Sunday, November 13, 2016

ဖုိလ္ဝင္စားပံု

ရၿပီးေသာ ဖိုလ္စိတ္မ်ဳိးကို တဖန္ျဖစ္ေစလိုလွ်င္ (ျဖစ္ၿပီးေသာဖိုလ္စိတ္အစဥ္ျဖင့္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို မ်က္ေမွာက္ေတြ႕သိလ်က္ ခံစားလိုလွ်င္) ဖိုလ္သုိ႔ေရာက္ရန္ရည္သန္၍ ျဖစ္ဆဲကိုယ္စိတ္အမူအရာတို႔ကို မွတ္ၿမဲပင္မွတ္အပ္၏။

၀ိပႆနာ႐ႈလွ်င္ ပုထုဇဥ္မွာ နာမ႐ႈပပရိေစၧဒဉာဏ္မွစ၍ ျဖစ္ေပၚျခင္း၊ အရိယာမွာ ဥဒယဘယဉာဏ္မွစ၍ ျဖစ္ေပၚျခင္းသည္ ဓမၼတာပင္တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ မွတ္စ၌ အျဖစ္အပ်က္ႏွစ္ပါးစလံုးကိုသိလ်က္ ဥဒယဗၺယဉာဏ္ျဖစ္ေပၚၿပီးလွ်င္
ဉာဏ္စဥ္အတိုင္းတိုးတက္၍ မၾကာမီပင္ အသိမ္ေမြ႕ဆံုး အေကာင္းဆံုး မွတ္သိမႈျဖစ္ေသာ သခၤါ႐ုေပကၡာဉာဏ္သုိ႔ ေရာက္သြားလိမ့္မည္။ ထိုဉာဏ္အားျပည့္ေသာအခါ၌ သခၤါရၿငိမ္းေသာ နိဗၺာန္အာ႐ုံသို႔ေရွးကလိုပင္ကူးေျပာင္းလ်က္
ဖိုလ္စိတ္အစဥ္ကိုျဖစ္ေပၚလိမ့္မည္။ ဤဖိုလ္စိတ္သည္ ``ေရွးအဖို႔ကအခ်ိန္ကို မပိုင္းျခားဘဲ၀င္စားေသာသူအခ်ဳိ႕မွာ´´တရံတခါ၌ ၅မိနစ္ခန္႔၊ ၁၀မိနစ္ခန္႔၊ ၁၅မိနစ္ခန္႔၊ နာရီ၀က္ခန္႔၊ တနာရီခန္႔စသည္ျဖင့္ ၾကာျမင့္စြာလဲ ျဖစ္တတ္၏။
အ႒ကထာတို႔၌ တေန႔လံုး တညလံုးေသာ္လဲ ျဖစ္တတ္သည္။ ပိုင္းျခားဓိ႒ာန္ထားေသာ ကာလပတ္လံုးျဖစ္တတ္သည္ဟု မိန္႔ဆို၏။ ထိုႏွင့္ညီစြာပင္ ယခုကာလ၌လဲ သမာဓိ ၀ိပႆနာထက္သန္ေသာသူမ်ားမွာ ၁နာရီ၊ ၂နာရီ၊
၃နာရီစသည္ျဖင့္ ပိုင္းျခားထားသည့္အတိုင္း ၾကာျမင့္စြာဖိုလ္၌ တည္တံ့ေနသည္ကို ေတြ႕ၾကရ၏။ ဖ်က္လိုမွဘဲပ်က္ပါေစဟု ေရွးအဖို႔ကပိုင္းျခားထားလွ်င္ အလိုမရွိေသာအခါက်မွပင္ ေကာင္းစြာထ၏။ သို႔ေသာ္ တစ္နာရီ၊ ႏွစ္နာရီ
စသည္ၾကာလွ်င္ကား အၾကားအၾကား၌ ဆင္ျခင္တဲ့စိတ္မ်ား ျဖစ္တတ္ေသး၏။ ထုိစိတ္မ်ားကို ၄ခ်က္၊ ၅ခ်က္ခန္႔မွတ္လိုက္လွ်င္ ဖိုလ္သို႔တဖန္ ေရာက္သြားျပန္၏၊ ဤနည္းျဖင့္အားရသည့္တိုင္ေအာင္ နာရီေပါင္းမ်ားစြာတည္တံ့ေန
သည္ကိုလဲ ေတြ႕ၾကရ၏။ ဤဖိုလ္စိတ္မ်ားျဖစ္ေပၚေနစဥ္၌ သခၤါရအလံုးစံုခ်ဳပ္ၿငိမ္းေသာနိဗၺာန္အာ႐ုံမွာသာလွ်င္ စိတ္သည္တည္တံ့လ်က္ရွိ၏။ ထိုမွတပါး ဘယ္အာ႐ုံကိုမွ်မသိ။ နိဗၺာန္ဟူသည္မွာလဲ ဤေလာက တပါးေသာေလာက
