင့္ပါတယ္။ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ရဲ႕လက္ထဲမွာ အုိးႏွစ္လံုးရွိေနတယ္ဆိုပါစို႔။ အိုးတစ္လံုးထဲမွာ ေလာေလာလတ္လတ္ေသေစတတ္တဲ့ အဆိပ္ရွိေနတယ္။ အျခားအိုးတစ္လံုးထဲမွာေတာ့ အၿမိဳက္အရသာရည္မ်ားရွိေနတယ္။ ပညာမ်က္စိကန္းလို႔ ရမ္းကားတတ္တဲ့ ေယာက္်ားဟာအၿမိဳက္ရည္အိုးကို သြန္ပစ္ၿပီး အဆိပ္ေရကိုေသာက္မိပါက အက်ဳိးမဲ့ပ်က္စီးရပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုပါပဲ။ ရခဲလွတဲ့လူ႔ဘ၀ကို ရလာတဲ့လူတိုင္းမွာ အကုသုိလ္အမႈကိုျပဳလုပ္ႏုိင္တဲ့ အခြင့္အလိမ္းမ်ားနဲ႔လည္း ႀကံဳႀကိဳက္ၾကရပါတယ္။ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈျပဳလုပ္ႏုိင္တဲ့ အခြင့္အလမ္းမ်ားနဲ႔လည္း ႀကံဳႀကိဳက္ရပါတယ္။ ဒီလိုအခြင့္အလမ္းႏွစ္မ်ဳိးနဲ႔ႀကံဳႀကိဳက္ရာမွာ ေကာင္းရာကိုေက်ာခိုင္းၿပီး မေကာင္းတဲ့ဘက္ကိုလုိက္မွားမိရင္ေတာ့ အပါယ္ေလးပါးလားေရာက္ရပါလိမ့္မယ္။´´
ဤသို႔အားျဖင့္ဆရာေတာ္အရွႈင္ျမတ္မ်ား ေဟာၾကားခဲ့သည့္အတုိင္း ၀ိေယာလကတစ္ဆင့္ေဟာၾကားလုိက္ရာ နဂါးႀကီးသည္အလြန္တရာအားရေက်နပ္လွသျဖင့္ အလိုရွိသမွ်ေပးႏုိင္စြမ္းရွိေသာ ဣစၧာသယပတၱျမားရတနာကိုေပးၿပီးလွ်င္ လူ႔ျပည္သို႔ျပန္ပို႔လုိက္ေလသည္။ မိမိအိမ္သုိ႔ျပန္ေရာက္ေသာအခါ ၀ိေယာလသည္ ဣစၧာသယပတၱျမားရတနာ၏စြမ္းအင္ကို စမ္းသပ္ေသာသေဘာျဖင့္ မိမိအိမ္ေထာင္အတြက္လိုအပ္သမွ်ပစၥည္းအသံုးအေဆာင္မ်ားကို ေတာင့္တၾကည့္လုိက္၏။ ေတာင့္တသည့္တစ္ခဏတြင္းမွာပင္ လိုအပ္သမွ်အ၀၀ျပည့္စံုစြာေပၚေပါက္လာၾက၏။
၀ိေယာလသည္ ထုိသုိ႔ေပၚေပါက္လာေသာ ပစၥည္းမ်ားျဖင့္အလွဴေတာ္ႀကီးမ်ားေပး၍ ခ်မ္းသာစြာေနထိုင္လာခဲ့၏။ ထုိသုိ႔လိုေလေသးမရွိ ေနထိုင္လာခဲ့ရေသာ္လည္း အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္လာေသာအခါတြင္မူ ထိုစည္းစိမ္မ်ားကို ၿငီးေငြ႕လာ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ဣစၧာပတၱျမားရတနာကိုသားမယားမ်ားထံေပးအပ္ၿပီး တိႆ၀ိဟာရေက်ာင္းတိုက္သုိ႔ သြား၍ ရဟန္းျပဳေလသည္။ ထို႔ေနာက္ရဟန္းေတာ္၀ိေယာလသည္ ေဒ၀ဒူတသုတၱန္တရားေတာ္ကို ထပ္မံနာၾကား၍ ၀ိပႆနာကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္းေလရာမၾကာမီမွာပင္ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ဆိုက္ေရာက္ေလသည္။
၀ိေယာလလုဒၵ၀တၳဳ
ဓမၼပန္းခင္းမွ စာစီစာ႐ုိက္ဓမၼဒါနျပဳပါသည္။
https://dhammapankhin2.blogspot.com
Labels:
story
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment