ဘုရားကုိ ယံု
တရားကုိ ယံု
သံဃာကို ယံု
ငါးပါးသီလ လံု
အပါယ္မက်ကုန္
မွတ္ၾက ယံုသာ ယံု။
၀ါခင္းကုန္းဆရာေတာ္ဦးတိကၡတရားထဲမွာ နာလုိက္ရတဲ့ ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္၊ အဓိပၸါယ္ရွိလြန္းလုိ႔ ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။ ေသာတာပန္ကုိ ဘာသာေရး လုိက္စားသူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား စိတ္၀င္တစား ရွိေနၾကတာ ေတြ႔ရတယ္။ ဘာလို႔လဲဆုိေတာ့ အပါယ္ကင္းတဲ့ဘ၀ ျဖစ္ေနလုိ႔ပါပဲ။ ဒီေတာ့ ေသာတာပန္ျဖစ္ေအာင္ဆုိရင္က်င့္မွရမယ္။မက်င့္ရင္မရဘူး။ဉာဏ္အရည္အေသြးထက္ျမက္တဲ့သူေတြဆုိရင္ေတာ့နည္းမွန္လမ္းမွန္ ၫႊန္ျပတတ္
တရားကုိ ယံု
သံဃာကို ယံု
ငါးပါးသီလ လံု
အပါယ္မက်ကုန္
မွတ္ၾက ယံုသာ ယံု။
၀ါခင္းကုန္းဆရာေတာ္ဦးတိကၡတရားထဲမွာ နာလုိက္ရတဲ့ ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္၊ အဓိပၸါယ္ရွိလြန္းလုိ႔ ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။ ေသာတာပန္ကုိ ဘာသာေရး လုိက္စားသူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား စိတ္၀င္တစား ရွိေနၾကတာ ေတြ႔ရတယ္။ ဘာလို႔လဲဆုိေတာ့ အပါယ္ကင္းတဲ့ဘ၀ ျဖစ္ေနလုိ႔ပါပဲ။ ဒီေတာ့ ေသာတာပန္ျဖစ္ေအာင္ဆုိရင္က်င့္မွရမယ္။မက်င့္ရင္မရဘူး။ဉာဏ္အရည္အေသြးထက္ျမက္တဲ့သူေတြဆုိရင္ေတာ့နည္းမွန္လမ္းမွန္ ၫႊန္ျပတတ္
တဲ့ဆရာသမားေကာင္းနဲ႔ေတြ႔လုိက္ရင္ တစ္ထုိင္တည္းနဲ႔ ျဖစ္ႏုိင္တာေပါ့။
ဆရာဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း နည္းမွန္ဖုိ႔လဲ လုိအပ္ပါတယ္။ ေယာဂီက
ဉာဏ္ရည္ျမင့္မားဖုိ႔လဲ လုိအပ္ပါတယ္။ မဂ္ ဖုိလ္ေရးရာေတြဟာ
ဉာဏ္အလုပ္ေတြျဖစ္ေလေတာ့ ဉာဏ္ရည္နိမ့္မယ္ဆုိရင္ ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာမွာေပါ့။
တိဟိတ္ဉာဏ္ဆုိရင္ ရႏုိင္ပါတယ္။ စိတ္ဓာတ္မက်ပါနဲ႔။ တကယ္လုိ႔
ဒြိဟိတ္ျဖစ္မယ္ဆုိရင္လဲ အထံုပါရမီရသြားတာေပါ့။ ဒီအထံုပါရမီဆုိတာ
မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္အတြက္အေထာက္အပံ့ျဖစ္သြားတာ၊ဥပနိႆယပစၥည္းျဖစ္သြားတာေပါ့။အပါယ္ေဘးကို
ေၾကာက္ၾကတာဟာ ေၾကာက္သင့္လုိ႔ ေၾကာက္ရတာ အမွန္ပဲ။
ေၾကာက္လန္႔ရာမွသံေ၀ဂဆုိတာျဖစ္လာတာ။သံေ၀ဂဆုိတာကုိက
ေလာကဓမ္တရားေတြကုိထိပ္လန္႔တာမဟုတ္လား။အဲဒီထိတ္လန္႔မႈေလးကုိက
တကယ္အက်ိဳးရွိပါတယ္။ဘုရားေလာင္းဟာနိမိတ္ႀကီးေလးပါး ျမင္ၿပီးထိတ္လန္႔မႈသံေ၀ဂေတြ ေပၚလာလို႔ ျဖစ္လာလုိ႔ ေတာထြက္ခ်င္စိတ္ေပါက္လာခဲ့တာ
ေလ။ အဲဒီသံေ၀ဂဟာ ဘုရားျဖစ္ျခင္းရဲ႕ ေရွ႕ေျပး အေၾကာင္းတစ္ခ်က္ဆုိရင္လဲ မမွားဘူးေပါ့။ ဒီေတာ့ သံေ၀ဂဆုိတာလဲ လုိအပ္ပါတယ္။
