Tuesday, November 22, 2016

ကံကိုေျပာင္းလဲႏုိင္ပါသလား ဘာေၾကာင့္ဘယ္ကံေတြကိုေျပာင္းလဲႏုိင္ပါသလဲ

``ေစတနာဟံဘိကၡေ၀ ကမၼံ၀ဒါမိ ``ဆိုတဲ့စကားအတိုင္း ကုသိုလ္အကုသိုလ္
ေစတနာက္ု ကံလို႔ေခၚပါတယ္။ ေစတနာကိုကံလို႔လည္းေခၚတယ္။ သခၤါရလို႔လည္း
ေခၚတယ္။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္သေဘာနဲ႔ေျပာရင္ အ၀ိဇၨာပစၥယာ သခၤါရာ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္
သခၤါရေတြပါပဲ။
အဲဒီကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကံေတြဟာ သူတို႔ရဲ႔လုပ္ငန္းကိစၥေတြအေနနဲ႔ ၄-မ်ဳိးရွိတယ္။
၁။ အခြင့္သင့္ရာမွာ မိမိကိုယ္တိုင္ အက်ဳိးျဖစ္ေပၚေစတဲ့ကံမ်ဳိး အဲဒါကို ဇနကကံ လို႔ေခၚတယ္။
၂။ ကုသိုလ္အရာမွျဖစ္ေစ၊ အကုသိုလ္အရာမွာျဖစ္ေစ ကိုယ္တိုင္ကေတာ့အက်ဳိးမေပးဘူး။
တျခားကံေတြအက်ဳိးေပးခြင့္ရေအာင္ အက်ဳိးေပးသန္ေအာင္ အေထာက္အပံ့ျပဳေနတဲ့ကံေတြကို
``ဥပတၳမၻကကံလို႔ေခၚတယ္``။
၃။ တျခားကံကိုအက်ဳိးေပးခြင့္မသာေအာင္ အက်ဳိးေပးမသန္ေအာင္ ကပ္ၿပီးႏွိပ္စက္တတ္တဲ့ကံကို
ဥပပီဠကကံလို႔ေခၚတယ္။ ဥပတၳမၻကကံရဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ေပါ့။
၄။ ႏွိပ္စက္႐ုံတင္မကဘူး၊ တစ္ပါးေသာကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကံေတြကို လံုး၀အက်ဳိးမေပးေအာင္
ေပးၿပီးတဲ့အက်ဳိးေတြကိုလည္း ျပတ္ေတာက္သြားေအာင္ သတ္ျဖတ္တဲ့ကံကို ဥပဃာတကကံလို႔
ေခၚတယ္။
အဲဒီကံ ၄-ပါးမွာ ေနာက္ကံ ၂-မ်ဳိးကို သတိျပဳလိုက္ပါ။ ဥပပီဠကကံနဲ႔ ဥပဃာတကကံ။
ဥပပီဠကဆိုတာ တျခားျဖစ္ၿပီးျပဳၿပီးတဲ့ကံကို ႏွိပ္စက္တာ။ အက်ဳိးေပးခြင့္မသာေအာင္လုပ္ျပစ္တယ္။
ဥပမာ-ဘုရားရွိခိုးတယ္။ ဒါပဏာမကုသိုလ္ေစတနာ။ အဲဒီ ကုသိုလ္ေစတနာက အျခားအကုသိုလ္ကံ
ေတြကုိ အက်ဳိးေပးခြင့္မသာေအာင္ လုပ္ျပစ္ႏုိင္တယ္။ အႏၱရာယနိ၀ါရဏ-အႏၱရာယ္ကို တားျမစ္ႏုိင္
တယ္။ ခရီးထြက္ခါနီးမွာ ဘုရားရွိခိုးၿပီးသြားတာတို႔ လမ္းခရီးမွာ ဂုဏ္ေတာ္ပြားတာတို႔ဆိုတာ နဂိုက
အကုသိုလ္ကံပါလို႔ ကားအက္ဆီဒင့္တို႔ဘာတို႔ ျဖစ္ႏုိင္တယ္ဆိုရင္ေတာင္မွ ဒီဘုရားရွိခိုးတဲ့ကုသိုလ္
ဂုဏ္ေတာ္ပြားတဲ့ကုသိုလ္ေတြက တားလိုက္လို႔မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဘာအႏၱရာယ္မွ မရွိေတာ့ဘူး။
