Thursday, February 2, 2017

အေတာင္းအရမ္း ထူေျပာလွတဲ့ အာဠ၀ီရဟန္းေတာ္မ်ား


တစ္ခ်ိန္မွာ အာဠ၀ီျပည္က ရဟန္းေတာ္တခ်ဳိ႕ဟာ ေဆာက္လုပ္လွဴ ဒါန္းမည့္ အလွဴ ရွင္ ေက်ာင္းဒါယကာ မရွိဘဲ ကိုယ္တိုင္ႀကီးၾကပ္ကာအတိုင္းအတာ ပမာဏကို လြန္ေနတဲ့ ေက်ာင္းေတြကို ေဆာက္လုပ္ၾကျပန္တယ္။ ႏြားလွည္းေပးၾကပါ၊ ၀ါးေပးၾကပါ၊ သစ္ေပးၾကပါ၊ ေျမညက္ေပးၾကပါစသည္ျဖင့္ ေက်ာင္းေဆာက္လုပ္ေရးအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ပစၥည္းမ်ားကို အာဠ၀ီျပည္သူတို႔ထံမွာ ေတာင္းခံၾကျပန္တယ္။ အာဠ၀ီျပည္သူတို႔လည္း ပစၥည္း
အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြကို အေတာင္းခံရမႈျဖင့္ အညႇဥ္းပန္း အႏွိပ္စက္ ခံေနၾကရတဲ့အတြက္ ရဟန္းေတာ္ေတြႏွင့္ ေတြ႕ဆုံရမွာကို ထိတ္လန္႔ ေၾကာက္ရြံ႕လာၾကတယ္၊ ရဟန္းေတာ္ေတြကို ျမင္လွ်င္ အိမ္ကို တံခါးပိတ္ကာ ပုန္းေနတတ္ၾကတယ္၊ သို႔မဟုတ္ အျခားတစ္ေနရာသို႔ ေရွာင္တိမ္းထြက္ခြာသြားတတ္ၾကတယ္၊

☆ အကယ္၍ မလႊဲမေရွာင္သာ ျဖစ္ေနခဲ့လွ်င္လည္း မ်က္ႏွာလႊဲကာ ေက်ာခိုင္းေနတတ္ၾကတယ္။ ယုတ္စြအဆုံးအားျဖင့္ အ၀ါေရာင္ရွိေနတဲ့ ႏြားမေတြကိုျမင္လွ်င္ေတာင္ ရဟန္းေတြလို႔ အထင္မွားကာ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္သြားတတ္ၾကျပန္တယ္။

☆ တစ္ခ်ိန္မွာ အရွင္မဟာကႆပ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးဟာ သီတင္း၀ါလကြၽတ္သျဖင့္ ခရီးေဒသစာရီ ျကြခ်ီေတာ္မူလာရာ အာဠ၀ီျပည္ အဂၢါဠ၀ေစတီမွာ သီတင္းသုံးေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔ အာဠ၀ီျပည္တြင္းသို႔ ဆြမ္းခံႂကြ၀င္ေတာ္မူတဲ့အခါ ဆြမ္းေလာင္းလွဴသူ မရွိေလာက္ေအာင္ အာဠ၀ီျပည္သူျပည္သားတို႔ရဲ႕ ရဟန္းသံဃာေတာ္တို႔အေပၚမွာ သဒၶါတရား ပ်က္စီးေနပုံကို
လည္း ကိုယ္တိုင္ သိရွိသြားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ အာဠ၀ီျပည္ရွိ အခ်ဳိ႕ရဟန္းေတာ္တို႔ရဲ႕ တင္ျပေလွ်ာက္ထားခ်က္အရ အာဠ၀ီျပည္ရွိ ရဟန္းေတာ္အခ်ဳိ႕႔ရဲ႕အေတာင္းအရမ္း ထူေျပာေနပုံ အေၾကာင္းျခင္းရာ အစုံအလင္ကိုလည္း
ကုန္စင္ေအာင္ သိရွိသြားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