တို႔ႏွင့္ဆိုင္ေသာ ႐ုပ္နာမ္သခၤါရတရား ပညတ္တရားတို႔မွ အလြတ္သီးျခားသေဘာတရားေပတည္း။ သို႔ျဖစ္၍ ဖိုလ္၀င္စားခုိက္၌ မိမိခႏၶာကိုယ္စေသာ ဤေလာကတပါးေသာေလာကတို႔၏အေၾကာင္းကို ဘာမွသတိမရၿပီ။
မသိၿပီ။ ႀကံစည္စဥ္းစားမႈအလံုးစံုကင္း၏။ ျမင္စရာၾကားစရာေတြ႕ထိစရာ နံစရာအာ႐ုံမ်ားထင္ရွားရွိေနေသာ္လဲဘာကိုမွ် မသိၿပီ။ အပၸနာဇ၀နံ ဣရိယာပထမၸိ သႏၷာေမတိ ဟူသည္ႏွင့္အညီ ဣရိယာပုတ္လဲခုိင္ခံ့၏။
ထိုင္လ်က္၀င္စားေနလွ်င္လဲ ထိုင္မႈကိုယ္အမႈအရာသည္ မူလကအတိုင္းပင္ တည္တံ့လ်က္ရွိ၏။ ယိမ္းယိုင္ျခင္း၊ ညႊတ္က်ျခင္း၊ ယြင္းပ်က္ျခင္းမရွိၿပီ။ ဖိုလ္စိတ္အစဥ္ျပတ္သြားေသာအခါ၌ သခၤါရၿငိမ္းတဲ့သေဘာ ထိုၿငိမ္းရာသို႔
ေရာက္သြားတဲ့သေဘာမ်ားကို ဆင္ျခင္မႈျဖစ္ေစ ပံုသ႑ာန္စေသာ အာ႐ုံတစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကို ေတြ႕ျမင္မႈျဖစ္ေစ၊ စဥ္းစားမႈျဖစ္ေစ ေရွးဦးစြာထင္ရွားျဖစ္တတ္၏။ ထို႔ေနာင္မွတ္ၿမဲမွတ္ျခင္း၊ ၾကည္လင္ျခင္း၊ ဆင္ျခင္ျခင္းစေသာ
စိတ္တို႔သည္ ထိုက္သည့္အားေလ်ာ္စြာ ျဖစ္ကုန္၏။ မွတ္ၿမဲမွတ္ေသာ္လဲ အစ၌ ပီသၾကမ္းတမ္းေသာ အျဖစ္အပ်က္ကို သိလ်က္ ခပ္က်ဲက်ဲသာျဖစ္တတ္၏။ ၀ိပႆနာအထူးအားေကာင္းလွ်င္ကား ဖိုလ္မွထခါစ၌လဲ
အမွတ္မက်ဲဘဲ ေကာင္းၿမဲပင္ သိမ္သိမ္ေမြ႕ေမြ႕ေကာင္းေနသည္လည္း ရွိေသး၏၊ အထူးကားဖိုလ္သို႔ ျမန္ျမန္ေရာက္ရန္ ဖိုလ္၌ၾကာၾကာတည္ရန္၊ ေဆာက္တည္မႈကို ေရွးအဖို႔ကသာျပဳအပ္၏။ မွတ္ေနစဥ္၌ကား
ထိုေဆာက္တည္မႈအတြက္ ေၾကာင့္ၾကမႈ ေတာင့္တမႈကို မျပဳအပ္။ ၀ိပႆနာအားမျပည့္ေသးလွ်င္ အမွတ္အထူးေကာင္းေနစဥ္မွာ ၾကက္သီးထျခင္း၊ သန္းျခင္း၊ တုန္လႈပ္ျခင္း၊ ႐ႈိက္ျခင္းမ်ားျဖစ္ၿပီးလွ်င္ အမွတ္ကဲ်သြားသည္လည္း
ရွိေသး၏။ အထူးေကာင္းလာစဥ္၌ `ေရာက္ေတာ့မွာဘဲ´ဟုဆင္ျခင္မိတဲ့အတြက္ အမွတ္က်ဲသားသည္လည္း ရွိေသး၏။ မဆင္ျခင္မိေစႏွင့္ ဆင္ျခင္မိလွ်င္လဲ ထိုဆင္ျခင္မႈကို မိမိရရမွတ္ပါေလ။ ဤသို႔က်ဲက်ဲသြားသည္ကို
အႀကိမ္မ်ားစြာေတြ႕ရၿပီးမွ ဖိုလ္သို႔ေရာက္သူလဲ ရွိ၏။ သမာဓိဉာဏ္အားနဲလွ်င္ ဖိုလ္သို႔ျမန္ျမန္မေရာက္တတ္၊ ေရာက္လွ်င္လဲ ၾကာၾကာမတည္တတ္ေပ။ ဤသည္ကား ဖိုလ္၀င္စားပံုေပတည္း။

မဟာစည္ဆရာေတာ္၊ ၀ိပႆနာ႐ႈ႕နည္းက်မ္း။

No comments:

Post a Comment