အပါယ္ေၾကာက္သူတုိင္း အပါယ္ေရာက္မယ့္လုပ္ငန္းေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္၊ အပါယ္လြတ္မယ့္လုပ္ငန္းေတြကုိ လုပ္ၾကၿမဲသာ ျဖစ္တယ္။ ဒီအေၾကာက္တရား သံေ၀ဂေလးေၾကာင့္ ေကာင္းမြန္တဲ့လမ္းေပၚ အျမင္မွန္သမၼာဒိ႒ိ မဇၥ်ိမပဋိပဒါလမ္းေပၚ ေရာက္ၾကရပါတယ္။ ဒီအေၾကာက္တရားကေန တရားကိုခ်စ္တတ္တဲ့ အခ်စ္တရားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲ ယူၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အစေတာ့ အပါယ္ေၾကာက္လုိ႔ လုပ္တာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္ေပါ့။ ေနာက္ပုိင္း တရားဓမၼရဲ႕ ေအးၿငိမ္းတဲ့ ခ်မ္းသာသုခကို ကုိယ္ေတြ႔ ခံစားလာရတဲ့အခါ အပါယ္ေၾကာက္တာထက္ ကုိယ့္ရွိတဲ့တရားကို ကုိယ္ျမတ္ႏုိးလာတာ၊ ကုိယ္က်င့္တဲ့တရားကုိ ကုိယ္ခ်စ္လာတာ။ ဒီလုိ တရားကို ခ်စ္လာ ျမတ္ႏုိးလာၿပီဆုိရင္ တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္ျဖစ္လာတာပါပဲ။ တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္စစ္စစ္ျဖစ္လာၿပီဆုိရင္ ကုိျဖစ္ခ်င္တဲ့ ေသာတာပန္ မျဖစ္သည္ထားလုိက္ဦး။ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ ေနနည္း ထုိင္နည္း ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္တုိ႔ရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထားကုိ သိရွိသေဘာေပါက္လာရင္ အတုျမင္ အတတ္သင္ဆုိသလုိ ေကာင္းတဲ့အတုေတြကို ခုိးယူရပါတယ္။ ဒါကုိ အတုခုိးတယ္လုိ႔ဆုိတာကိုး။ မေကာင္းတဲ့အတုေတြေတာ့ မခုိးလုိက္နဲ႔ေပါ့။ ေကာင္းတဲ့အတုေတြကုိေတာ့ ခုိးေကာင္းပါတယ္။ ဟန္ေဆာင္တာမ်ိဳးေတာ့ မျဖစ္ေစနဲ႔ေပါ့။ ေသာတာပန္မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ေသာတာပန္လုိ႔ ဟန္ေဆာင္တာမ်ိဳးကို ေျပာတာပါ။ ဒါမ်ိဳးေတြကလဲ ေလာကမွာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတယ္လ။ ဒါေတြက မလုပ္ေကာင္းဘူး။
ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္က ငါစြဲဒိ႒ိကြာေနတယ္။ အတၱမႀကီးေတာ့ဘူး။ ငါေကာင္းစားေရးအတြက္ ေရွ႕တန္းမတင္ေတာ့ဘူး။ ဒါဆုိ ငါ့ေၾကာင့္ သူမ်ားဒုကၡေရာက္မယ့္အလုပ္ သူမလုပ္ေတာ့ဘူး။ ငါေကာင္းစားေရး ကင္းေနတဲ့စိတ္နဲ႔ ေလာကထဲမွာ ေနထုိင္လုိက္တဲ့အခါ သူ႔ေၾကာင့္ အမ်ားခ်မ္းသာေရးသာ ျဖစ္ေနေတာ့တယ္။ သူ႔ေၾကာင့္ အမ်ားဒုကၡေရာက္စရာ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒီလုိျမင့္ျမတ္တဲ့စိတ္ထားေလးက ေလာကၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ကုိယ္စားျပဳႏုိင္တဲ့ စိတ္ထားေလးပါပဲ။ အတၱကင္းတဲ့စိတ္ကေလး၊ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးလုိလားတဲ့စိတ္ကေလး၊ ေလာကၿငိမ္းခ်မ္းေရးစိတ္ကေလးေပၚေနတယ္။ ဒီလုိစိတ္ဓာတ္ေလးကုိ သာမန္ပုထုဇဥ္ကလဲ ေမြးယူႏုိင္ပါတယ္။ ျမင့္ျမတ္တဲ့သူေတာ္စဥ္ေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ေလးကို အတုယူလုိက္တာေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ၀ိစိကိစၦာ သံသယစိတ္ကင္းေနတဲ့အတြက္ သဒၶါတရားနဲ႔ ဘုရားကုိ ယံုၾကည္တတ္လာတယ္၊ တရား၊ သံဃာကို ယံုၾကည္တတ္လာတယ္။ ရတနာသံုးပါးရဲ႕ ဂုဏ္ေတြကုိသိ သိတဲ့အတုိင္း ယံုၾကည္၊ ရတနာသံုးပါးရဲ႕ ေက်းဇူးေတြကိုသိ၊ သိတဲ့အတုိင္း လုိက္နာမႈနဲ႔ေပးဆပ္ ဒီလုိေနတတ္လာတာ။ ဂုဏ္ေတြကုိလဲ ယံုၾကည္ ေက်းဇူးေတြကုိလဲ သိလုိ႔ ယံုၾကည္တဲ့အတုိင္းက်င့္ႀကံ သိတဲ့အတုိင္း က်င့္ႀကံမႈ လုိက္နာမႈေတြနဲ႔သာေပးဆပ္ေနတာဟာ မဟာေသာတာပန္တုိ႔ရဲ႕ ျမင့္ျမတ္တဲ့အတုယူစရာေလးေတြပါပဲ။ ဒီလုိျမင့္ျမတ္တဲ့တရားေတြကုိလဲ အတုယူႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေကာင္းပါတယ္။ အတုခုိးယူသင့္ပါတယ္။