☆ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးလည္း ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္မွာ ၀ါကြၽတ္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ခရီးေဒသစာရီ ႂကြခ်ီေတာ္မူလာရာ အာဠ၀ီျပည္ အဂၢါဠ၀ေစတီေတာ္သို႔ပဲ ဆိုက္ေရာက္ေတာ္မူလာျပန္ပါတယ္။ ထိုအခ်ိန္အခါမွာ
အရွင္မဟာကႆ ပ မေထရ္ျမတ္က အာဠ၀ီျပည္သူတို႔ရဲ႕ ရဟန္းသံဃာေတာ္တို႔အေပၚမွာ သဒၶါတရား ပ်က္စီးေနပုံ, အာဠ၀ီျပည္ရွိ ရဟန္းေတာ္အခ်ဳိ႕႔ရဲ႕အေတာင္းအရမ္း ထူေျပာပုံ အေၾကာင္းျခင္းရာ အစုံအလင္ကို ကုန္စင္ေအာင္ ဘုရားရွင္အား တင္ျပ ေလွ်ာက္ထားေတာ္မူပါတယ္။ ထိုအခ်ိန္အခါမွာဘုရားရွင္က ရဟန္းသံဃာအစည္းအေ၀းကို ေခၚယူေတာ္မူေစကာ ရဟန္းေတာ္တို႔ကို ကဲ့ရဲ႕႐ႈတ္ခ်ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ၀တၳဳဇာတ္ေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ရဟန္းေတာ္တို႔ကို ဆိုဆုံးမေတာ္မူပါတယ္။

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
☆ အေတာင္းအရမ္း ထူေျပာမႈကို တိရစၧာန္မ်ားေသာ္ပင္ မႏွစ္သက္ပါ ☆
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

☆ ေရွးအတိတ္က ျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုကို ဘုရားရွင္က ေရွးဦးစြာေဟာျပေတာ္မူပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္မွာ --- ရေသ့ညီေနာင္ ႏွစ္ပါးတို႔ဟာ သင့္ေလ်ာ္ ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ ဂဂၤါျမစ္ကမ္းပါး တစ္ေနရာမွာ တစ္ပါးစီ ခြဲကာ သီတင္းသုံးေတာ္မူၾကပါတယ္။ ညီငယ္ျဖစ္တဲ့ ရေသ့ကေတာ့ ေမတၱာစ်ာန္ ဆုိက္သည္အထိ ေမတၱာဘာ၀နာကမၼ႒ာန္းကို အေလးဂ႐ုျပဳကာ စီးျဖန္း ပြား
မ်ားေတာ္မူေလ့ရွိပါတယ္။ သူ႕ရဲ႕ ေမတၱာဘာ၀နာစြမ္းအားေၾကာင့္ ဂဂၤါျမစ္ရဲ႕ အျခားတစ္ဘက္ကမ္းပါးမွာ တည္ရွိေနတဲ့ မဏိကဏၭနဂါးမင္းဟာ ဂဂၤါျမစ္ကို ကူးခတ္ျပီး ဒီရေသ့ငယ္ထံသို႔ လာေရာက္ကာ ဆည္းကပ္ခစားေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီနဂါးကို မဏိကဏၭနဂါးမင္းလို႔ ေခၚဆိုတာကေတာ့ သူရဲ႕လည္ပင္းမွာ အလြန္တန္ခိုးအာနိသင္ ႀကီးမားတဲ့ ပတၱျမားရတနာ တစ္ခုကို ဆင္ျမန္းထားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ မဏိကဏၭနဂါးမင္းလို႔ ေခၚဆိုျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီနဂါးမင္းဟာ နတ္သားအသြင္ ဖန္ဆင္းၿပီးေတာ့ ရွင္ရေသ့ငယ္ႏွင့္ ပဋိသႏၴာရစကားမ်ား ေျပာၾကားေလွ်ာက္ထားၿပီးေနာက္ မိမိရဲ႕ မူလနဂါးအသြင္ကိုပင္ ယူကာ ရေသ့ငယ္အား ဆည္းကပ္ခစားေလ့ ရွိပါတယ္။

