Monday, November 7, 2016

ခႏၶာငါးပါး

႐ႈပကၡႏၶာ၊ ေ၀ဒနကၡႏၶာ၊ သညာကၡႏၶာ၊ သခၤါရကၡႏၶာ၊
၀ိညာဏကၡႏၶာ။

႐ုပ္
   ခႏၶာကိုယ္ႀကီးရထားတာဟာ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ဘာျဖစ္လဲ။
ငယ္ရြယ္တဲ့ပုဂၢဳိလ္ဆိုရင္ အၿမဲတမ္းလွလို႔ ၀လုိ႔ အၿမဲတမ္း
က်န္းမာလို႔ မေနခ်င္ဘူးလား။ အဲဒီ႐ုပ္ခႏၶာက  ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္
တုိင္းျဖစ္ရဲ႔လား။ မျဖစ္ပါဘူး။. မိတ္ေဆြဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ႕အလို
က်လိုက္ေလ်ာတယ္။ ရန္သူဆိုတာကိုယ့္ရဲ႕ဆန္႔က်င္ဘက္ကို
လုပ္တယ္။ ႐ုပ္တရားေတြက ဆန္႔က်င္ဘက္လုပ္ေနတာ ။
မ်က္စိမမႈန္ခ်င္ဘူး၊ မႈန္တာပဲ။ နားမထိုင္းခ်င္ဘူး၊ ထိုင္းတာ
ပဲ။ ဆံပင္မျဖဴခ်င္ဘူး၊ ျဖဴလာမယ္။ ပါးေရမတြန္႔ခ်င္ဘူး၊ တြန္႔
လာမယ္။ ကိုယ္ေျပာတာတခုမွမလုပ္ဘူး၊ ဆန္႔က်င္ဘက္လုပ္
တယ္။

ေနာက္ဆံုးဒီခႏၶာဟာ ထာ၀ရမၿမဲတဲ့အရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္
အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္အေၾကာင္းမညီညြတ္ေတာ့ဘူး
ဆိုရင္ ဒီခႏၶာကိုယ္ႀကီးဟာ သူ႔သဘာ၀အတိုင္း ရပ္စဲလိုက္
တယ္။ ဒါေၾကာင့္လူဟာေသရတာပဲမဟုတ္လား။ လူမေသ
ခင္ကပဲ မ်က္စိကြယ္သြားတယ္။ နားကန္းသြားတယ္။ လူမ
ေသခင္ကပဲ တခ်ဳိ႔    ႐ုပ္ေတြ  ပ်က္သြားတယ္။  ဒါေၾကာင့္
ျမတ္စြာဘုရားက ၀ဇကံ႐ႈပံ၊ ႐ုပ္တရားဆိုတာ။ ၀ဇက၊ လူ
သတ္သမားပဲ။ သူပဲလူေတြကိုသတ္တာ။ ဒီ့ျပင့္လူကသတ္
တာမဟုတ္ဘူး၊ အတြင္းလူကသတ္တာ။

ေ၀ဒနာ
ထို႔အတူ ေ၀ဒနာဆိုတဲ့ ခံစားခ်က္ကိုၾကည့္။ လူေတြက
လူေတြက ခံစားခ်က္နဲ႔ပတ္သတ္လာလို႔ရွိရင္ ခံစားခ်က္က
အနည္းဆံုးသံုးမ်ဳိးရွိတယ္။ သုခရယ္၊ ဒုကၡရယ္၊ အဒုကၡမ
သုခရယ္။ သုခဆိုတာကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာ။ ဒုကၡ
ဆိုတာ ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲ။ အဒုကၡမသုခဆိုတာ
ခ်မ္းသာတာလည္းမဟုတ္ဘူး၊ ဆင္းရဲတာလည္းမဟုတ္
ဘူးဆိုတဲ့ ခံစားခ်က္။ အာ႐ုံေပၚမွာဒီလိုခံစားခ်က္သံုးမ်ဳိး
ဟာ တခါတခါလွည့္ၿပီးျဖစ္တယ္။ အဲဒီခံစားခ်က္သံုးမ်ဳိး
သည္တည္ၿမဲေနတာမဟုတ္ဘူးတဲ့။
ကဲတရားခ်စ္ခင္သူေတာ္စင္ပရိသတ္တို႔ စဥ္းစားၾကည့္။
အစဥ္ထာ၀ရ ၀မ္းနည္းေနတာမရွိသလို အစဥ္ထာ၀ရ
၀မ္းသာေနတာေကာရွိရဲ႔လား။ ၀မ္းနည္းတာလည္းတစ္
ခဏပဲ။ ၀မ္းသာတာလည္း တစ္ဏပဲ။ ေလာကမွာလူေတြ
၀မ္းနည္းစရာရွိရင္ ၀မ္းနည္းၿပီး အခုငို၊ ေတာ္ေတာ္ၾကာ
ရယ္ေနၾကတာေတြ႔ရျပန္တယ္။ အခုရယ္၊ ေတာ္ေလး
ၾကာငိုတာေတြ႔ရျပန္တယ္။ မေတြ႔ရဘူးလား။ ဘယ္ဟာမွ
မတည္ၿမဲဘူးတဲ့။ ေ၀ဒနာလည္းသူ႔သက္တမ္းအရ ေသ
ေသသြားတာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူေသရင္လည္းက်န္
တာေတြေသရတတ္ျဖစ္လို႔ သူ႔ကိုလူသတ္သမား၊ ရန္သူ
တဲ့။ ကိုယ္က၀မ္းသာခ်င္တယ္။ သူက၀မ္းနညူ္တယ္။
၀မ္းသာတာကို ၀မ္းနည္းတယ္ဆိုတာ ကိုယ့္အလိုကုိ
လိုက္တာလား ဆန္႔က်င္တာလား။ ဆန္႔က်င္တာပါ။
ဆန္႔က်င္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္သူ႔ကို ရန္သူလုိ႔သတ္မွတ္
တာ။