ဒီလုိယံုၾကည္မႈ သဒၶါအား ခုိင္ၿမဲအားေကာင္းေနတဲ့အတြက္ ဘုရားမဟုတ္သူက ငါဘုရားပါလုိ႔ လာေျပာေတာင္မွ သူဟာ ယံုၾကည္မႈမေပးႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ဘုရားရွင္အစစ္မွတစ္ပါး အျခားသူ ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကိုမဆုိ ဘုရားလုိ႔ လက္ခံယံုၾကည္မႈဆုိတာ မရွိေတာ့ဘူးေလ (အညသတၳာ႐ုေဒၶသ)။ ဒီေတာ့ ဘာသာယံုၾကည္မႈ စြဲၿမဲသြားၿပီေပါ့။ သူဟာ ဗုဒၶဘာသာမွတစ္ပါး အျခားဘာသာ ကူးေျပာင္းဖုိ႔ဆုိတာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာအစစ္အမွန္ႀကီး ျဖစ္သြားၿပီေဟ့လုိ႔ ေၾကြးေၾကာ္ႏုိင္ပါၿပီ။ ဘာသာျခားေတြက ဒုိ႔ဘာသာ၀င္ခ်င္၀င္ မ၀င္ရင္ သတ္ပစ္မယ္ဆုိရင္ေတာင္မွ အသက္သာ အေသခံမယ္၊ ဘာသာေတာ့ မေျပာင္းဘူးလုိ႔ ရဲရဲရင့္ရင့္ ရင္ဆုိင္ရဲလာတယ္။ ရဲရဲရင့္ရင့္ ယံုၾကည္မႈဟာ ေသာတာပန္ရဲ႕ ယံုၾကည္မႈပါပဲ။ ဒီလုိယံုၾကည္ထားေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္ရဲ႕ လုိက္နာရမယ့္စံျဖစ္တဲ့ သီလငါးပါးကိုလဲ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးစြာ ေစာင့္စည္းႏုိင္လာတယ္။ အသက္ေသခ်င္ေသပါေစ၊ သီလကိုေတာ့ အပ်က္မခံေတာ့ဘူးဆုိၿပီး သတၱိေကာင္းလာတယ္။ ငါးပါးသီလလံုေအာင္ေစာင့္ထိန္းေနတာဟာ အပါယ္ေၾကာက္လုိ႔ ေစာင့္ေနတဲ့အဆင့္မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ သီလကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးလုိ႔ ေစာင့္ေနတဲ့အဆင့္ေရာက္လာတယ္။ သတၱိအရင္းခံၿပီး အသက္ထက္ျမတ္ႏုိးလာတယ္။ ေသတယ္ဆုိတာ သူသတ္လဲ ေသရမွာပဲ မသတ္လဲ ေသရမွာပဲ၊ ေရွာင္လုိ႔မရဘူး။ ခႏၶာရကတဲက ေသတတ္တဲ့တရားႀကီးကို သိမ္းပုိက္ၿပီး ျဖစ္ေနတာ။ အေသတရားဟာ ကုိယ္ပုိင္ပစၥည္းျဖစ္ေနတာ။ ဒီေတာ့ ေသတာဟာ သူ႔အတြက္ အထူးအဆန္းမဟုတ္ဘူး။ သီလက်ိဳးပ်က္တာကသာ သူ႔အတြက္ အထူးအဆန္းကိစၥျဖစ္လာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေသမွာထက္ သီလပ်က္မွာကုိ အေလးထားတတ္လာတာဟာ ေသာတာပန္တုိ႔ရဲ႕ ခံယူခ်က္ပါပဲ။ ဒီလုိခံယူခ်က္ေလးေတြကိုလဲ အတုခုိးသင့္တာေပါ့။
မဟာေသာတာပန္ေတြက သူတစ္ပါး ခ်မ္းသာတာကိုျမတ္ျမတ္ႏုိးႏုိးေက်နပ္တတ္တယ္။ ေလာကၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိသာ ကုိယ္စားျပဳေနတယ္ေလ။ ဒီေတာ့ ေလာကခ်မ္းသာေရးဟာ သူ႔ရဲ႕ စိတ္ရင္းေစတနာျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္သူဘယ္ေလာက္ခ်မ္းသာေနလုိ႔ ဘယ္သူဘယ္ေလာက္ အဆင္ေျပေနလုိ႔မွ မနာလိုတာမျဖစ္ေတာ့ဘူး။ မနာလုိစိတ္ေတြ ကင္းေနတယ္။ စာလုိေျပာရရင္ေတာ့ ဣႆာရွင္းေနတယ္ေပါ့။ သူအဆင္ေျပေနတာကုိ အဆင္မေျပေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္ရမလဲဆုိတဲ့အေတြး သူ႔မွာ မရွိေတာ့ဘူး။ သူခ်မ္းသာေနတာ ဘာေၾကာင့္ ညာေၾကာင့္ပဲ ငါပညာျပလုိက္ဦးမယ္ဆုိတာမ်ိဳးေတြ မရွိေတာ့ဘူး။ သူက ေခါင္းေထာင္လြန္းတယ္၊ ခ်ိဳးလုိက္ရဦးမယ္ဆုိတာေတြ သူမလုပ္ေတာ့ဘူး။ သူတစ္ပါးကို ေဂ်ာက္တြန္းတာ ေဒါက္ျဖဳတ္တာ ဖိႏွိပ္တာ ခ်ိဳးႏွိမ္တာမ်ိဳးစကားလံုးေတြ သူ႔အဘိဓာန္မွာ ခ်န္မထားေတာ့ သူ႔လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြမွန္သမွ်ဟာ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးကုိသာ ဦးတည္ေနေတာ့တယ္။ သူ႔ေၾကာင့္ တစ္ေယာက္ေယာက္ထိခုိက္သြားမယ့္အလုပ္ နစ္နာဆံုး႐ံႈးသြားမယ့္အလုပ္မ်ိဳး သူ႔စိတ္ထဲမွာကို မရွိေတာ့တာ။ ဒါလုိ ျမင့္ျမတ္စိတ္ထားေလးေတြကုိလဲ အတုယူေကာင္းပါတယ္၊ အတုခုိးေကာင္းပါတယ္။
မဟာေသာတာပန္တုိ႔မွာ ကုိယ့္႐ွိတာေလးကို ပြတ္သပ္သိမ္းဆည္း ဆုပ္ကုိင္ထားျခင္းမ်ိဳးလည္း မရွိေတာ့ဘူး။ ဒါေလး ေပးလုိက္လုိ႔ သူအဆင္ေျပသြားမယ္ဆုိရင္ ေပးလုိက္တယ္၊ ဒါေလးလွဴလုိက္လုိ႔ သံဃာေတြ အက်ိဳးမ်ားသြားမယ္ဆုိရင္ လွဴလုိက္တယ္။ ကုိယ္ေကာင္းစားေရး အဓိကထားတဲ့စိတ္ေတြ ကင္းေနေတာ့ သူေကာင္းစားေရး အေလးေပးတဲ့စိတ္က အလုိလုိေပၚေနတယ္။ ဧည့္သည္လာလုိ႔ အင္း ငါေတာ့ သူ႔ကုိ ထမင္းတစ္နပ္ေတာ့ ေကၽြးရေတာ့မယ္ဆုိၿပီး တြန္႔တုိစိတ္မ်ိဳးျဖစ္တာေတြ မရွိဘူး။ မစၦရိယကင္းေနၿပီေလ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိပုဂၢိဳလ္ျမတ္ေတြဟာ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကုိ အၿမဲေမွ်ာ္လင့္ေနတာ။ အၿမဲကမ္းလင့္ႀကိဳဆုိေနတာ။ ကုိယ္စားစရာမရွိခ်င္ေနပါေစ၊ သူမ်ားကို ေပးႏုိင္ေကၽြးႏုိင္ရင္ ေက်နပ္ေနတယ္၊ လွဴႏုိင္တန္းႏုိင္ရင္ ေက်နပ္ေနတယ္။ ဒီေလာက္အထိ သဒၶါတရား အားေကာင္းလာတာဟာ မဟာေသာတာပန္တို႔ရဲ႕ စိတ္ထားပါပဲ။ ဒီလုိ စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ေလးေတြကုိလဲ အတုခုိးသင့္တာေပါ့။
မဟာေသာတာပန္တုိ႔က မာနလဲ အရမ္းမႀကီးေတာ့ဘူး။ အနိမ့္စားမာန္မာနေတြကို အကုန္တြန္းလွန္ပယ္ရွားထားၿပီးျဖစ္ေနလုိ႔ေပါ့။ သူတုိ႔မွာ မာန္ဆုိလို႔ မျဖစ္စေလာက္ပဲ က်န္ေတာ့တာ။ မရွိဘဲနဲ႔ ရွိသေယာင္ေဆာင္ မာန္တက္တာမ်ိဳးမရွိေတာ့ဘူး(အယာထာ၀မာန)။သူ႔မွာတကယ္ရွိလုိ႔ရွိတဲ့မာန္ေလာက္ေတာ့ ရံခါျဖစ္တတ္ပါတယ္။သို႔ေသာ္အပါယ္ေရာက္ေလာက္တဲ့မာန္မ်ိဳးမျဖစ္ေတာ့ဘူး။ဒီအတုိင္းပဲ ေဒါသလဲအျမစ္ျပတ္မပါယ္သတ္ႏုိင္ေသးေတာ့ ေဒါသျဖစ္စရာ
အပါယ္ေၾကာက္သူတုိင္း အပါယ္ေရာက္မယ့္လုပ္ငန္းေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္၊ အပါယ္လြတ္မယ့္လုပ္ငန္းေတြကုိ လုပ္ၾကၿမဲသာ ျဖစ္တယ္။ ဒီအေၾကာက္တရား သံေ၀ဂေလးေၾကာင့္ ေကာင္းမြန္တဲ့လမ္းေပၚ အျမင္မွန္သမၼာဒိ႒ိ မဇၥ်ိမပဋိပဒါလမ္းေပၚ ေရာက္ၾကရပါတယ္။ ဒီအေၾကာက္တရားကေန တရားကိုခ်စ္တတ္တဲ့ အခ်စ္တရားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲ ယူၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အစေတာ့ အပါယ္ေၾကာက္လုိ႔ လုပ္တာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္ေပါ့။ ေနာက္ပုိင္း တရားဓမၼရဲ႕ ေအးၿငိမ္းတဲ့ ခ်မ္းသာသုခကို ကုိယ္ေတြ႔ ခံစားလာရတဲ့အခါ အပါယ္ေၾကာက္တာထက္ ကုိယ့္ရွိတဲ့တရားကို ကုိယ္ျမတ္ႏုိးလာတာ၊ ကုိယ္က်င့္တဲ့တရားကုိ ကုိယ္ခ်စ္လာတာ။ ဒီလုိ တရားကို ခ်စ္လာ ျမတ္ႏုိးလာၿပီဆုိရင္ တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္ျဖစ္လာတာပါပဲ။ တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္စစ္စစ္ျဖစ္လာၿပီဆုိရင္ ကုိျဖစ္ခ်င္တဲ့ ေသာတာပန္ မျဖစ္သည္ထားလုိက္ဦး။ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ ေနနည္း ထုိင္နည္း ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္တုိ႔ရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထားကုိ သိရွိသေဘာေပါက္လာရင္ အတုျမင္ အတတ္သင္ဆုိသလုိ ေကာင္းတဲ့အတုေတြကို ခုိးယူရပါတယ္။ ဒါကုိ အတုခုိးတယ္လုိ႔ဆုိတာကိုး။ မေကာင္းတဲ့အတုေတြေတာ့ မခုိးလုိက္နဲ႔ေပါ့။ ေကာင္းတဲ့အတုေတြကုိေတာ့ ခုိးေကာင္းပါတယ္။ ဟန္ေဆာင္တာမ်ိဳးေတာ့ မျဖစ္ေစနဲ႔ေပါ့။ ေသာတာပန္မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ေသာတာပန္လုိ႔ ဟန္ေဆာင္တာမ်ိဳးကို ေျပာတာပါ။ ဒါမ်ိဳးေတြကလဲ ေလာကမွာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတယ္လ။ ဒါေတြက မလုပ္ေကာင္းဘူး။
ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္က ငါစြဲဒိ႒ိကြာေနတယ္။ အတၱမႀကီးေတာ့ဘူး။ ငါေကာင္းစားေရးအတြက္ ေရွ႕တန္းမတင္ေတာ့ဘူး။ ဒါဆုိ ငါ့ေၾကာင့္ သူမ်ားဒုကၡေရာက္မယ့္အလုပ္ သူမလုပ္ေတာ့ဘူး။ ငါေကာင္းစားေရး ကင္းေနတဲ့စိတ္နဲ႔ ေလာကထဲမွာ ေနထုိင္လုိက္တဲ့အခါ သူ႔ေၾကာင့္ အမ်ားခ်မ္းသာေရးသာ ျဖစ္ေနေတာ့တယ္။ သူ႔ေၾကာင့္ အမ်ားဒုကၡေရာက္စရာ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒီလုိျမင့္ျမတ္တဲ့စိတ္ထားေလးက ေလာကၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ကုိယ္စားျပဳႏုိင္တဲ့ စိတ္ထားေလးပါပဲ။ အတၱကင္းတဲ့စိတ္ကေလး၊ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးလုိလားတဲ့စိတ္ကေလး၊ ေလာကၿငိမ္းခ်မ္းေရးစိတ္ကေလးေပၚေနတယ္။ ဒီလုိစိတ္ဓာတ္ေလးကုိ သာမန္ပုထုဇဥ္ကလဲ ေမြးယူႏုိင္ပါတယ္။ ျမင့္ျမတ္တဲ့သူေတာ္စဥ္ေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ေလးကို အတုယူလုိက္တာေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ၀ိစိကိစၦာ သံသယစိတ္ကင္းေနတဲ့အတြက္ သဒၶါတရားနဲ႔ ဘုရားကုိ ယံုၾကည္တတ္လာတယ္၊ တရား၊ သံဃာကို ယံုၾကည္တတ္လာတယ္။ ရတနာသံုးပါးရဲ႕ ဂုဏ္ေတြကုိသိ သိတဲ့အတုိင္း ယံုၾကည္၊ ရတနာသံုးပါးရဲ႕ ေက်းဇူးေတြကိုသိ၊ သိတဲ့အတုိင္း လုိက္နာမႈနဲ႔ေပးဆပ္ ဒီလုိေနတတ္လာတာ။ ဂုဏ္ေတြကုိလဲ ယံုၾကည္ ေက်းဇူးေတြကုိလဲ သိလုိ႔ ယံုၾကည္တဲ့အတုိင္းက်င့္ႀကံ သိတဲ့အတုိင္း က်င့္ႀကံမႈ လုိက္နာမႈေတြနဲ႔သာေပးဆပ္ေနတာဟာ မဟာေသာတာပန္တုိ႔ရဲ႕ ျမင့္ျမတ္တဲ့အတုယူစရာေလးေတြပါပဲ။ ဒီလုိျမင့္ျမတ္တဲ့တရားေတြကုိလဲ အတုယူႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေကာင္းပါတယ္။ အတုခုိးယူသင့္ပါတယ္။