☆ ဒီနဂါးမင္းဟာ ရေသ့ တရားဘာ၀နာ ပြားမ်ားေနတဲ့အခ်ိန္အခါမွာ ရေသ့ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ကို သူ႕ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ျဖင့္ ခုနစ္ေခြ ပတ္ကာ ရေသ့ရဲ႕ ဦးေခါင္းေပၚမွာ ပါးပ်ဥ္းကို မိုးလ်က္ ဆည္းကပ္ခစားေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒီလို ဆည္းကပ္ခစားမႈကို ရေသ့ငယ္ကား အလြန္ေၾကာက္ရြံ႕လ်က္ ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို ေၾကာက္ရြံ႕မႈကို အေၾကာင္းျပဳကာ ရေသ့ငယ္လည္း တျဖည္းျဖည္း က်ဳံလွီၿပီးေတာ့ ႐ုပ္အဆင္းေတြလည္း ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးလာတယ္၊ အသားအေရာင္အဆင္းေတြလည္း ဖက္ရြက္ေလ်ာ္ကဲ့သို႔ ေဖ်ာ့ေတာ့ေသာ အေရာင္အဆင္းေတြ ရွိလာတယ္၊ အေၾကာျပိဳင္းၿပိဳင္းထတဲ့ ခႏၶာကိုယ္လည္း ျဖစ္ေပၚလာတယ္။

☆ တစ္ေန႔မွာ ေနာငေ္တာ္ရေသ့က ညီငယ္ရေသ့ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ ေဖာကျ္ပန္ပ်က္စီးေနပုံကို ျမင္ေတြ႕ရတဲ့အခါ အေၾကာင္းအျခင္းရာကို ေမးျမန္းၾကည့္ေတာ္မူပါတယ္။ ထိုအခါမွာ ညီငယ္ရေသ့ရဲ႕ တင္ျပခ်က္အရ ေနာင္ေတာ္
ရေသ့ကလည္း အေၾကာင္းျခင္းရာ အစုံအလင္ကို ကုန္စင္ေအာင္ သိရွိသြားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ေနာင္ေတာ္ရေသ့က ညီငယ္ရေသ့ကို အၾကံဉာဏ္တစ္ခု ေပးသနားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

☆ ဒီအၾကံေပးခ်က္ကေတာ့ သာသနာေတာ္ကို မွီတင္းေနထိုင္ၾကတဲ့သာသနာ့၀န္ထမ္း ရွင္ရဟန္းေတြႏွင့္ သီလရွင္ေတြ အထူးသတိျပဳသင့္တဲ့အထူးေရွာင္ရွားသင့္တဲ့ အၾကံေပးခ်က္ တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လို
အၾကံေပးသလဲ?

☆ “ညီငယ္ ... သင္ဟာ ဒီနဂါးလာေနတာကို သင္က အလိုမရွိဘူးဆိုလွ်င္အဲဒီနဂါးမွာ ဘယ္လိုပစၥည္းေတြ ဆင္ျမန္းထားတာကို သင္ေတြ႕ျမင္ပါသလဲ ..?”လို႔ ဒီလို ေမးျမန္းေတာ္မူလိုက္ပါတယ္။

☆ အဲဒီအခါမွာ ညီငယ္ရေသ့က “နဂါးမင္းရဲ႕လည္ပင္းမွာ ပတၱျမားရတနာတစ္ခု ဆြဲထားတာကို ျမင္ေတြ႕ပါေၾကာင္း” တင္ျပေလွ်ာက္ထားလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ေနာင္ေတာ္ရေသ့က ညီငယ္ရေသ့ကို ဒီနဂါးမင္း လာတဲ့
အခါမွာ ဒီပတၱျမားရတနာကို ေတာင္းခံဖို႔ အလွဴ ခံယူဖို႔ အၾကံျပဳလိုက္ပါတယ္။