အဇာတသတ္မင္းရဲ႔ ဖခင္သတ္တဲ့ အကုသိုလ္ဟာ အ၀ီစိငရဲအထိက်ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘုရားသာသနာ
ကိုၾကည္ညိဳလိုက္တဲ့ ကုသိုလ္ကံေတြေၾကာင့္ အ၀ီစိမက်ေတာ့ဘဲ ဥဒႆငရဲငယ္မွာသာ ျဖစ္ရပါတယ္။
အဂၤုလိမာလ ကိုယ္ေတာ့္ျမတ္ႀကီးရဲ႔ ဓားျပဘ၀ကလူသတ္ခဲ့တဲ့အကုသိုလ္ေတြကို မဂ္ကုသိုလ္ဆိုတဲ့
ကုသိုလ္ကံႀကီးနဲ႔ဖ်က္ဆီးလိုက္လို႔ ေနာက္ေနာက္ဘ၀ေတြလံုး၀အက်ဳိးမေပးေတာ့ဘဲ လံုး၀ပ်က္ဆီးသြား
ရတာေတြဟာ ကံအေျပာင္းအလဲျဖစ္တဲ့သေဘာေတြပါပဲ။
အလားတူပဲ မိဘဆရာကိုျပစ္မွားတာေတြ သူေတာ္သူျမတ္ကိုျပစ္မွားတာေတြ ဒီအကုသိုလ္ကံေတြဟာ
ေရွးကရွိခဲ့ဖူးတဲ့ ကုသိုလ္ကံေတြကို အက်ဳိးေပးခြင့္မသာေအာင္ တားျမစ္တတ္တယ္။ လုပ္သမွ်အဆင္
မေျပတာေတြ ႀကံတိုင္းေအာင္ေဆာင္တိုင္းမေျမာက္တာေတြ ``ကံမရွိဥာဏ္ရွိတိုင္းမြဲဆိုတာေတြဟာ
ဒီလို အကုသိုလ္ကံရဲ႔တားဆီးပိတ္ပင္မႈေတြပါပဲ။ အရွင္ေဒ၀ဒတ္ဟာ မူလက မဟဂၢဳတ္စ်ာန္ရၿပီးသား
ပုဂၢဳိလ္ပါ။ အဇာတသတ္နဲ႔ေပါင္းၿပီး ဘုရားရွင္ကိုျပစ္မွားခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္ကံေတြေၾကာင့္ လံုး၀နလန္
မထူေတာ့တဲ့ဘ၀ ေရာက္ရတာပါပဲ။
ေက်းဇူးရွင္မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကလည္း ကံျဖတ္တဲ့အလုပ္ကိုလုပ္ဖို႔ အၿမဲတိုက္တြန္းေတာ္
မူပါတယ္။ ကံကိုဥာဏ္နဲ႔ျဖတ္ဖို႔။ ဥာဏ္နဲ႔ျဖတ္ဖို႔ဆိုတာက ၀ိပႆနာ႐ႈပစ္။ ကုသိုလ္သခၤါရျဖစ္ျဖစ္
အကုသိုလ္သခၤါရျဖစ္ျဖစ္ မဂၢင္ရွစ္ပါးနဲ႔၀ိပႆနာ႐ႈပစ္ဆိုကတည္းက သခၤါရပစၥယာ ၀ိညာဏံ-
ပဋိသေႏၶ၀ိညာဏ္မလာေတာ့ဘူး။ တဏွာဥပါဒါန္လာေတာ့လဲ႐ႈပစ္ဆိုေတာ့ ကမၼဘ၀ပစၥယာ ဇာတိ
ပဋိသေႏၶမေနရေတာ့ဘူးေပါ့။
ဒါေၾကာင့္ဒါနျပဳတယ္။ သီလေဆာက္တည္တယ္။ ဘာ၀နာပြားတယ္ဆိုတာ ကံကိုအေျပာင္းအလဲလုပ္တဲ့
လုပ္ငန္းေတြပါ။
အလားတူပဲ သူ႔အသက္သတ္မႈ၊ ခိုးမႈ၊ မူးယစ္ေသာက္စားမႈစတဲ့ ဒုစ႐ုိက္လုပ္ငန္းေတြဟာလည္း ဒါန၊ သီလ၊
ဘာ၀နာလုပ္ငန္းေတြကိုတားဆီးပိတ္ပင္တတ္တယ္ဆိုတာ အထူးေျပာဖို႔မလိုေတာ့ပါဘူး။
ဒီေတာ့ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံႏွစ္မ်ဳိးစလံုး အေျပာင္းအလဲျဖစ္ႏုိင္တယ္ဆိုတာ တစ္ထစ္ခ်မွတ္သားႏုိင္
ပါတယ္။
ေအာင္ဆန္းဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၱကိတၱိသာရေျဖၾကားသည္
အပၸမာဒ ( အတြဲ ၇၊ အမွတ္ ၂ )

No comments:

Post a Comment