ဒီလုိယံုၾကည္မႈ သဒၶါအား ခုိင္ၿမဲအားေကာင္းေနတဲ့အတြက္ ဘုရားမဟုတ္သူက ငါဘုရားပါလုိ႔ လာေျပာေတာင္မွ သူဟာ ယံုၾကည္မႈမေပးႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ဘုရားရွင္အစစ္မွတစ္ပါး အျခားသူ ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကိုမဆုိ ဘုရားလုိ႔ လက္ခံယံုၾကည္မႈဆုိတာ မရွိေတာ့ဘူးေလ (အညသတၳာ႐ုေဒၶသ)။ ဒီေတာ့ ဘာသာယံုၾကည္မႈ စြဲၿမဲသြားၿပီေပါ့။ သူဟာ ဗုဒၶဘာသာမွတစ္ပါး အျခားဘာသာ ကူးေျပာင္းဖုိ႔ဆုိတာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာအစစ္အမွန္ႀကီး ျဖစ္သြားၿပီေဟ့လုိ႔ ေၾကြးေၾကာ္ႏုိင္ပါၿပီ။ ဘာသာျခားေတြက ဒုိ႔ဘာသာ၀င္ခ်င္၀င္ မ၀င္ရင္ သတ္ပစ္မယ္ဆုိရင္ေတာင္မွ အသက္သာ အေသခံမယ္၊ ဘာသာေတာ့ မေျပာင္းဘူးလုိ႔ ရဲရဲရင့္ရင့္ ရင္ဆုိင္ရဲလာတယ္။ ရဲရဲရင့္ရင့္ ယံုၾကည္မႈဟာ ေသာတာပန္ရဲ႕ ယံုၾကည္မႈပါပဲ။ ဒီလုိယံုၾကည္ထားေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္ရဲ႕ လုိက္နာရမယ့္စံျဖစ္တဲ့ သီလငါးပါးကိုလဲ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးစြာ ေစာင့္စည္းႏုိင္လာတယ္။ အသက္ေသခ်င္ေသပါေစ၊ သီလကိုေတာ့ အပ်က္မခံေတာ့ဘူးဆုိၿပီး သတၱိေကာင္းလာတယ္။ ငါးပါးသီလလံုေအာင္ေစာင့္ထိန္းေနတာဟာ အပါယ္ေၾကာက္လုိ႔ ေစာင့္ေနတဲ့အဆင့္မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ သီလကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးလုိ႔ ေစာင့္ေနတဲ့အဆင့္ေရာက္လာတယ္။ သတၱိအရင္းခံၿပီး အသက္ထက္ျမတ္ႏုိးလာတယ္။ ေသတယ္ဆုိတာ သူသတ္လဲ ေသရမွာပဲ မသတ္လဲ ေသရမွာပဲ၊ ေရွာင္လုိ႔မရဘူး။ ခႏၶာရကတဲက ေသတတ္တဲ့တရားႀကီးကို သိမ္းပုိက္ၿပီး ျဖစ္ေနတာ။ အေသတရားဟာ ကုိယ္ပုိင္ပစၥည္းျဖစ္ေနတာ။ ဒီေတာ့ ေသတာဟာ သူ႔အတြက္ အထူးအဆန္းမဟုတ္ဘူး။ သီလက်ိဳးပ်က္တာကသာ သူ႔အတြက္ အထူးအဆန္းကိစၥျဖစ္လာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေသမွာထက္ သီလပ်က္မွာကုိ အေလးထားတတ္လာတာဟာ ေသာတာပန္တုိ႔ရဲ႕ ခံယူခ်က္ပါပဲ။ ဒီလုိခံယူခ်က္ေလးေတြကိုလဲ အတုခုိးသင့္တာေပါ့။
မဟာေသာတာပန္ေတြက သူတစ္ပါး ခ်မ္းသာတာကိုျမတ္ျမတ္ႏုိးႏုိးေက်နပ္တတ္တယ္။ ေလာကၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိသာ ကုိယ္စားျပဳေနတယ္ေလ။ ဒီေတာ့ ေလာကခ်မ္းသာေရးဟာ သူ႔ရဲ႕ စိတ္ရင္းေစတနာျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္သူဘယ္ေလာက္ခ်မ္းသာေနလုိ႔ ဘယ္သူဘယ္ေလာက္ အဆင္ေျပေနလုိ႔မွ မနာလိုတာမျဖစ္ေတာ့ဘူး။ မနာလုိစိတ္ေတြ ကင္းေနတယ္။ စာလုိေျပာရရင္ေတာ့ ဣႆာရွင္းေနတယ္ေပါ့။ သူအဆင္ေျပေနတာကုိ အဆင္မေျပေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္ရမလဲဆုိတဲ့အေတြး သူ႔မွာ မရွိေတာ့ဘူး။ သူခ်မ္းသာေနတာ ဘာေၾကာင့္ ညာေၾကာင့္ပဲ ငါပညာျပလုိက္ဦးမယ္ဆုိတာမ်ိဳးေတြ မရွိေတာ့ဘူး။ သူက ေခါင္းေထာင္လြန္းတယ္၊ ခ်ိဳးလုိက္ရဦးမယ္ဆုိတာေတြ သူမလုပ္ေတာ့ဘူး။ သူတစ္ပါးကို ေဂ်ာက္တြန္းတာ ေဒါက္ျဖဳတ္တာ ဖိႏွိပ္တာ ခ်ိဳးႏွိမ္တာမ်ိဳးစကားလံုးေတြ သူ႔အဘိဓာန္မွာ ခ်န္မထားေတာ့ သူ႔လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြမွန္သမွ်ဟာ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးကုိသာ ဦးတည္ေနေတာ့တယ္။ သူ႔ေၾကာင့္ တစ္ေယာက္ေယာက္ထိခုိက္သြားမယ့္အလုပ္ နစ္နာဆံုး႐ံႈးသြားမယ့္အလုပ္မ်ိဳး သူ႔စိတ္ထဲမွာကို မရွိေတာ့တာ။ ဒါလုိ ျမင့္ျမတ္စိတ္ထားေလးေတြကုိလဲ အတုယူေကာင္းပါတယ္၊ အတုခုိးေကာင္းပါတယ္။