☆ ညီငယ္ရေသ့ကလည္း ေနာင္ေတာ္ရေသ့ရဲ႕ အၾကံေပးခ်က္အတိုင္းေနာက္တစ္ေန႔ မဏိကဏၭနဂါးမင္း ဆည္းကပ္ခစားဖို႔ရန္ လာေရာက္တဲ့အခါမွာ “ပတၱျမားရတနာကို အလိုရွိတဲ့အတြက္ ပတၱျမားရတနာကို ေပးလွဴ ပါ”ဟု ေတာင္းခံလိုက္ပါတယ္။ နဂါးမင္းလည္း ခပ္ျမန္ျမန္ပဲ ျပန္သြားလိုက္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔ ဒုတိယအႀကိမ္ လာတဲ့အခါလည္း အလားတူ အလွဴခံျပန္တယ္။နဂါးမင္းလည္း ေနာက္ေၾကာင္းလွည့္ကာ ျပန္သြားလိုက္ပါတယ္။ေနာက္တစ္ေန႔ တတိယအႀကိမ္ လာတဲ့အခါမွာလည္း ဂဂၤါျမစ္ကို ျဖတ္ကူးေနတုန္းဆဲဆဲမွာပဲ လွမ္းၿပီးေတာ့ အလွဴ ခံျပန္တယ္။ အဲဒီအခါမွာ နဂါးမင္းက“ဒီပတၱျမားရတနာရဲ႕ စြမ္းအားေၾကာင့္ သူ႕မွာ တန္ခိုးအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႕ ျပည့္စုံေနတာျဖစ္ေၾကာင္း, ဒီပတၱျမားရတနာကို မလွဴ ဒါန္းႏိုင္ေၾကာင္း, အေတာင္းအရမ္း ထူေျပာလြန္းလွတဲ့ ဒီလိုပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးထံသို႔ ေနာက္ထပ္ ဘယ္ေတာ့မွ မလာလိုေၾကာင္း”စသည္တို႔ကို ေျပာဆိုကာ ျပန္သြားလိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္လည္း ရေသ့ငယ္ထံသို႔ ဘယ္ေတာ့မွ မလာေရာက္ေတာ့ပါ။

☆ ထိုအခါက်မွ ရေသ့ငယ္လည္း နဂါးမင္းမလာေတာ့တဲ့အတြက္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ကာ ေရွးကထက္ ပို၍ပို၍ က်ဳံလွီသြားခဲ့တယ္၊ ႐ုပ္အဆင္းေတြလည္း ပို၍ပို၍ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးလာတယ္၊ အသားအေရာင္အဆင္းေတြ
လည္း ဖက္ရြက္ေလ်ာ္ကဲ့သို႔ ပို၍ပို၍ ေဖ်ာ့ေတာ့လာတယ္၊ ခႏၶာကိုယ္လည္းပို၍ပို၍ အေၾကာၿပိဳင္းၿပိဳင္း ထလာတယ္။

☆ ဒီလိုအျခင္းအရာကို ျမင္ေတြ႕ရတဲ့အခါ ေနာင္ေတာ္ရေသ့က နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ တရားဓမၼျပကာ ဆိုဆုံးမေပးေတာ္မူပါတယ္။ ဒီ၀တၳဳဇာတ္ေၾကာင္းကို ေဟာၾကားေတာ္မူၿပီးေနာက္ ဘုရားရွင္က ရဟန္းေတာ္ေတြကို ဆက္
လက္ကာ ဒီလို ဆိုဆုံးမေတာ္မူပါတယ္ ..။

☆ “ရဟန္းတို႔ ...တိရစၧာန္ျဖစ္ၾကတဲ့ သတၱ၀ါေတြေသာ္မွလည္း ေတာင္း-ရမ္းျခင္းကို မႏွစ္ၿခိဳက္ျခင္း ျဖစ္တုံေသး၏၊ ေတာင္းဆိုမႈကို အလိုမရွိျခင္းျဖစ္တုံေသး၏။ လူသားျဖစ္ၾကတဲ့ သူေတြမွာ အဘယ္မွာလွ်င္ ေျပာဆိုဖြယ္
ရွိႏိုင္ပါေတာ့အံ့နည္း ..” (ဝိ၊၁၊၂၂၁။)

☆ ဒီလို ဘုရားရွင္က ဆက္လက္ကာ ဆိုဆုံးမေတာ္မူလိုက္ပါတယ္။

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
☆ ငွက္ေတြေသာ္မွလည္း ေတာင္းရမ္းျခင္းကို မႏွစ္ၿခိဳက္ၾကပါ ☆
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

☆ တစ္ခ်ိန္မွာ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးဟာ ဟိမ၀ႏၲာေတာအတြင္း ေတာင္၀ွမ္းတစ္ေနရာမွာ သီတင္းသုံးေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဒီရဟန္းေတာ္ သီတင္းသုံးေတာ္မူတဲ့ ေနရာေဒသႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းမွာ ၫြန္အိုင္ႀကီး တစ္ခု ရွိေနတယ္။ ထိုၫြန္အိုင္ကို အမွီျပဳကာ ၫြန္အိုင္၀န္းက်င္မွာ တည္ရွိတဲ့ ေတာအုပ္ႀကီးအတြင္းမွာ ဒီငွက္ေတြက ေနထိုင္ၾကတယ္။ ဒီၫြန္အိုင္ႀကီးမွာ ေန႔အခါ က်က္စားၿပီးေတာ့ ညအခါ ေတာအုပ္ႀကီးအတြင္းသို႔ ျပန္လာၾကတယ္။ ညဥ့္ဦးယာမ္မွာေရာ မိုးေသာက္ယာမ္မွာေရာ ဒီငွက္ေတြက ဆူညံမႈ အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြကို ျပဳလုပ္ၾကတယ္။ ဒီငွက္သံေတြရဲ႕ ဆူညံမႈေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္ဟာ ထိုေတာအုပ္အတြင္းမွာ မေပ်ာ္ေမြ႕မႈ ျဖစ္လာတယ္။ ၀ါဆို၀ါကပ္ဖို႔ရန္ အခ်ိန္ နီးကပ္လာတဲ့အခါ ထိုရဟန္းေတာ္ဟာ ဘုရားရွင္ထံေတာ္ေမွာက္သို႔ ျပန္လည္ႂကြေရာက္သြားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။မိမိေနထိုင္သီတင္းသုံးရာ ေတာအုပ္အတြင္းမွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ငွက္ေတြရဲ႕ ဆူညံမႈ အမ်ဳိးမ်ဳိးကိုလည္း ဘုရားရွင္အားတင္ျပေလွ်ာက္ထားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

☆ ထိုအခါမွာ ဘုရားရွင္က “ခ်စ္သားရဟန္း ... သင္ဟာ ဒီငွက္ေတြရဲ႕ဒီေတာအုပ္အတြင္းသို႔ မလာျခင္းကို အလိုရွိပါသလား?” -- ဒီလို ဘုရားရွင္ကေမးျမန္းေတာ္မူလိုက္ပါတယ္။ အလိုရွိပါေၾကာင္းကို ဒီရဟန္းေတာ္က
ဘုရားရွင္အား တင္ျပေလွ်ာက္ထားလိုက္တဲ့အခါ ဘုရားရွင္က ထိုေတာသို႔တစ္ဖန္ ျပန္သြားကာ ညဥ့္ဦးယာမ္၌ သုံးႀကိမ္, မဇၩိမယာမ္၌ သုံးႀကိမ္,မိုးေသာက္ယာမ္၌ သုံးႀကိမ္ - တစ္ညလွ်င္ ကိုးႀကိမ္ ကိုးႀကိမ္ ေအာက္ပါ
အတိုင္း ရြတ္ဆိုရန္ ေတာင္းခံရန္ အၾကံေပးေတာ္မူလိုက္ပါတယ္။

