ႏႈတ္ကမရြတ္ဆိုပဲ စိတ္ႏွင့္သီလေဆာက္တည္လို႔ရႏုိင္ပါသလား။ စိတ္ကေဆာက္တည္လို႔ သီလေဆာက္တည္မႈျဖစ္ႏုိင္ပါသလား။

သတၱ၀ါေတြမွာ ကိုယ္အလုပ္ျဖစ္တဲ့(ကာယကံ)၊ ႏႈတ္အေျပာျဖစ္တဲ့(၀စီကံ)၊ စိတ္အႀကံျဖစ္တဲ့(မေနာကံ)ရယ္လုိ႔ သံုးမ်ဳိးရွိပါတယ္။ ဒီသံုးမ်ဳိးထဲက ကိုယ္အလုပ္ (ကာယကံ) ႏႈတ္အေျပာ(၀စီကံ)ေတြဟာ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဆိုင္ရာအလုပ္ကိုမလုပ္ႏုိင္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဥပမာ အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္လို႔ျဖစ္ေစ။က်န္းမာေရးခ်ဳိ႔႕ယြင္းလို႔ျဖစ္ေစ။
ကုိယ္လက္လႈပ္ရွားမႈမျပဳႏုိင္ စကားေျပာႏုိင္တဲ့အျဖစ္ေတြေပါ့။
သီလေဆာက္တည္တဲ့ကိစၥကိုၾကည့္ၾကစို႔ သီလေဆာက္တည္ရင္ ႏႈတ္ကပဲရြတ္ဆိုေဆာက္တည္မွသာသီလ
ေဆာက္တည္ရာ ေရာက္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ငါးပါးသီလ ရွစ္ပါးသီလ
ေဆာက္တည္တဲ့အခါ ကိုယ္တိုင္လဲ ႏႈတ္က ရြတ္ဆိုေဆာက္တည္ၿပီး အမ်ားသူငါလဲႏႈတ္က
ရြတ္ဆိုေဆာက္တည္တာကိုပဲ ျမင္ရၾကားရ ေတြ႕ရလို႔ပါပဲ။
ထင္မယ္ဆိုရင္ထင္ေလာက္တဲ့အေနအထားေပါ့။ ႏႈတ္က ရြတ္ဆို ေဆာက္တည္တာကိုပဲ ကိုယ္တိုင္လုပ္ဖူး သူမ်ားလုပ္တာကိုလဲေတြ႕ဖူးျမင္ဖူးၾကတာကိုး။
ငါေတာ့ျဖင့္ ဒီကိစၥ ဒီကိစၥေတြကို မလုပ္ပါဘူးလို႕ဆံုးျဖတ္ၿပီး
အဲဒီကိစၥကို မလုပ္မိေအာင္ေရွာင္ၾကဥ္မႈ၊ ေစာင့္ထိန္းမႈကို
သီလလို႔ေခၚတယ္လို႔ ေျပာခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္
ဒီလိုဆံုးျဖတ္ခ်က္ရွိရင္ ကိုယ္(ကာယကံ)ျဖင့္ျဖစ္ေစ။ ႏႈတ္(၀စီကံ)ျဖင့္ျဖစ္ေစ၊
စိတ္(မေနာကံ)ျဖင့္ျဖစ္ေစ ေဆာက္တည္ရင္ သီလေဆာက္တည္ရာေရာက္ပါ
တယ္။
ဥပမာ က်န္းမာေရးေၾကာင့္ျဖစ္ေစ အသက္အရြယ္အရျဖစ္ေစခႏၶာ ကိုယ္မလႈပ္ရွားႏုိင္သူဆိုပါစို႔။ သူကသီလေဆာက္တည္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ လက္အုပ္ခ်ီမႈ ဒူးတုတ္မႈ ရွိခိုးမႈစသည္မျပဳႏုိင္ေပမဲ့ သိကၡာပုဒ္ေတြကိုေစာင့္ထိန္းမယ္လို႔ဆံုးျဖတ္ၿပီး ရဟန္းေတာ္ခ်ေပးတဲ့သိကၡာပုဒ္ကို ရြတ္ဆိုေဆာက္တည္ရင္ သီလေဆာက္တည္ရာေရာက္
ပါတယ္။ ေဆာက္တည္မႈအထေျမာက္ပါတယ္။