မဟာေသာတာပန္တုိ႔မွာ ကုိယ့္႐ွိတာေလးကို ပြတ္သပ္သိမ္းဆည္း ဆုပ္ကုိင္ထားျခင္းမ်ိဳးလည္း မရွိေတာ့ဘူး။ ဒါေလး ေပးလုိက္လုိ႔ သူအဆင္ေျပသြားမယ္ဆုိရင္ ေပးလုိက္တယ္၊ ဒါေလးလွဴလုိက္လုိ႔ သံဃာေတြ အက်ိဳးမ်ားသြားမယ္ဆုိရင္ လွဴလုိက္တယ္။ ကုိယ္ေကာင္းစားေရး အဓိကထားတဲ့စိတ္ေတြ ကင္းေနေတာ့ သူေကာင္းစားေရး အေလးေပးတဲ့စိတ္က အလုိလုိေပၚေနတယ္။ ဧည့္သည္လာလုိ႔ အင္း ငါေတာ့ သူ႔ကုိ ထမင္းတစ္နပ္ေတာ့ ေကၽြးရေတာ့မယ္ဆုိၿပီး တြန္႔တုိစိတ္မ်ိဳးျဖစ္တာေတြ မရွိဘူး။ မစၦရိယကင္းေနၿပီေလ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိပုဂၢိဳလ္ျမတ္ေတြဟာ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကုိ အၿမဲေမွ်ာ္လင့္ေနတာ။ အၿမဲကမ္းလင့္ႀကိဳဆုိေနတာ။ ကုိယ္စားစရာမရွိခ်င္ေနပါေစ၊ သူမ်ားကို ေပးႏုိင္ေကၽြးႏုိင္ရင္ ေက်နပ္ေနတယ္၊ လွဴႏုိင္တန္းႏုိင္ရင္ ေက်နပ္ေနတယ္။ ဒီေလာက္အထိ သဒၶါတရား အားေကာင္းလာတာဟာ မဟာေသာတာပန္တို႔ရဲ႕ စိတ္ထားပါပဲ။ ဒီလုိ စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ေလးေတြကုိလဲ အတုခုိးသင့္တာေပါ့။
မဟာေသာတာပန္တုိ႔က မာနလဲ အရမ္းမႀကီးေတာ့ဘူး။ အနိမ့္စားမာန္မာနေတြကို အကုန္တြန္းလွန္ပယ္ရွားထားၿပီးျဖစ္ေနလုိ႔ေပါ့။ သူတုိ႔မွာ မာန္ဆုိလို႔ မျဖစ္စေလာက္ပဲ က်န္ေတာ့တာ။ မရွိဘဲနဲ႔ ရွိသေယာင္ေဆာင္ မာန္တက္တာမ်ိဳးမရွိေတာ့ဘူး(အယာထာ၀မာန)။သူ႔မွာတကယ္ရွိလုိ႔ရွိတဲ့မာန္ေလာက္ေတာ့ ရံခါျဖစ္တတ္ပါတယ္။သို႔ေသာ္အပါယ္ေရာက္ေလာက္တဲ့မာန္မ်ိဳးမျဖစ္ေတာ့ဘူး။ဒီအတုိင္းပဲ ေဒါသလဲအျမစ္ျပတ္မပါယ္သတ္ႏုိင္ေသးေတာ့ ေဒါသျဖစ္စရာ
ႀကံဳရင္ ျဖစ္တာပါပဲ။ဒါေပမယ့္သူ႔ေဒါသသူ ျဖစ္ျဖစ္ခ်င္းသိလုိက္တယ္။သိလုိက္တာနဲ႔ ေဒါသကပဋိစၥသမုပၸါဒ္အဆက္မခံေတာ့ဘူး။အလ်ဥ္အျမန္ျဖတ္
လုိက္ႏုိင္တယ္ေလ။ ေဒါသကုိ
ေတးမထားဘူး၊ၿငိဳးမာန္ဖြဲ႔တာမ်ိဳးေတြမလုပ္ေတာ့ဘူး။ကလဲ့စားေခ်တာေတြမက်င့္သံုးေတာ့ဘူး။သူ႔မွာ
ေပၚလာတဲ့ေဒါသကုိပဲ
သတိထားေတာ့တယ္။ဘယ္သူဘယ္၀ါေၾကာင့္ဆုိတာကိုသူအာ႐ံုမစုိက္ေတာ့ဘူး။ဒီေတာ့မတတ္သာလုိ႔ ေဒါသျဖစ္လဲခဏပဲ ေက်ေအးသြားတယ္။ ေလာဘ
ကိေလသာလာလဲ ဒီလုိပဲ အျမန္ျဖတ္ပစ္ႏုိင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္
မုိးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ေသာတာပန္ေတြဟာ ကိေလသာ ျဖစ္ေၾကာတုိတယ္တဲ့။
မပယ္ႏုိင္ေသးတဲ့ ကိေလသာေတြ ရွိေနေသးတာပဲ။ ရွိေနတဲ့အတြက္
အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္ရင္ ေပၚလာတာအမွန္ပဲ။ သို႔ေသာ္ ဒီကိေလသာေတြကို
မ်ိဳသိပ္လက္သင့္ခံထားတာမ်ိဳးမရွိဘူး။ ျဖစ္လွ်င္
ျဖစ္ခ်င္းသိ၊သိတဲ့အတုိင္းအမွန္ျမင္ေအာင္ၾကည့္လုိက္ေတာ့
ျဖစ္ေတာ့ျဖစ္လုိက္တာပဲ။ပ်က္သြားတဲ့ေနရာမွာ
လမ္းဆံုးသြားတယ္။ဒီကိေလသာကအပါယ္မပို႔ႏုိင္ေတာ့ဘူးေပါ့။
ေသာတာပန္ေတြကိေလသာရွိလ်က္ ဘာေၾကာင့္ အပါယ္မေရာက္ေတာ့တာလဲဆုိရင္
ျဖစ္ေၾကာတုိလုိ႔ပါပဲ။ မသိမႈ အ၀ိဇၨာလဲ ေသာတာပန္တုိ႔မွာ ရွိေသးတယ္ေနာ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီမသိမႈအ၀ိဇၨာဟာ အပါယ္ေရေသာက္ျမစ္မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