☆ ဤေတာအုပ္အတြင္း မွီတင္းေနထိုင္ၾကကုန္ေသာ အိုငွက္အေပါငး္တ႔ုိ...ငါ၏ စကားကို နားေထာင္ၾကပါကုန္ေလာ့၊ ငါ့အား ငွက္ေတာင္ျဖင့္ အလိုရွိ၏၊ငွက္တစ္ေကာင္ တစ္ေကာင္သည္ အေတာင္ တစ္ခုစီ တစ္ခုစီ ငါ့အားေပးလွဴၾကပါ။ (ဝိ၊၁၊၂၂၂။)

☆ ဒီလို ဘုရားရွင္က အၾကံေပးေတာ္မူလိုက္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အၾကံေပးေတာ္မူခ်က္အတိုင္း ဒီရဟန္းက ထိုေတာအုပ္သို႔ပင္ တစ္ဖန္ ျပန္ႂကြေတာ္မူကာ တစ္ညလွ်င္ ကိုးႀကိမ္ ကိုးႀကိမ္ အထက္ပါအတိုင္း ရြတ္ဆိုကာ
ငွက္ေတာင္မ်ားကို အလွဴခံေတာ္မူပါတယ္။

☆ ဒီေနရာမွာ ဒီရဟန္းရဲ႕ ေတာင္းခံမႈကို ငွက္အေပါင္းတို႔ ၾကားသိႏိုင္ရန္နားလည္ႏိုင္ရန္အတြက္ ဘုရားရွင္က တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ျဖင့္ အဓိ႒ာန္ထားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားရွင္၏ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ ငွက္အေပါင္းတို႔
ကလည္း “ရဟန္းေတာ္က ငွက္ေတာင္ေတြကို အလွဴခံယူေနေၾကာင္းကို”နားလည္သေဘာေပါက္ခဲ့ၾကတယ္။ ထိုအခ်ိန္အခါမွာ ထိုငွက္ေတြဟာ ထိုေတာအုပ္အတြင္းမွာ မေနထိုင္ၾကေတာ့ဘဲ အျခားတစ္ေနရာသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕သြားခဲ့ၾကတယ္။ ေနာက္ထပ္ ဘယ္ေတာ့မွ ထိုေတာအုပ္သို႔ ျပန္မလာၾကေတာ့ပါ။

☆ ဒီ၀တၳဳဇာတ္ေၾကာင္းကို ေဟာၾကားေတာ္မူၿပီးေနာက္ ဘုရားရွင္ကအာဠ၀ီရဟန္းေတာ္ေတြကို ဆက္လက္ကာ ဒီလို ဆိုဆုံးမေတာ္မူပါတယ္ ..။

☆ “ရဟန္းတို႔ ... တိရစၧာန္ျဖစ္ၾကတဲ့ သတၱ၀ါေတြေသာ္မွလည္း ေတာင္းရမ္းျခင္းကို မႏွစ္ၿခိဳက္ျခင္း ျဖစ္တုံေသး၏၊ ေတာင္းဆိုမႈကို အလိုမရွိျခင္းျဖစ္တုံေသး၏။ လူသားျဖစ္ၾကတဲ့ သူေတြမွာ အဘယ္မွာလွ်င္ ေျပာဆိုဖြယ္
ရွိႏိုင္ပါေတာ့အံ့နည္း”ဒီလို ဘုရားရွင္က ဆက္လက္ကာ ဆိုဆုံးမေတာ္မူလိုက္ပါတယ္။ (ဝိ၊၁၊၂၂၂။)

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
☆ ေတာင္းရမ္းမႈကို ရြံရွာစက္ဆုပ္ေတာ္မူတဲ့ ရ႒ပါလ ရွင္ရေသ့ ☆
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

