Thursday, February 9, 2017

စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမွ ဦးႏု အတြက္ ပဌာန္းတရားေတာ္


ဆရာေတာ္ၾကီး ။ ။ တကာႀကီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ေနစဥ္အခါက ၿမင္းၿခံ ဂူေက်ာင္း ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးက၀ိ ရွိတယ္လို႔ မႀကားဘူးလား။

ဦးန ။ ။ ၾကားပါ၏ ဘုရား။

ဆရာေတာ္ၾကီး ။ ။ အဲဒါ ဟိတ္ခတ္တာ၊ ေဟတု ပစၥေယာ လို႔ ေခၚတယ္၊ ၎ေနာက္ သြားအုံးမွ ပါေလ လို႔ အာရုံက မဆန္႔ဘူးလား။

ဦးန ။ ။ ဆန္႔ပါ၏ ဘုရား။

ဆရာေတာ္ၾကီး ။ ။ အဲဒီ အာရုံ ဆန္႔တာကုိ အာရမၼဏ ပစၥေယာ လို႔ ေခၚတယ္။ေနာက္တဖန္ အိမ္မွာ က်ီးစားစား ေခြးစားစား ဘုန္းေတာ္ႀကီး၏ ေၿခရင္းသို႔ မေ၇ာက္ေရာက္ေအာင္ သြားအုံးမွဘဲလို႔ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို အာရုံက ဆြဲလာ၍ အခုဘုန္းႀကီးေၿခေတာ္ရင္းသို႔ ေရာက္လာတာဟာ ဒကာႀကီး လာခ်င္လို႔ လာတာ မဟုတ္ဘူး၊ ခႏၶာကိုုယ္ႀကီးကို အာရုံက အဓိပတိတပ္၍ ဆြဲလာၿခင္းေႀကာင္႔ အဓိပတိ ပစၥေယာ လို႔ ေခၚတယ္။

ဦးန ။ ။ မွန္လွပါ၏ ဘုရား။

ဆရာေတာ္ၾကီး ။ ။ အဲဒါ ဘာေႀကာင္႔ လာရတာလဲ ဆိုလ်င္ ေရွးက ဘုန္းႀကီးႏွင္႔ ေတြ႕ခဲ႔ရဘူးလို႔ ခုေတြ႔ခ်င္တယ္။ ခု ေတြ႔ခ်င္လို႔ ေတြ႔ရၿပန္တယ္၊ ေနာင္ကုိလဲ ေတြ႔ရေလအုံးမယ္။ဒကာႀကီး ၀က္သားမ်ား စားဘူးသလား။

ဦးန ။ ။ စားဘူးပါ၏ ဘုရား။
ဆရာေတာ္ၾကီး ။ ။ အဲ ေရွးက ၀က္သားကို စားခဲ႔ ဘူးလို႔ ခုစားခ်င္တယ္။ ခုစားခ်င္လို႔ စားရၿပန္တယ္၊ ေနာင္ကို လဲ စားရေလအုံးမယ္။
ဆရာေတာ္ၾကီး ။ ။ ေခြးသားေကာ စားဘူးပါသလား။
ဦးန ။ ။ မစားဘူးပါ ဘုရား။
ဆရာေတာ္ၾကီး ။ ။ အဲ ေရွးက ေခြးသား မစားဘူးလို႔ ခု မစားခ်င္ဘူး၊ ခု မစားခ်င္လို႔ ခု မစားဘူး၊ ေနာင္ကိုလဲ စားရမွာ မဟုတ္ဘူး။ေရွးက ဒီ တရားမ်ိဳးကိုု နာခဲ႔ ရဘူးလို႔ ခု နာခ်င္တယ္။ ခု နာခ်င္လို႔ နာရၿပန္တယ္၊ ေနာင္ကို လဲ နာရေလအုံးမယ္။ အနႏၱရ၊ သမနႏၱရ ၊ သဟဇာတ ၊ အညမည ပစၥည္း ဆက္မသြားဘူးလား၊
ဦးန ။ ။ သြားပါ၏ ဘုရား။
ဆရာေတာ္ၾကီး ။ ။ ဘုန္းႀကီး၏ ေၿခရင္းေရာက္ေတာ႔ ဘုန္းႀကီးက ေရွးဦးစြာ ဘုရားကန္ေတာ႔၊ ေမတၱာပို႔ ၊ အမွ်ေ၀ ၊ မိမိ ခႏၶာကိုယ္ကုိ ဘုရားလွူဳ၊ ႏွာသီးဖ်ားမွာ စိတ္ကုိထား၊ ေလတိုးထိေတာ႔ သိလိမ္႔ မယ္။ သိတဲ႔ အေပၚ သတိထားရမယ္။ ေၿပာေတာ႔ နိႆယ ပစၥေယာ၊ ဥပနိႆယ ပစၥေယာလို႔ ေခၚတယ္။