သညာ
ထို႔အတူပဲ သညာ၊ သညာဆိုတာ အာ႐ုံတစ္ခုခုကိုေတြ႔
လိုက္တဲ့အခါမွာ   စိတ္ထဲမွာ မွတ္တမ္းတင္လိုက္တာ။
မွတ္လိုက္တယ္။ ဆုိပါစို႔  အျဖဴ၊  အ၀ါ၊  အနီ၊  အစိမ္း
အေရာင္ကိုၾကည့္ၿပီး  မွတ္လိုက္တယ္။  ေနာက္တစ္ခါ
ေတြ႔ရင္ အရင္တခါမွတ္လိုက္တဲ့အတိုင္းပဲ ဒါကအျဖဴ၊
ဒါကအနီ၊ ဒါကအစိမ္း၊ ဒါကအ၀ါ မသိဘူးလား။  အဲဒါ
သညာေၾကာင့္သိတာ။     လူဆိုရင္လည္း   မွတ္လုိက္
တယ္ေလ။ ပထမစေတြ႔တဲ့ဒီလူကို အရပ္ရွည္ရွည္ (သို႔)
အရပ္ပုပု။ ပိန္ပိန္ (သို႔) ၀၀။ အသားအေရာင္ျဖဴတယ္ညိဳ
တယ္။တခါတည္းမွတ္လိုက္တာ။အဲဒီမွတ္ထားတဲ့အတိုင္း
ေနာက္တစ္ခါျပန္ေတြ႕ေတာ့မသိဘူးလား။ အဲဒါသညာရဲ႔
သေဘာေတြတဲ့။ အဲဒီလို   သညာကမွတ္ထားတဲ့ သညာ
ဟာလည္း တည္ၿမဲတာ  မဟုတ္ဘူးတဲ့။  သူလဲတစ္ခဏ
ပဲျဖစ္ၿပီးေတာ့ တစ္ခဏတည္း  ပ်က္သြားတာ ျဖစ္သည့္
အတြက္ေၾကာင့္ရန္သူပဲ။ ကိုယ္မွတ္ခ်င္တဲ့အတိုင္းမွတ္
လို႔မရဘူး။ သညာေပ်ာက္သြားတာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိ
တယ္။ တစ္ခါတစ္ရံလြဲမွားစြာေျပာတာေတြရွိတယ္။
ဒါေၾကာင့္သညာဟာလည္းကုိယ့္ဆႏၵအတိုင္းမျဖစ္ဘူး။
ဆန္႔က်င္တတ္လို႔ရန္သူလို႔ဒီလိုသတ္မွတ္တယ္။