ကိုယ္လက္ေတာ့လႈပ္ရွားႏုိင္တယ္ ႏႈတ္ကမေျပာႏုိင္သူဆိုပါစို႔။ ငါးပါးသီလျဖစ္ရင္လဲ သိကၡာပုဒ္ငါးပါး၊ ရွစ္ပါးသီလျဖစ္ရင္လဲသိကၡာပုဒ္ရွစ္ပါးကိုထိန္းသိမ္းမယ္လို႔ဆံုးျဖတ္ထားတယ္။ ရဟန္းေတာ္ကသိကၡာပုဒ္ေတြကိုခ်ေပးတဲ့အခါ ေစာင့္ထိန္းပါမယ္လို႔ ကိုယ္အမႈအရာႏွင့္ျပတယ္ဆိုရင္ သီလေဆာက္တည္ရာေရာက္ပါတယ္။ သီလ
ေဆာက္တည္မႈအထေျမာက္ပါတယ္။
ဥပမာ ရဟန္းေတာ္က ပါဏာတိပါတာ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိလို႔ခ်ေပးရင္ သူကလည္းလိုက္ဆိုတဲ့အေနနဲ႔ လက္ေခ်ာင္းတစ္ေခ်ာင္းခ်ဳိးတာမ်ဳိးေပါ့။
ကို္ယ္လက္လႈပ္ရွားမႈလည္းမျပဳႏုိင္ ႏႈတ္ကလည္းမေျပာႏုိင္သူဆိုပါစို႕ငါးပါးသီလျဖစ္ရင္လဲ သိကၡာပုဒ္ငါးပါး၊ ရွစ္ပါးသီလျဖစ္ရင္လဲသိကၡာပုဒ္ရွစ္ပါးကိုေစာင့္ထိန္းမယ္လို႔ဆံုးျဖတ္ၿပီး ရဟန္းေတာ္ခ်ေပးတဲ့သိကၡာပုဒ္ေတြကို စိတ္ထဲကရြတ္ဆိုေဆာက္တည္ရင္လည္းသီလေဆာက္တည္မႈအထေျမာက္ပါတယ္။ ဒီလိုေဆာက္တည္လို႔
ရေၾကာင္း အ႒သာလိနီ အ႒ကထာမွာ အတိအလင္းဖြင့္ျပထားပါတယ္။ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကလည္းမက်န္းမာသူတို႔မွာလည္း မေနာဒြါရ (စိတ္)ျဖင့္ခံယူ (ေဆာက္တည္)မႈရထိုက္ပါ၏။ ေပးသူမရွိဘဲ မိမိအလိုအေလ်ာက္လည္း ဒြါရသံုးပါးတြင္တစ္ပါးပါးျဖင့္ (ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ စိတ္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္) ေဆာက္တည္ေကာင္းပါ
၏လို႔ အ႒ကထာအဖြင့္ကို ကိုးကားၿပီးမိန္႔ဆိုထားပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္က်န္းမာေရးေၾကာင့္ျဖစ္ေစ အသက္အရြယ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ကိုယ္လက္မလႈပ္ရွားႏုိင္သူ ႏႈတ္ကမေျပာမဆိုႏုိင္သူမ်ားအဖို႔ သီလေဆာက္တည္မႈႏွင့္ပါတ္သတ္လို႔ စိတ္အားငယ္စရာမလိုပါဘူး။
သီလတရားဟာမိမိရဲ႕အားကိုးစရာ ဘ၀အတြက္ေထာက္တည္ရာလို႔သိျမင္ၿပီး ရဟန္းေတာ္ ရွိသည္ျဖစ္ေစ မရွိသည္ျဖစ္ေစ ကိုယ္ႏႈတ္စိတ္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ေဆာက္
တည္လို႔ရေၾကာင္းသိႏုိင္ပါတယ္။
အရွင္နႏၵေသနာလကၤာရ
ဘာသာေရးအႏွစ္သာရမ်ား
No comments:
Post a Comment