ဦးန ။ ။ မွန္လွပါ ဘုရား။

ဆရာေတာ္ၾကီး ။ ။ အားထုတ္ဆဲ အခိုက္အတန္႔ မွာ မ်က္စိကေတာ႔ ေတာင္ႀကည္႔ ေၿမာက္ႀကည္႔ ႀကည္႔ေသးရဲ႕လား။

ဦးန ။ ။ မႀကည္႔ပါ ဘုရား။

ဆရာေတာ္ၾကီး ။ ။ နားကေကာ ဟိုေထာင္ သည္ေထာင္ ေထာင္ေသးရဲ႔႕လား။

ဦးန ။ ။ မေထာင္ပါ ဘုရား။

ဆရာေတာ္ၾကီး။ ။ နားေခါင္းကေကာ ဟိုရူ သည္ရူ ရူေသးရဲ႕လား။

ဦးန ။ ။ မရူပါ ဘုရား။

ဆရာေတာ္ၾကီး ။ ။ ပါးစပ္ကေကာ ဟိုစားခ်င္ သည္စားခ်င္ ရွိေသးရဲ႕႔လား။

ဦးန ။ ။ မရွိပါဘုရား။

ဆရာေတာ္ၾကီး ။ ။ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကေကာ ဟိုသြားခ်င္ ဒီသြားခ်င္ ရွိေသးရဲ႕လား။

ဦးန ။ ။ မရွိပါဘုရား။

ဆရာေတာ္ၾကီး။ ။ အဲဒီေတာ႔ စကၡဳ ေသာတ ဃာန ဇိ၀ွါ ကာယ ဆိုတဲ႔ ဣေၿႏၵ ငါးပါး မလုံဘူးလား။
လုံပါ၏ ဘုရား။အဲဒါ ဣၿႏၵိယ ပစၥေယာ လို႔ ေခၚတယ္ကြဲ႕ ။မိမိ ႏွာသီးဖ်ားမွာ ေလတိုးထိတာကို သတိႏွင္႔ သုံးသပ္ပါမ်ားေသာ္ စ်ာန္ သတၱိ ဆိုတာ ၿဖစ္ေပၚလာလိမ္႔မယ္၊ ကိေလသာေတြ ေလာင္ကြ်မ္းသြားတာကို စ်ာန္လို႔ ေခၚတယ္ကြဲ႕၊ အဲဒါ စ်ာန ပစၥေယာ ပဲ။

ဦးန ။ ။ မွန္လွပါ ဘုရား၊

ဆရာေတာ္ၾကီး ။ ။ ဘုန္းႀကီးက ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ ပူမွန္းသိတဲ႔အခါ ေအးမွန္းသိတဲ႔ အခါမ်ိဳး က်ေတာ႔ ပူမွဳ႕ႏွင္႔ သိမွတ္မွဳ႕ ၊ ေအးမွဳ႕ႏွင္႔ သိမွတ္မွဳ႕ ေတြ ခ်ဳပ္သြားလိမ္႔မယ္၊ အဲဒါ မဂ္ခရီး ေရာက္ၿခင္းေႀကာင္႔ မဂၢ ပစၥေယာ လို႔ ေခၚတယ္။

ဦးန ။ ။ မွန္လွပါဘုရား။

ဆရာေတာ္ၾကီး ။ ။ ၎မဂ္ ခရီးကို သြားပါမ်ား၍ သမာဓိ အားေကာင္းလာေသာ္ ၿဖစ္ၿခင္း ခ်ဳပ္ၿခင္းကို သိေသာ ဥာဏ္အၿမင္ရင္႔သန္လာၿခင္းေႀကာင္႔မရွိတာကိုလဲ ေက်းဇူးၿပဳလိမ္႔မယ္၊ ရွိတာကိုလဲ ေက်းဇူးၿပဳလိမ္႔မယ္၊ မရွိတာက ငါ႔ေၿခ ငါ႔လက္ ငါ႔ေခါင္း ၊ ရွိတာက စိတ္ ေစတသိက္ ရုပ္ နိဗၺာန္ ပရမတၳတရားပဲ။ကင္းတာကိုလဲ ေက်းဇူးၿပဳလိမ္႔မယ္၊ မကင္းတာကို လဲ ေက်းဇူးၿပဳလိမ္႔မယ္၊မကင္းတာက သခၤတ ဓာတ္၊ ကင္းတာက အသခၤတ ဓာတ္ မဟုတ္လား။

ဦးန ။ ။ ဟုတ္ပါ၏ ဘုရား။
ဆရာေတာ္ၾကီး ။ ။ အဲဒါ အတၳိ ပစၥေယာ ၊ နတၳိ ပစၥေယာ၊ ၀ိဂတ ပစၥေယာ၊ အ၀ိဂတ ပစၥေယာ လို႔ေခၚတယ္၊

No comments:

Post a Comment