သခၤါရ
  ထို႔အတူ သခၤါရဆိုတာ အေတြးေတြ၊ အႀကံေတြ၊ လိုခ်င္
တာေတြ၊ မုန္းတီးတာေတြစသည္ျဖင့္ လူရဲ႔စိတ္ထဲမွာျဖစ္
ေပၚလာတဲ့ က်န္တဲ့သေဘာတရားေတြဟာလည္းပဲတည္
ၿမဲတယ္ဆိုတာ တစ္ခုမွမရွိဘူး။ ဒီ့ျပင့္ဟာမၾကည့္နဲ႔ စိတ္
ဆိုးတာပဲၾကည့္။ စိတ္ဆိုးတယ္ဆိုတာအၿမဲတမ္းဆိုးတာ
လား တစ္ခါတစ္ရံ   ဆိုးတာလား။ တစ္ခါတစ္ရံ ဆုိးတာ
ဟာကိုယ္မႀကိဳက္တဲ့   အနိ႒ာ႐ုံနဲ႔ေတြ႔လို႔ ကိုယ္မႀကိဳက္
တာျဖစ္ရင္စိတ္ဆိုးတယ္။   ဣ႒ာ႐ုံနဲ႔ ေတြ႔ရင္ စိတ္မဆိုး
ျပန္ဘူး။ ျဖစ္လာၿပီးေတာ့လည္း တည္ေနတာမဟုတ္ဘူး။
ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တိုင္း မျဖစ္ဘူး။ ဆိုင္ရာအာ႐ုံေပၚမွာၾကည့္
ၿပီးျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ကိုယ့္ဆႏၵေတြအေပၚမွာ
မလိုက္ေလ်ာလို႔ ရန္သူလို႔သတ္မွတ္တယ္။ သူလည္းပဲ
သူ႔ရဲ႔သက္တမ္းအားေလ်ာ္စြာ တစ္ခဏေလးျဖစ္ၿပီးတစ္
ခဏေလးပ်က္သြားတယ္။ သူလည္းလူသတ္သမားတဲ့။

၀ိညာဏ္
ေနာက္ဆံုး၀ိညာဏ္ဆိုတဲ့ အသိစိတ္ေလးကလည္းဘယ္
ေလာက္လ်င္ျမန္စြာ အာ႐ုံေတြအေပၚမွာ ေျပးလႊားေနတယ္
ဆိုတာ သာမာန္ေနရင္မသိဘူး။ မ်က္စိကျမင္လိုက္ရင္ျမင္
လိုက္တဲ့အာ႐ုံကိုေရာက္သြားတယ္။ နားက အသံၾကားရင္
ၾကားတဲ့အသံကိုေရာက္သြားတယ္။ ႏွာေခါင္းကအနံ႔ရရင္
အနံ႔ရတဲ့ဆီေရာက္သြားတယ္။    တစ္ေနရာတည္းမွာ ရပ္
တည္ၿပီး မေနဘူး။ စိတ္ကိုျမတ္စြာဘုရားက ေမ်ာက္ႏွင့္
ဥပမာေပးထားတယ္။ ေမ်ာက္ဆိုတဲ့အေကာင္ကေတာထဲ
မွာသစ္ပင္ေပၚေနလို႔ရွိရင္ဒီသစ္ကိုင္းဆြဲလိုက္ဟိုသစ္ကိုင္း
ဆြဲလိုက္၊ ဟိုဘက္ကူးလိုက္၊  ဒီဘက္ကူးလိုက္ ၿငိမ္ေနတဲ့
အခါဆိုတာမရွိဘူး။

 ထို႔အတူပဲ အသိစိတ္ကေလးဟာ မ်က္စိနဲ႔ျမင္တဲ့အာ႐ုံ
နားနဲ႔ၾကားတဲ့အာ႐ုံ၊ ႏွာေခါင္းကနံတဲ့အာ႐ုံမ်ဳိးစ့ုေရာက္
တယ္။ အိမ္မွာေနရင္းနဲ႔   မ်က္စိကျမင္ရင္ ျမင္တဲ့ဘက္
စိတ္ကေရာက္သြားျပန္ေရာ။ တစ္ေနရာက ေဒါက္ကနဲ
အသံၾကားလို႔ရွိရင္ ၾကားတဲ့ဆီေရာက္သြားတယ္။ အနံ႔
ကေလးနံလာရင္ ဘာနံ႔လဲလို႔စိတ္ကေရာက္သြားတယ္။
တရားအားထုတ္ၿပီးထြက္ေလ ၀င္ေလကုိ   စိတ္ကမွတ္
ၾကည့္လိုက္ ဘယ္ေလာက္ၾကာေအာင္မွတ္ႏုိင္သလဲလို႔။
အက်င့္ရေအာင္ လုပ္ရတယ္။   အက်င့္မရရင္  ဒီအာ႐ုံ
ကေလးမွာတားလို႔ကိုမရဘူး။ ေျပးေနတယ္။ ေျပးေနတဲ့
ဒီသဘာ၀တရားသည္ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာကိုမျဖစ္ဘူး။
ျဖစ္ခ်င္တိုင္းလဲမျဖစ္သည့္အတြက္ ဒီစိတ္ကေလးဟာ
မိတ္ေဆြမဟုတ္ဘူး။ ရန္သူျဖစ္ေနတယ္တဲ့။