ေမွာက္ေမွာက္မွားမွား အပါယ္သြားေစတတ္တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြ မလုပ္မိေတာ့ဘူး။
မွားေတာ့မွားေသးတယ္၊ ဒါေပမယ့္ အပါယ္ေရာက္ေလာက္ေအာင္ အမွားမ်ိဳးကုိ
သူမၾကဴးလြန္ေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေသာတာပန္ေတြဟာ ကံႀကီးငါးပါးဆုိတာ ဘယ္ေတာ့မွ
မလုပ္ေတာ့ဘူးေပါ့။ အမိသတ္၊ အဖသတ္၊ ရဟႏၲာသတ္၊ ဘုရားဒုကၡေပး၊ သံဃာေတြ
မသင့္မတင့္ေအာင္လုပ္တာမ်ိဳးအမွားေတြ မလုပ္မိေတာ့ဘူးေလ။ ဒီလုိအမွားေတြက
အပါယ္ကို တုိက္႐ုိက္ေရာက္ေစတဲ့အမွားမ်ိဳးေတြပဲ။ မသိလုိ႔ မွားပင္မွားဦးေတာ့
ဒီလုိမ်ိဳး အပါယ္ေရာက္ေစတဲ့အမွားမ်ိဳးကုိေတာ့ သူဟာ ဘယ္ေတာ့မွ
မမွားေတာ့တဲ့အတြက္ အပါယ္တံခါးပိတ္သြားတာေပါ့။ ဒီလုိေကာင္းျမတ္တဲ့
အက်င့္စ႐ုိက္ေတြကုိလဲ အတုခုိးသင့္ပါတယ္။
နိဂံုးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ကုိယ္ကမဟာေသာတာပန္ျဖစ္ေအာင္အားမထုတ္ႏုိင္ေစကာမူမဟာေသာတာပန္တုိ႔ရဲ႕စိတ္ေနစိတ္ထားေတြခံယူခ်က္ေတြအက်င့္စ႐ုိက္
နိဂံုးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ကုိယ္ကမဟာေသာတာပန္ျဖစ္ေအာင္အားမထုတ္ႏုိင္ေစကာမူမဟာေသာတာပန္တုိ႔ရဲ႕စိတ္ေနစိတ္ထားေတြခံယူခ်က္ေတြအက်င့္စ႐ုိက္
ေကာင္းေတြကုိအတုခုိးအတုယူၿပီးလုိက္နာေစာင့္စည္းေနမယ္၊က်င့္ႀကံေနမယ္ဆုိရင္ ေသာတာပန္ႏွင့္တူေအာင္က်င့္ေနတဲ့သူျဖစ္ေနၿပီေပါ့။ ေသာတာပန္
ျဖစ္ေအာင္မလုပ္ႏုိင္ေစဦးေတာ့ ေသာတာပန္နဲ႔တူတဲ့သူျဖစ္ေအာင္ေတာ့ ေနလုိ႔ရပါတယ္။ဒီလုိေနမယ္ဆုိရင္မဟာေသာတာပန္တုိ႔အပါယ္မက်သလုိပဲကုိယ္
လဲအပါယ္ေဘးကလြတ္ေျမာက္မယ္ဆုိတာယံုၾကည္စိတ္ခ်လို႔ထားလုိက္ပါ။ ေသာတာပန္နဲ႔တူေအာင္က်င့္ေနျခင္းျဖင့္ ေသာတာပန္အစစ္မျဖစ္ေသးေပမယ့္
အတုေတာ့ျဖစ္ေနၿပီေပါ့။အတုျမင္အတတ္သင္ျခင္းျဖင့္အတုေလာက္ျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးစားမယ္ဆုိရင္ပင္အလြန္ျမင့္ျမတ္တဲ့လူသားတစ္ေယာက္ျဖစ္လာမယ္၊
ေလာကေကာင္းက်ိဳးျပဳပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္၊ကမၻာႀကီးက ေတာင့္တေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္၊ ေလာကႀကီးက ေမွ်ာ္လင့္ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္
တစ္ေယာက္ျဖစ္လာမယ္ေလ။ ေသသြားသည့္တုိင္ ေအာက္ေမ့တသေနရမယ့္ပုဂၢိဳလ္ျမတ္တစ္ေယာက္အျဖစ္နဲ႔ ေလာကကိုအလွဆင္ ေကာင္းက်ိဳးျပဳႏုိင္
တဲ့စံျပသူေတာ္စင္တစ္ဦးျဖစ္လာမွာပါ၊ဘယ္ေလာက္အားက်စရာေကာင္းလဲ။ႀကိဳးစားၿပီး ႏုိင္သေရြ႕ဘက္ကေန ေသာတာပန္တုိ႔ရဲ႕အက်င့္ေကာင္းေတြကုိ
တတ္ႏုိင္သေလာက္ဆြဲယူက်င့္သံုးၾကည့္လုိက္စမ္းပါ။အကုန္လံုးမဟုတ္ေစကာမူ တစ္စိပ္တစ္ေဒသေလာက္ေတာ့ လုိက္နာႏုိင္ေလာက္ပါတယ္။
ေသာတာပန္ႏွင့္ တူေအာင္က်င့္ႏုိင္ၾကပါေစ။
ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ
ေသာတာပန္ႏွင့္ တူေအာင္က်င့္ႏုိင္ၾကပါေစ။
ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ
No comments:
Post a Comment