☆ ေရွးယခင္တစ္ခ်ိန္က ျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုကို ထုတ္ေဖာ္ကာဘုရားရွင္က ရဟန္းေတာ္ေတြကို ဆက္လက္ဆုံးမေတာ္မူျပန္တယ္။ တစ္ခ်ိန္တုန္းက ရ႒ပါလ အမည္ရွိတဲ့ ရွင္ရေသ့တစ္ဦး ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီရွင္ရေသ့ရဲ႕ ဖခင္ကား ႂကြယ္၀ခ်မ္းသာသူ တစ္ဦးလည္း ျဖစ္တယ္။ သဒၶါတရားလည္းေကာင္းမြန္သူျဖစ္တယ္။ အလွဴ ခံပုဂၢိဳလ္ မ်ားထိုထိုတို႔ကိုလည္း အယုတ္အျမတ္မေရြး အနည္းအမ်ားမေရြး ေပးကမ္းလွဴဒါန္းေလ့ ရွိခဲ့တယ္၊ သားျဖစ္သူရ႒ပါလ ရွင္ရေသ့ကိုလည္း အလိုရွိရာကို ေတာင္းခံပါရန္ အႀကိမ္ႀကိမ္ေလွ်ာက္ထားခဲ့တယ္။ သို႔ေသာ္ ရ႒ပါလ ရွင္ရေသ့ကား ဖခင္ျဖစ္သူထံ၌တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ်ေသာ္လည္းပဲ မေတာင္းခံခဲ့စဖူးပါ။ တစ္ေန႔မွာ ဖခင္ျဖစ္သူက ရွင္ရေသ့အား အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ သူရဲ႕ထံမွာ အလိုရွိရာပစၥည္းကို မေတာင္းခံပါသလဲလို႔ ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားခဲ့တယ္။ အဲဒီအခါမွာ ရ႒ပါလရွင္ရေသ့က အလြန္မွတ္သားဖြယ္ရာ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ အတုယူဖြယ္ရာေကာင္းလွတဲ့ ဂါထာကေလး တစ္ပုဒ္ျဖင့္ အေျဖ ျပန္ေပးခဲ့တယ္။ ဒီဂါထာကေလးကို နာၾကည့္ၾကရေအာင္ ..။

ယာစေကာ အပၸိေယာ ေဟာတိ၊ ယာစံ အဒဒမပၸိေယာ။
တသၼာဟံ တံ န ယာစာမိ၊ မာ ေမ ၀ိေဒႆ နာ အဟု။(ဝိ၊၁၊၂၂၂။)

ဒီဂါထာရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ ---

၁။ ေတာင္းလွ်င္ မုန္းတတ္တယ္။ (ယာစေကာ အပၸိေယာ ေဟာတိ)

၂။ ေတာင္းလို႔ မေပးလွ်င္လည္း မုန္းတတ္တယ္။ (ယာစံ အဒဒမပၸိေယာ)

၃။ ဒါေၾကာင့္ ငါ မေတာင္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ (တသၼာဟံ တံ န ယာစာမိ)

၄။ သင္ႏွင့္ ငါတို႔ ေမတၱာတရား ပ်က္ျပားျခင္း မျဖစ္ေစခ်င္ပါ။ (မာ ေမ
၀ိေဒႆ နာ အဟု)ု ..

ဒီလို ရွင္ရေသ့က ျပန္ၿပီးေတာ့ အေျဖေပးေတာ္မူလိုက္ပါတယ္။

ဒီထုံးေဟာင္းကို အတုယူကာ က်င့္ေစေတာ္မူလိုတဲ့အတြက္ ဘုရားရွင္ကလည္း ဒီထုံးေဟာင္းကို ထုတ္ေဆာင္ကာ ရဟန္းေတာ္တို႔ကို ဆိုဆုံးမေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္​။

☆ Buddhavasa Tiloka☆

No comments:

Post a Comment