တစ္ခဏေလးအတြင္းမွာ ျဖစ္ၿပီးပ်က္သြားတဲ့အတြက္
ေၾကာင့္ သူလည္းလူသတ္သမားပဲတဲ့။ လူ႔ရဲ႔သႏၱာန္မွာ
အသိစိတ္ကေလးဆံုးသြားလို႔ရွိရင္ က်န္တဲ့သဘာ၀
တရားေတြလည္းအကုန္ပ်က္ဆီးသြားတယ္။ ခႏၶာငါး
ပါးရထားတဲ့ပုဂၢဳိလ္တိုင္းဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းတာဟုတ္ရဲ႕လား။
ဘာျဖစ္လို႔ေသရတုန္းဆိုေတာ့ ဆိုင္ရာအေၾကာင္း
ေၾကာင့္ျဖစ္လာတာ။.ဆိုင္ရာအေၾကာင္းပ်က္ဆီးသြား
တာနဲ႔ သူတို႔လည္းပ်က္ဆီးသြားတာပဲ။ ေစာင္းကေလး
ကိုတစ္ခ်က္တီးလိုက္ရင္ အသံမထြက္လာဘုူးလား။
မတီးပဲထားလိုက္ရင္ အဲဒီအသံဟာေပ်ာက္သြားသ
လား။ တီးတဲ့အခ်ိန္ေလးေပၚလာတာ။ မတီးလို႔ရပ္လိုက္
တာနဲ႔ အသံေပၚထြက္မလာေတာ့ဘူး။ အေၾကာင္းရွိတဲ့
အခ်ိန္က်မွ ေပၚလာတာ။ အေၾကာင္းမရွိတဲ့အခ်ိန္ မ
ေပၚဘူးဆိုတာ ထင္ရွားတယ္။

ေဟတံုပဋိစၥ သမၻဴတာ၊ ေဟတုဘဂၤါ နိ႐ုဇၥ်ေရ အေၾကာင္း
ရွိရင္ေပၚလာၿပီးေတာ့ အေၾကာင္းေပ်ာက္သြားတာနဲ႔တစ္
ၿပိဳင္နက္ဒါေတြဟာလည္းေပ်ာက္သြားတယ္။ မတည္ၿမဲတဲ့
သေဘာေလးကုိေျပာတာ။ ဒီဘ၀ဒီဘက္မွာရွိတဲ့ ဘ၀သံ
သရာထဲမွာေနတဲ့ပုဂၢဳိလ္ေတြဟာ သူတို႔ရထားတဲ့ခႏၶာငါးပါး
ျဖစ္တယ္။ ခႏၶာငါးပါးသည္ ေသတတ္တဲ့သေဘာျဖစ္လို႔
ျမတ္စြာဘုရားက ခႏၶာငါးပါးကို သူသတ္သမားလို႔ေဟာ
ထားတယ္။ ကိုယ့္အလိုအတိုင္းမျဖစ္လို႔ ရန္သူလို႔သေဘာ
ထားတာ။ အဲဒီေတာ့ခႏၶာငါးပါးရထားတဲ့ပုဂၢဳိလ္တိုင္းဟာ
ၿငိမ္းခ်မ္းတာ ဟုတ္ရဲ႔လား။ တကယ္ေတာ့လံုး၀မၿငိမ္းခ်မ္း
ဘူး။ ဟိုကျဖစ္လိုက္ဒီကျဖစ္လိုက္နဲ႔လူေတြဒုကၡေရာက္ေန
ၾကတယ္။ ခဏတစ္ျဖဳတ္ထိုင္ေနရင္တရားနာရင္းေတာင္
ဟိုနားက နာလိုက္၊ ဒီနားကနာလိုက္နဲ႔ ေညာင္းလာတာ
ေတြေတြ႔ရတတ္တယ္။ အၿမဲတမ္းျဖစ္ေနတာ။ ဒါေၾကာင့္
အႏၱရာယ္ကင္းၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ေနရာမဟုတ္ဘူး။ ဘ၀
ဆုိတာ ျပႆနာေတြခ်ည္းပဲ။

ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိ၀ံသ
ဟိုဘက္ကမ္းကၿငိမ္းခ်မ္းတယ္တရားေတာ္မွ

No comments:

Post a Comment